Gå til innhold

Hjelp til å tolke syklus! Gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) Håper det er noen som kan hjelpe meg litt. Lurer på om jeg skal kjøpe en test eller om det er bortkastede penger ennå.. :) 

Jeg sluttet på pilla for rundt 8 mnd siden, uregelmessig mens siden slutt. Alltid hatt uregelmessig mens, også. 

Siste mens 20-25 juni. Forrige mens var da fra 1.mai.. Mens-appen min har regnet seg fram til at sykluslengden min er 46 dager. 

Men, den siste uken har jeg hatt VELDIG ømme brystvorter, vært kvalm, luktet ALT.. 

Kan det være graviditet eller er det rett og slett en EL? Når bør jeg evt teste meg? 

Takker veldig for hjelp :) 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en 2 pak og ta en nå og om den ikke viser noe - drøy en liten stund. Formen din høres ut som min og jeg er 5+5 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 dager siden 20 juni. Rundt 5. august blir vel IKM?

Men helt umulig å tippe når eggløsning ligger i en så lang syklus. Hadde tatt en test i dag jeg. 

(og hatt sex og testet på ny 5. august hvis du får negativ..:))

Lykke til. 

Anonymkode: 881f9...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MartheC skrev:

Kjøp en 2 pak og ta en nå og om den ikke viser noe - drøy en liten stund. Formen din høres ut som min og jeg er 5+5 😊

Da skal jeg gjøre det :) Tusen takk for svar :) TS 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

26 dager siden 20 juni. Rundt 5. august blir vel IKM?

Men helt umulig å tippe når eggløsning ligger i en så lang syklus. Hadde tatt en test i dag jeg. 

(og hatt sex og testet på ny 5. august hvis du får negativ..:))

Lykke til. 

Anonymkode: 881f9...f6b

Ja, blir så vanskelig å regne seg ut til noe med så lang syklus. Tusen takk for svar :) TS 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan liksom ikke vite eller mene noe som helst om dette uten å enten ta en urinprøve eller en blodprøve av deg. Det lar seg som kjent ikke gjøre via nettet. 

Du trenger å snakke med en lege eller teste deg selv. 

Anonymkode: b9eff...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan liksom ikke vite eller mene noe som helst om dette uten å enten ta en urinprøve eller en blodprøve av deg. Det lar seg som kjent ikke gjøre via nettet. 

Du trenger å snakke med en lege eller teste deg selv. 

Anonymkode: b9eff...434

Jeg er selvfølgelig klar over at ingen kan si om jeg er gravid eller ikke! Jeg spurte bare etter om noen kunne hjelpe meg til å tolke syklusen min (siden det virker som det er mange som har god peiling her inne) og om dere trodde at jeg kunne være gravid/at jeg burde ta en test eller ikke. 

Da skal jeg gjøre det! Takk for svar og ha en fiiiin dag :) TS 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt vanskelig å tolke så lange sykluser, det eneste man egentlig kan si er at det er en unormal syklus som trolig gjør det veldig uforutsigbart å si noe som helst. Har du snakket med lege? Kanskje primolut eller noe kan hjelpe å gi kickstart? 

Anonymkode: 5a5d6...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt vanskelig å tolke så lange sykluser, det eneste man egentlig kan si er at det er en unormal syklus som trolig gjør det veldig uforutsigbart å si noe som helst. Har du snakket med lege? Kanskje primolut eller noe kan hjelpe å gi kickstart? 

Anonymkode: 5a5d6...86c

Nei, har ikke det. Jeg fikk beskjed om at det kunne ta opp til 6 mnd etter ppilleslutt å få normal syklus. Men nå har jeg jo gått lengre enn det, og syklusen min var like ustabil og lang før jeg begynte med pilla. Så det er nok på tide å bestille en time ja :) Takk for tips! TS 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag. Prøver igjen 5 august. TS 

Anonymkode: d3eea...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...