Gå til innhold

To positive og en negativ!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle hatt mensen forrige fredag, men den kommer ikke. Tok disse tre testene igår, de to positive først, og deretter fikk jeg negativ clearblue?! Ble veldig skuffet. Noen som har hatt det likt?

image.png

Anonymkode: 0519a...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den digitale er nok mindre sensitiv enn de andre to :) vent noen dager, og prøv igjen :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at testene kan ikke slå ut som positive hvis du ikke er gravid da de slår ut på et hormon som kun er der hvis en er gravid?

Sånn at det altså er den negative testen det er noe feil med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Er det ikke slik at testene kan ikke slå ut som positive hvis du ikke er gravid da de slår ut på et hormon som kun er der hvis en er gravid?

Sånn at det altså er den negative testen det er noe feil med?

Stemmer. Man får ikke positiv uten at graviditetshormonet hcg er tilstede, som er hormonet testene slår ut på. Men man kan få negativ test, fordi testene har ulikt hcg nivå de slår ut på. De første kan være mer sensitive enn clearblue. 

Anonymkode: 2497f...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så  hvis de svake strekene på de testene regnes som positiv, da er med andre ord ts gravid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis IKM var forrige fredag burde jo HCG-nivået være høyt nok til at alle tre testene ble positive. Jeg tenker kjemisk/sa...

Anonymkode: d7839...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Forundret.. skrev:

Så  hvis de svake strekene på de testene regnes som positiv, da er med andre ord ts gravid?

Ja, det vil jeg tro, eller hun har i alle fall vært det. Som over skriver, er det litt rart at Hcg nivået ikke slår ut på alle tester nå, en uke over IKM.

Så jeg ville ikke følt meg sikker på noe som helst enda, fordi noen ganger kan man ha en kjemisk graviditet som ikke blir noe mer av..(egget fester seg ikke/noe går galt tidlig)

Hun bør ta ny test om noen dager. Etterhvert bør alle tester bli svært positive om hcgnivået stiger som det skal, fortsetter hun å få negative tester er nok dette en kjemisk..

Anonymkode: 2497f...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at du er gravid! Den digitale reagerer på høyere konsentrasjon av hcg i urin, altså er den mindre sensitiv. 100% sikker på at en digital vil slå ut i morgen. Lykke til og NYT, ikke minst ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, maid skrev:

Ingen tvil om at du er gravid! Den digitale reagerer på høyere konsentrasjon av hcg i urin, altså er den mindre sensitiv. 100% sikker på at en digital vil slå ut i morgen. Lykke til og NYT, ikke minst ❤️❤️

Det er jo tvil, når hun har gått en uke over IKM? Da burde definitivt også clearblue vist positiv.

Håper selvfølgelig TS er gravid, og har regnet feil!

Anonymkode: d7839...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digitale er faktisk ganske sensitiv. Den slår ut opp til 5 dager før forventet mens. 

Vent noen dager og ta en ny test. Hadde ikke stolt på de der. 

Anonymkode: e0177...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB digital og billigtestene fra billige-tester slår begge ut på samme nivå 25... Husker ikke helt enheten. Mg per ml? Nivået er uansett likt på de to. Det er derimot definitivt mer vanlig med falsk negativ enn falsk positiv. Vent et par dager og test igjen. Blir strekene svakere eller borte etter to-tre dager så er det trolig kjemisk graviditet. Spesielt om dette en en uke etter IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten "Gravid 1-2" på en CB og det var kjemisk, mensen kom to dager etter. Og det med ultrasvake billigtester, så det virket som om sensitivitet var lik for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vil jeg tro, eller hun har i alle fall vært det. Som over skriver, er det litt rart at Hcg nivået ikke slår ut på alle tester nå, en uke over IKM.

Så jeg ville ikke følt meg sikker på noe som helst enda, fordi noen ganger kan man ha en kjemisk graviditet som ikke blir noe mer av..(egget fester seg ikke/noe går galt tidlig)

Hun bør ta ny test om noen dager. Etterhvert bør alle tester bli svært positive om hcgnivået stiger som det skal, fortsetter hun å få negative tester er nok dette en kjemisk..

Anonymkode: 2497f...526

Aha. Takk for svar. Da ble jeg litt klokere.

Da er det bare å ønske TS lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...