Gå til innhold

Jeg er så forbanna skuffet over vennene mine, faen altså!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld språket ,men jeg er så sint.  Jeg har invitert til sommerfest lenge i forveien, festen er idag. Jeg har laget koldtbord etter hvor mange som sa de skulle komme, brettet fine servietter å pynta og ordnet. Bare maten kostet meg over 1000 kr og jeg har lagt mye arbeid i dandering på fat osv. Så idag når jeg våkner får jeg beskjed om at nesten ingen kommer  lenger, plutselig passet det ikke alikevel for noen, andre hadde ikke penger ( som de burde tenkt på før og sagt ifra før selve dagen ) Jeg sa jeg hadde nok drikke så jeg kunne spandere, men var ett nei fordet. Noen hadde glemt at de hadde andre planer og en var for sliten. Nå blir vi meg og kjæresten min og to andre som kommer. Jeg har så mye mat og jeg blir veldig lei meg over at de viser så lite respekt for meg, det var jo opplyst i invitasjonen at jeg skulle lage mat. Hvorfor er folk så sykt dårlig til å gi bekjed før selve dagen. Er det ingen som tenker på hvor mye arbeid jeg har lagt i dette og penger ikke minst. Jeg føler at jeg ikke er verdt noe for vennene mine når ting blir sånn. Vi gikk fra 10 gjester  ( 12 med med meg og kjæresten) til at bare to kommer. Alderen er ifra 25 til 33 på gjestene, så jeg føler jeg kunne forventet meg litt mer av dem. Har jeg rett til å bli så skuffet som jeg er nå? 

Anonymkode: c7daf...eac

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort..! Hadde vært lei meg og sinna selv og. Skjønner godt at du er skuffet!

Håper du uansett får en fin kveld med de som kommer og samboeren din. :) 

Anonymkode: 78f92...63b

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Wow. Jeg hadde også blitt fryktelig skuffet. Det er respektløst, du har all rett til å bli skuffet.

Anonymkode: c55b1...f6e

• Liker 10
Skrevet

Ja, jeg syns du har all rett til å være skuffet og lei deg og sint på vennene dine. Dette var skikkelig dårlig gjort. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her har du virkelig all rett til å være skuffet. Skjønner ikke hva som er galt med folk som holder på sånn. Dette er egoistisk og ufin oppførsel av dem, det hadde jeg sagt klart ifra om også. 

Håper festen blir fin allikevel da, og at du, kjæresten din og de 2 andre koser dere :klem: 

Anonymkode: e7549...23d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt noe sånt som "oi, du skulle sagt fra før, jeg har jo kjøpt inn stort koldtbord og planlagt dette lenge. Det var veldig dumt, men dersom du ikke kan komme så er det ok. Men helst si fra tidligere neste gang". Eller noe sånt

Noen mennesker tenker bare ikke. De tenker ikke over hvor mye eller lite arbeid andre legger i ting. De må fortelles det direkte sånn at de forhåpentligvis lærer. Om de aldri lærer, så hadde jeg sett etter andre venner. Dess mer tanketom vennen er, dess tydeligere må du si fra.

Anonymkode: 8997f...82a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld språket ,men jeg er så sint.  Jeg har invitert til sommerfest lenge i forveien, festen er idag. Jeg har laget koldtbord etter hvor mange som sa de skulle komme, brettet fine servietter å pynta og ordnet. Bare maten kostet meg over 1000 kr og jeg har lagt mye arbeid i dandering på fat osv. Så idag når jeg våkner får jeg beskjed om at nesten ingen kommer  lenger, plutselig passet det ikke alikevel for noen, andre hadde ikke penger ( som de burde tenkt på før og sagt ifra før selve dagen ) Jeg sa jeg hadde nok drikke så jeg kunne spandere, men var ett nei fordet. Noen hadde glemt at de hadde andre planer og en var for sliten. Nå blir vi meg og kjæresten min og to andre som kommer. Jeg har så mye mat og jeg blir veldig lei meg over at de viser så lite respekt for meg, det var jo opplyst i invitasjonen at jeg skulle lage mat. Hvorfor er folk så sykt dårlig til å gi bekjed før selve dagen. Er det ingen som tenker på hvor mye arbeid jeg har lagt i dette og penger ikke minst. Jeg føler at jeg ikke er verdt noe for vennene mine når ting blir sånn. Vi gikk fra 10 gjester  ( 12 med med meg og kjæresten) til at bare to kommer. Alderen er ifra 25 til 33 på gjestene, så jeg føler jeg kunne forventet meg litt mer av dem. Har jeg rett til å bli så skuffet som jeg er nå? 

Anonymkode: c7daf...eac

Lag et åpent facebookinnlegg, og gjør invitasjonen åpen for alle, så kanskje du får masse nye venner :D

Anonymkode: 74353...a58

• Liker 21
Gjest PetterPanne
Skrevet

Utrolig dårlig gjort ja. Men ikke la deg påvirke av det. Nå vet du hvem du skal fokusere mer på fremover.

Se positivt på det, nå kan dere spise kontinuerlig i 10 timer om dere vil. Kos deg med mat og drikke, og ikke minst fokuser på de vennene dine som faktisk møtte opp! Om du føler for å gråte og få det ut, gjør det nå, før de kommer. Slå gjerne litt i madrassen og hamre løs på en pute om det får deg til å føle deg bedre.

Men ja, faen til respektløse mennesker

Gjest Humbird
Skrevet

Du har helt rett til å bli skuffet og sinna over vennene dine. Virker som du har venner som ikke respekterer den tid og innsats du investerer i dem. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg tatt en reevaluering av de vennene jeg har. Selvom sikkert noen hadde en gyldig grunn, så synes jeg noen av de bare virker likegyldige til hva du har stelt i stand. Erfaring viser at det ofte ikke er noe vits i å belære dem, du kommer bare dårlig ut av det.

Derfor ville jeg hvis jeg var i dine sko, heller valgt mine venner bedre med omhu  til neste gang. Jeg håper allikevel du får en flott fest i dag, det kan bli koselig uansett! Ikke la bitterheten ta overhånd, kos og nyt deg. Og tenk heller at du har funnet ut hvem som egentlig er dine ekte venner :)

Skrevet

Du har all rett til å være skuffet! Jeg ville sagt i fra til vennene det gjelder, på en ordentlig måte så klart. Forklar at du forstår at ting kan oppstå, men at du har lagt ned mye jobb og penger i dette, og at du hadde satt pris på å få beskjed tidligere :) 

Håper du får en super sommerfest, og koser deg masse med de som kommer :blomst:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt ut beskjed på facebook med invitasjon til sommerfest fordi så mange avlyste rett før, så kan de få den i fleisen. Det gjorde jeg en gang jeg hadde forberedt høstmiddag med kalkun og alt tilbehør for ikke mindre enn 15 personer. Samme dag avlyste den ene og den andre, til slutt var vi 5 stykker til DET festmåltidet. Jeg skrev en status om at jeg hadde for mye mat pga frafall av gjester rett før og om noen ville komme på middag. Vi endte opp 14 personer og hadde det kjempekoselig. Gjestene som meldte avbud ble dritsure, men det var ingen av dem som hadde god grunn for å avlyse (bare sliten, jobber til da og da selv om middagen var flere timer etter endt skift.)

Anonymkode: bc353...e47

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Virker som dette har blitt mer og mer vanlig. Dessverre, for det er ikke greit! 

Anonymkode: 1101f...c9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt beskjed til hver og enkelt eller i en samlet beskjed hva du synes om dette. Og at du kommer aldri til å gjenta slike ting igjen.

Fortell hvor mye tid å penger du har brukt på dem, å nå sitter du igjen nærmest alene i ditt eget selskap. Sykt! 

Anonymkode: e7a0e...9d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy gaen jeg hadde vært så jævlig sur og forbannet, trist og lei meg at jeg ikke vet hvor jeg hadde gjort av meg.. Du har ALL grunn til å være drit forbanna :krangle: jævla egosentriske drittsekker alle sammen.. Folk er blitt så jævla arrogante og fæle :balltre:

Anonymkode: 58b01...b73

• Liker 6
Skrevet

Utrolig dårlig gjort. Opplevde det samme sist jeg feiret bursdagen min jeg også. Jeg hadde heldigvis ikke ordnet med masse mat da, men jeg hadde brukt lang tid på å ordne her hjemme så det skulle bli plass. Jeg ville skrevet en status på facebook hvor du skriver "Jeg har et digert koldtbord og masse drikke her i kveld, men på grunn av 8 avlysninger i siste liten, så har jeg ingen til å spise maten. Hvis noen har lyst på god mat og god drikke, så  er det bare å komme!" (eller noe lignende). Kanskje kommer det folk du ikke ellers hadde blitt ordentlig kjent med, og så kan kvelden ende opp med å bli enda bedre enn den ville gjort ellers! Pluss at du gir et lite stikk i siden til de som avlyste da ;)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Derfor gidder jeg ikke å ha venner. Dårlig gjort av de, du virker som en herlig person ts. 

Anonymkode: 282e2...4f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i nærheten av meg så kan jeg invitere meg selv:laugh:

Anonymkode: 49afe...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil komme :blomst: 

Neida, men det er utrolig dårlig folkeskikk! Går virkelig ikke ann. Skjønner godt at du er sint og skuffet. Så lite respekt går det ikke ann å ha for andre.

Anonymkode: 5961b...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

litt delt. De vet jo ikke at så mange andre meldte avbud også. Hadde du vært like opprørt om bare èn hadde sagt hun ikke kunne komme, men resten kom? Hadde de vært en gjeng som ikke gadd komme, som hadde lagt andre planer sammen, så hadde det vært dritkjipt.

Anonymkode: be4bd...53f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvor bor du? Jeg kan love deg at hvis du hadde vært vennen min ville jeg aldri ha gjort noe sånt.. Også så mange?? Hvordan er stemninga de blandet venner generelt? 

Anonymkode: 58b01...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...