Gå til innhold

Folk med tre forskjellige telefoner - er det det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du stusset hvis en god venn eller en venninne hadde mer enn en telefon? La oss si at personen du kjente, var sammen med eller noe sånt hadde tre forskjellige telefoner, med tre forskjellige telefonnumre. "Hvem ringer?" Svar: "Hm, si det - det kan jo hende det er på den andre eller den tredje telefonen?". Andre svar i lignende situasjon: "Vet ikke, for den andre ligger i bilen eller hjemme hos en kamerat". Hva hadde de i såfall reagert på? At personen hadde så mange telefoner eller at personen oppførte seg rart i forbindelse med telefonene? Hadde du tenkt at det hadde en annen årsak enn telefonene?

Anonymkode: aed43...454

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 64341...c00

• Liker 2
Gjest pellepirat
Skrevet

Hvis det var en god venn el venninne hadde jeg rett og slett spurt rett ut. Er det gode venner så har vi åpen dialog og kan spørre. Så hadde vel fått en fornuftig forklaring i så fall.

AnonymBruker
Skrevet

"Hvem ringer" hva da? Dette skjønte jeg lite av. 

Anonymkode: 9bdde...466

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke ann å ha flere tlf nr på et sim kort da?

Anonymkode: 9604c...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som hadde flere telefoner, kunne ikke svare på hvorfor. Viste seg at han drev med massivt salg av narko og boler. Styr unna sier nå jeg!

Anonymkode: daf24...9ef

Skrevet

Kommer helt an på hva de bruker telefon nr 2 til. Selv hadde jeg en periode en gammel Nokia som ble brukt som fylletelefon.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en periode to telefoner med to forskjellige numre. På hovedtelefonen hadde jeg NetCom som var helt ubrukelig med dekning hjemme hos meg, så jeg kjøpte et kontantkort fra TalkMore som har Telenor for å sjekke om det var telefon eller mobiloperatør som var dårlig. Det var NetCom som var ubrukelig, ikke telefonene.

Og da hadde jeg jo to telefoner. Så da jeg bestemte meg for å date litt igjen så oppga jeg nummeret til den telefonen som ikke var registrert på nett for at jeg ikke skulle bli søkt opp på nettet før jeg hadde blitt kjent med de jeg ga nummeret til. Sikkerhet. 

Anonymkode: be70f...9b2

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du stusset hvis en god venn eller en venninne hadde mer enn en telefon? La oss si at personen du kjente, var sammen med eller noe sånt hadde tre forskjellige telefoner, med tre forskjellige telefonnumre. "Hvem ringer?" Svar: "Hm, si det - det kan jo hende det er på den andre eller den tredje telefonen?". Andre svar i lignende situasjon: "Vet ikke, for den andre ligger i bilen eller hjemme hos en kamerat". Hva hadde de i såfall reagert på? At personen hadde så mange telefoner eller at personen oppførte seg rart i forbindelse med telefonene? Hadde du tenkt at det hadde en annen årsak enn telefonene?

Rotete livsførsel er det første jeg tenker på. Man trenger ikke tre telefoner med dagens teknologi.

AnonymBruker
Skrevet

Egen telefon for utroskap i mange forskjellige varianter er vel også ganske vanlig.

Anonymkode: 48cfc...f29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

alle jeg kjenner som har hatt flere enn en mobil har drevet med dop. enten som flittig bruker eller dealing

Anonymkode: 449dc...d7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre - en gammel med netcom kontant, en flett ny svindyr smarttelefon med telenor og en eldre smarttelefon. Den eldre smarttelefonen bruker jeg hvis jeg skal noe hvor telefonen vil være ekstra utsatt, f.eks. på tur i drittvær, på konsert, drikke litt ekstra en kveld etc. Den gamle med netcom kontant bruker jeg som reservetelefon og som backup når jeg skal gå i fjellet og vet at dekningen er varierende. Veldig greit med ulike operatører slik at man slipper å bytte og søke mellom de ulike nettene om det skulle være noe (ble veldig glad for det den gangen jeg måtte bryte på langtur og ikke hadde antydning til dekning på telenor, og av og på med netcom). Bruker også denne når jeg vil "logge av" og kun være tilgjengelig for krisetilfeller. Er bare noen veldig få som har det nummeret, og det er hemmelig, så ingen finner det heller. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

hvis folk skryter av at de har typ 7 tlf og sånt, så er de liksom stolte av at de orner seg på ene og andre måten da liksom. med kun ulovlige ting tenker jeg da.

Anonymkode: ee3f4...d11

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.7.2016 at 14.36, AnonymBruker skrev:

Går det ikke ann å ha flere tlf nr på et sim kort da?

Anonymkode: 9604c...8cb

Nei å fysisk sett ha tre forskjellige telefoner. En iPhone, en annen iphone, og kanskje en tredje eller et annet merke. Hovedpoenget er når noen har tre telefoner. Ville dere stusset over det? At den tredje telefonen lå oppbevart på spesielle steder? :klo: Ville dere tenkt at noen var kriminelle? La oss da også presisere at ingen har en eneste interesse av hva som skjer inne på telefonen, annet enn at man syntes det var rart med tre telefoner og tre numre. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.7.2016 at 16.06, Thorn skrev:

Jeg har tre - en gammel med netcom kontant, en flett ny svindyr smarttelefon med telenor og en eldre smarttelefon. Den eldre smarttelefonen bruker jeg hvis jeg skal noe hvor telefonen vil være ekstra utsatt, f.eks. på tur i drittvær, på konsert, drikke litt ekstra en kveld etc. Den gamle med netcom kontant bruker jeg som reservetelefon og som backup når jeg skal gå i fjellet og vet at dekningen er varierende. Veldig greit med ulike operatører slik at man slipper å bytte og søke mellom de ulike nettene om det skulle være noe (ble veldig glad for det den gangen jeg måtte bryte på langtur og ikke hadde antydning til dekning på telenor, og av og på med netcom). Bruker også denne når jeg vil "logge av" og kun være tilgjengelig for krisetilfeller. Er bare noen veldig få som har det nummeret, og det er hemmelig, så ingen finner det heller. 

Jeg har selv nesten et titalls, men bruker bare tre av dem. Som regel holder det med to av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egen "fylle-telefon", den bruker et annet SIM-kort enn min vanlige, så jeg har et tvillingkort til den.

Av de jeg kjenner med flere telefoner og SIM-kort er det et par som har egen jobbtelefon (den brukes ikke til noe privat, kun til jobb), og noen som er kriminelle. De har altså en telefon som er registrert på dem selv, og x-antall andre som ikke er registrert i deres navn, og som de bruker til dopsalg etc. 

Anonymkode: 30998...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...