AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Vi har nå bestemt oss for å prøve å få barn. Vi er begge 28 år, og føler nå er det på tidet. Men er det normalt å bruke hjelpemidler som monitor, eggløsningstester osv. Jeg sluttet på p-pillene for lenge siden, men vi har vært forsiktige. Foruten om den siste måneden da hadde vi sex dagen før eggløsning (pga at mensen kom to dager før ble det slik). Men vi starter prøveperiodene etter sommeren. Kom gjerne me tips eller råd hva dere brukte eller hva som er unødvendig osv.. Anonymkode: 7fbdd...5f9
Havrekjeksen Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Det meste bortsett fra tilskudd som folat og tran/omega 3 (Både kommende mor og kommende far kan ha utbytte av å ta disse) er ikke nødvendig. Selv begynte jeg med EL tester mest for å bli kjent med egen syklus og for å lettere forholde meg til når mensen skal komme. Uten hormonprevensjon så kan dato for mens variere, mens tiden mellom eggløsningen og mens er vanligvis stabil. Jeg kjøpte de absolutt billigste testene. Man trenger ikke dyrt utstyr, dersom man først ønsker å begynne med noe slikt. Også anbefaler jeg en app eller kalender som gjør det lettere for deg å notere ned info. Det kan faktisk være nyttig. Jeg noterer ned når vi har sex, når jeg merker eggløsningslim, resultater fra EL tester og når jeg har mens. Jeg bruker en som heter Ovia, men det finnes flust av kalenderapper som lar deg gjøre dette helt gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå