Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med eksen min som jeg har vært samboer med i 2 år for snart to måneder siden. De fleste dager går det greit, men andre dager er det så tungt og ensomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg elsket han, veldig mye, men det var ikke slik at jeg så for meg en fremtid med han. Han har tidligere vært utro, og selv om vi klarte og jobbe oss gjennom dette, kom ikke tillitten tilbake og jeg ble sliten av og måtte gå å tenke og bekymre meg hele tiden. Dette, sammen med en rekke andre ting, gjorde at jeg en dag fikk nok og gikk. Jeg tenkte på det lenge før jeg tok skrittet, til slutt føltes det rett og slett bare rett og legge det bak meg og komme meg videre. Men noen dager er så tunge. Jeg angrer, er usikker på om jeg valgte rett. Prøver  å fortelle meg selv at jeg HAR tatt rett valg, for han var det ingen fremtid i. Feks hver gang vi krangla/diskuterte, så kasta han meg ut, eller gikk selv. Veldig umoden med andre ord. Når vi snakket om hvor vi skulle kjøpe hus, ville jeg en plass og han en annen, mens ETTER bruddet fikk jeg høre at han har planer om å kjøpe hus hvor jeg ville bo. Følte meg aldri satt pris på, hvis jeg feks tok klesvasken fikk jeg aldri noe takk, bare et "det skulle jo bare mangle at du gjør det". Begge jobber og begge vasket og ryddet hjemme, men det er alltid hyggelig å føle seg satt pris på istedenfor at det skal være en konkurranse om hvem som gjør mest. Føler jeg prøvde mye, lenge, for å få det til og fungere men vi kom ingen vei. Tok ting opp med han på rolige og relevante måter, mange ganger, men det var samme sirkelen om og om igjen de siste mndene av forholdet. Vet ikke helt hva jeg vil frem til her, andre i liknende situasjoner, erfaringer og tanker?

Anonymkode: 73e00...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helt normalt at ensomheten tvinger frem slike tanker. Du kan se på det slik - du hadde nok hatt disse tankene uavhengig av hva han hadde gjort mot deg. Du har jo alle grunnene til at det var rett å slå opp, men det er selvsagt alltid et tomrom etter en partner og man begynner å tvile.

Distraher deg selv når tankene kommer. 

Anonymkode: 79530...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke ut som noe tap, så det var nok en riktig beslutning. Utroskap er veldig ødeleggende. Og man trenger å bli verdsatt i et forhold. Men jeg skjønte ikke helt at du trengte å bli verdsatt for å gjøre husarbeid, når dere delte på dette. Selv vil jeg heller bli verdsatt for andre ting.

Anonymkode: 8a514...d1a

Skrevet

Det høres jo ikke akkurat ut som en trygg tilværelse du levde i. Jeg kjenner jo ikke dere, men av hva jeg leser tror jeg du gjorde rett i går. Det er helt naturlig at det er tungt, selv om det var "rett valg". Fordi selv om folk kan ha en negativ innvirkning på livet ditt, så har du også være svært glad i personen. Man kan sitte å tenke tilbake på de gode stundene og kritisere seg selv for å ha gått, men da glemmer man jo alt det vanskelige. Men tror du at det ville blitt bedre om dere forble sammen? Om du hadde (for)blitt en person du er tilfreds med, sammen med han? Hadde du orket oppførselen hans i lengere tid? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...