Gå til innhold

Dåpsgave? Barnebarn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med et Egner service sett? Her har vi Hakkebakkeskogen, noe som jenta vår synes er kjempestas. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de er fornøyd med de bøkene de har. En i svigerfamilien er daglig leder i en bokhandel så bøker får de nok av og foreldrene har mange fra sin egen barndom. Obosmedlemskap er greit, men det koster bare to hundre i året. Jeg vil gjerne gi et minne og noe barnet vil sette pris på og ha bruk for.

Ts

Anonymkode: f7f0c...96c

Jeg leste feil, jeg blingset og trodde det kostet tre i året. My bad. Men 200 i året er fortsatt en høy sum, dersom du har tenkt å fortsette medlemsskapet frem til han er myndig. Jeg har inntrykk at det er det som er vanlig? Da blir i så fall gavens verdi kr. 3600. Jeg synes det er en dyr gave, men det er sikkert forskjellig fra familie til familie. Men ok, nok avsporing. 

Hva tror du om en turkopp i tre, kanskje med navn og dåpsdato inngravert (om mulig) De er kanskje friluftsfolk, i og med at de har hytte på fjellet?

En barnestol kan sikkert også være en fin ide, når han blir litt større. Mine barn på 2 og 4 elsker barnestolen sin, og krangler om å få sitte i en.

Her er det barnemøbler laget av fanger i Oslo fengsel. Elefantbordet er jo også kjekt, og sikkert noe som blir populært.

https://www.epla.no/shops/snekkerverkstedet/

Anonymkode: ea92c...e24

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenkte også på at en nå kan få kjøpt en bok der både barnebarnet, når det blir større og lærer å lese og skrive så kan du være med han og skrive om hendelser som du har gjort i din barndomstid. De finnes i bokhandelen. Jeg kjøpte en sånn nå nylig og vi skal skrive i den ettersom årene går.

Endret av tussi680
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de er fornøyd med de bøkene de har. En i svigerfamilien er daglig leder i en bokhandel så bøker får de nok av og foreldrene har mange fra sin egen barndom. Obosmedlemskap er greit, men det koster bare to hundre i året. Jeg vil gjerne gi et minne og noe barnet vil sette pris på og ha bruk for.

Ts

Min kjæreste dåpsgave er i allfall en bok jeg fikk av min oldemor. Det var yndlingsboken hennes som hadde betydd mye for henne og hun hadde skrive ett personlig brev til "voksne meg" inni den. Den boken er det kjæreste jeg har :)

Anonymkode: 216f7...9b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten er det USBL, eller så er det OBOS som har sluttet med medlemsavgift for å være medlem. Vær helt sikker på at de faktisk tar en slik avgift for å være det før du bestemmer deg helt for presangen du skal gi. Når du velger en slik presang, dersom dette er noe med årlig avgift, så er det jo også svært viktig at du er en strukturert person som klarer å betale denne avgiften for barnet årlig. Eller at du snakker med foreldrene om hvordan dere skal gjøre det.

Hva med en mummi-kopp? Fine farger, fin størrelse i forhold til barn, og ingenting sølv på de. Kan hende mor i hjemmet der blir like glad for dem som barnet? 

Anonymkode: ca2e4...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble veldig glad for Kardemommeby-servise. Kopp, skål og asjett. Solid var det også. Fikk et Prinse-servise fra Porsgrunn (tror kanskje begge var fra porsgrunn) og det var mye tynnere og knuste lettere. Servisene blir flittig brukt og ungene har hatt mye glede av de!

Vi har hatt 3 dåper, og fikk sikkert 3-5 album til hver dåp... Veldig populær gave.

Anonymkode: cce3e...f54

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enten er det USBL, eller så er det OBOS som har sluttet med medlemsavgift for å være medlem. Vær helt sikker på at de faktisk tar en slik avgift for å være det før du bestemmer deg helt for presangen du skal gi. Når du velger en slik presang, dersom dette er noe med årlig avgift, så er det jo også svært viktig at du er en strukturert person som klarer å betale denne avgiften for barnet årlig. Eller at du snakker med foreldrene om hvordan dere skal gjøre det.

Hva med en mummi-kopp? Fine farger, fin størrelse i forhold til barn, og ingenting sølv på de. Kan hende mor i hjemmet der blir like glad for dem som barnet? 

Mummikoppene er også samleobjekter å kan med år få stor verdi. Er noen som koster fleire tusener nå f.eks. 

Skrevet

Hva med en minnetavle? 

Min venninne fikk det i dåsgave til sin sønn av moren sin. Den var ordentlig fin og laget selv. Om du er litt kreativ kan det bli skikkelig bra - og ikke minst, ganske rimelig, men som oftest veldig satt pris på.

Vi skal døpe frøkna vår i august og hadde noen laget en sånn hadde jeg i hvert fall satt mer pris på det enn noe dyrt. Legge litt sjel i en såpass "viktig" gave. 

Kan feks være med navn, etternavn, første bilde, første body, fødselsvekt og lengde, dato, første smokk, etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare en tanke, ts. Om du får flere barnebarn. Skal du gi obos- medlemskap til dem og? Da kan det som bare er 200 i mnd fort bli veldig mye mer i mnd.

Anonymkode: 805a2...c7e

• Liker 3
Skrevet

Vi fikk barneservice fra www.babydesign.no og det er favoritten til begge barna! Det er i bruk hver eneste dag, og både store og små elsker det! 

I tilegg fint som dåpsgave i og med at det står navn på det. 

Gjest Magnifiq
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare en tanke, ts. Om du får flere barnebarn. Skal du gi obos- medlemskap til dem og? Da kan det som bare er 200 i mnd fort bli veldig mye mer i mnd.

Anonymkode: 805a2...c7e

200kr i året..

Skrevet

Datteren min fikk en bok om henne av sin bestemor. Usikker på hvor hun hadde bestilt den men det var tatt med hennes og våre navn for at historien skulle bli bra. Pluss informasjonen om fødselen osv. Det synes jeg var en fin gave til barnebarnet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Forresten; er du flink med håndarbeid ts?

Oldemoren til jentene mine broderte et nydelig broderi der det står navn, fødselsdato, vekt, lengde og dåpsdag. Innmari fint. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

USBL koster 300kr når du starter og gratis frem til barnet er 18, meldte nettopp min sønn inn :)

Anonymkode: 2d60e...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den ‎16‎.‎07‎.‎2016 at 9.50, Magnifiq skrev:

Våre har fått berganssekker, men har de det allerede, så kan det jo være smart med noe annet.

Rørospledd i barnestrørrelse har jeg kjøpt på barnas hus hvertfall.

http://www.ullvotten.no/produkt/ullpledd-fra-roros-tweed-barnbaby/ her er str jeg tenker på. Event str. større.

Det finnes en mindre også, men den syns jeg blir for liten. Finnes i mange forskjellige mønster og farger. 

De har ikke det her i byen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎16‎.‎07‎.‎2016 at 22.43, skruf skrev:

Forresten; er du flink med håndarbeid ts?

Oldemoren til jentene mine broderte et nydelig broderi der det står navn, fødselsdato, vekt, lengde og dåpsdag. Innmari fint. 

Niksa

Gjest Magnifiq
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke det her i byen.

Ts

Nettbutikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...