AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Mitt barnebarn skal døpes i september. Jeg er uføretrygdet og har dårlig råd. Har tenkt å gi Obos-medlemskap og noe i tillegg. Obosmedlemskap koster tre hundre og to hundre i året. Men vil gjerne gi noe annet også, helst ikke penger. Foreldrene og svigerfamilien har god økonomi så den biten vil bli besørget. Men et minne. De ønsker seg alt fra globus til barnehagesekk, men ikke sølv og ting som blir stuet bort i et skap. Noen som har forslag? Babyen er for liten til å sette pris på det i dag, men kanskje noe som kan komme til glede i løpet av de første årene? Anonymkode: f7f0c...96c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Foreldrene har de mest klassiske sang- og eventyrbøkene. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
tussi680 Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Er bestemor selv, og har gitt dem en dåpstallerken.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Mitt barn fikk bl.a. gutteknapp (til barnebunad/festdrakt) fra mine foreldre. Den blir jo ikke mye brukt, men den blir brukt jevnlig og er noe varig. Han fikk tripptrappstol i tillegg, den vil han ikke bruke, men det er jo noe som blir brukt mye og lenge av de fleste barn. Men det er jo litt dyrt. Ellers er jo barneservise noe som gjerne blir mye brukt. Man skulle tro det ikke varer så lenge (blir knust), men det er det eneste jeg har igjen fra min egen dåp. Anonymkode: e8488...22e
skruf Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Er det gutt eller jente? Jeg kjøpte til min beste venninne sin jentebaby et smykke som heter "min første diamant" til dåpen. Jeg er gudmor til jenta. Veldig fint smykke, men kanskje litt dyrt, koster ca 1200kr. Lenken kan byttes ut etter som barnet vokser. http://www.piaogper.no/produkt/gull-smykker/min-forste-diamant-003ct-wp
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 10 minutter siden, tussi680 skrev: Er bestemor selv, og har gitt dem en dåpstallerken. Mener du en sånn i sølvforgylt? De vil helst ikke ha typiske dåpsgaver. Tenkte litt på en barnekniv som er håndlaget og kan slipes når barnet blir større, men det er også en gave som etter hvert vil bli satt i en skuff eller i boden. De har hytte på fjellet så den vil bli brukt i noen år i alle fall, men er det en passende gave i tillegg til obos-medlemskap? Ts Anonymkode: f7f0c...96c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn fikk bl.a. gutteknapp (til barnebunad/festdrakt) fra mine foreldre. Den blir jo ikke mye brukt, men den blir brukt jevnlig og er noe varig. Han fikk tripptrappstol i tillegg, den vil han ikke bruke, men det er jo noe som blir brukt mye og lenge av de fleste barn. Men det er jo litt dyrt. Ellers er jo barneservise noe som gjerne blir mye brukt. Man skulle tro det ikke varer så lenge (blir knust), men det er det eneste jeg har igjen fra min egen dåp. Anonymkode: e8488...22e Barneservise er kanskje en god ide. Har det selv, ikke fra dåpen, men det er et godt minne fra barndommen. De er ikke typen som bruker bunad (foreldrene). Ts Anonymkode: f7f0c...96c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, skruf skrev: Er det gutt eller jente? Jeg kjøpte til min beste venninne sin jentebaby et smykke som heter "min første diamant" til dåpen. Jeg er gudmor til jenta. Veldig fint smykke, men kanskje litt dyrt, koster ca 1200kr. Lenken kan byttes ut etter som barnet vokser. http://www.piaogper.no/produkt/gull-smykker/min-forste-diamant-003ct-wp Gutt. Anonymkode: f7f0c...96c
skruf Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Mine døtre fikk forresten små søljer av min mor til dåpen sin. Nå brukte jeg barnebunad til de, så de har brukt søljene hvert år i hele oppveksten. Muligheten er stor for at ditt barnebarn også vil få seg barnebunad når han/hun vokser til. Eldste datteren min er nå voksen og har ekte bunad, hun bruker fortsatt barnesøljen sin som halssølje på bunadskjorten. Edit; Ser du siterte meg mens jeg skrev at det er guttebarnebarn. Sølje funker også til gutt, mange gutter har barnebunad Endret 16. juli 2016 av skruf
Gjest Magnifiq Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 Nå vet jeg ikke hvor mye du har mulighet til å bruke.. Hva med en liten tursekk med speiderkniv, termos og sitteunderlag? Rørospledd i barnestørrelse. Det fikk begge mine, og vi bruker det fortsatt når vi er på tur og slikt. Eller et fint barneservise og bestikk?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #11 Skrevet 16. juli 2016 2 minutter siden, Magnifiq skrev: Nå vet jeg ikke hvor mye du har mulighet til å bruke.. Hva med en liten tursekk med speiderkniv, termos og sitteunderlag? Rørospledd i barnestørrelse. Det fikk begge mine, og vi bruker det fortsatt når vi er på tur og slikt. Eller et fint barneservise og bestikk? En har allerede kjøpt sekk med sitteunderlag beregnet til små barn opptil treårs alder. Hvilken tursekk tenker du på? Ideen er god, og hvor får man kjøpt Rørospledd? Bor i Oslo. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #12 Skrevet 16. juli 2016 7 minutter siden, skruf skrev: Mine døtre fikk forresten små søljer av min mor til dåpen sin. Nå brukte jeg barnebunad til de, så de har brukt søljene hvert år i hele oppveksten. Muligheten er stor for at ditt barnebarn også vil få seg barnebunad når han/hun vokser til. Eldste datteren min er nå voksen og har ekte bunad, hun bruker fortsatt barnesøljen sin som halssølje på bunadskjorten. Edit; Ser du siterte meg mens jeg skrev at det er guttebarnebarn. Sølje funker også til gutt, mange gutter har barnebunad Siden ingen av foreldrene noen gang har brukt bunad er jeg usikker. De er begge fra Oslo og det er ikke tradisjon. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
Gjest Magnifiq Skrevet 16. juli 2016 #13 Skrevet 16. juli 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: En har allerede kjøpt sekk med sitteunderlag beregnet til små barn opptil treårs alder. Hvilken tursekk tenker du på? Ideen er god, og hvor får man kjøpt Rørospledd? Bor i Oslo. Ts Anonymkode: f7f0c...96c Våre har fått berganssekker, men har de det allerede, så kan det jo være smart med noe annet. Rørospledd i barnestrørrelse har jeg kjøpt på barnas hus hvertfall. http://www.ullvotten.no/produkt/ullpledd-fra-roros-tweed-barnbaby/ her er str jeg tenker på. Event str. større. Det finnes en mindre også, men den syns jeg blir for liten. Finnes i mange forskjellige mønster og farger. Endret 16. juli 2016 av Magnifiq
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #14 Skrevet 16. juli 2016 Bare obosmedlemskapet er jo i seg selv en steindyr gave, så så mye mer er det vel ikke nødvendig å gi. Du skriver at de har de mest klassiske sang- og eventyrbøkene, tror du de er fornøyd med de de har, eller kan det tenkes at de gjerne vil ha fler? Anonymkode: ea92c...e24 1
Gjest Margit Spat Skrevet 16. juli 2016 #15 Skrevet 16. juli 2016 Jeg ser at noen har foreslått barneservise, og da kom jeg på at du kan vurdere et fint barnebestikk i stål. Georg Jensen har f.eks laget en klassiker. Stål trenger ikke pussing, kan vaskes i oppvaskmaskin, blir ikke knust og varer i mange mange år. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=77429&gclid=CM-zx77A980CFWJ5cgodQz4Obg Den gangen vi gav barnebestikk, var det i alle fall en suksess. Såpass stor suksess at foreldrene ringte etter en tid og lurte på hvor det var kjøpt, for de ønsket å kjøpe et sett til.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #16 Skrevet 16. juli 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barnebarn skal døpes i september. Jeg er uføretrygdet og har dårlig råd. Har tenkt å gi Obos-medlemskap og noe i tillegg. Obosmedlemskap koster tre hundre og to hundre i året. Men vil gjerne gi noe annet også, helst ikke penger. Foreldrene og svigerfamilien har god økonomi så den biten vil bli besørget. Men et minne. De ønsker seg alt fra globus til barnehagesekk, men ikke sølv og ting som blir stuet bort i et skap. Noen som har forslag? Babyen er for liten til å sette pris på det i dag, men kanskje noe som kan komme til glede i løpet av de første årene? Anonymkode: f7f0c...96c Av erfaring så vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe noe fra Gullfunn. De har de verste regler for bytte og ingen rett for retur. Anonymkode: ad13f...e54
maria.magdalena83 Skrevet 16. juli 2016 #17 Skrevet 16. juli 2016 Hva med et fotoalbum? Det er en av de beste gavene mine barn har fått. Hvert år setter jeg inn bilder av de fra hver måned. Albumet er fullt når de er 16 år. Kjempegøy og en fin måte å følge utviklingen på. Albumene jeg har er kjøpt hos gullsmed, men det er sikkert mange andre fine alternativer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #18 Skrevet 16. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare obosmedlemskapet er jo i seg selv en steindyr gave, så så mye mer er det vel ikke nødvendig å gi. Du skriver at de har de mest klassiske sang- og eventyrbøkene, tror du de er fornøyd med de de har, eller kan det tenkes at de gjerne vil ha fler? Anonymkode: ea92c...e24 Jeg tror de er fornøyd med de bøkene de har. En i svigerfamilien er daglig leder i en bokhandel så bøker får de nok av og foreldrene har mange fra sin egen barndom. Obosmedlemskap er greit, men det koster bare to hundre i året. Jeg vil gjerne gi et minne og noe barnet vil sette pris på og ha bruk for. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #19 Skrevet 16. juli 2016 11 minutter siden, Margit Spat skrev: Jeg ser at noen har foreslått barneservise, og da kom jeg på at du kan vurdere et fint barnebestikk i stål. Georg Jensen har f.eks laget en klassiker. Stål trenger ikke pussing, kan vaskes i oppvaskmaskin, blir ikke knust og varer i mange mange år. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=77429&gclid=CM-zx77A980CFWJ5cgodQz4Obg Den gangen vi gav barnebestikk, var det i alle fall en suksess. Såpass stor suksess at foreldrene ringte etter en tid og lurte på hvor det var kjøpt, for de ønsket å kjøpe et sett til. Takk. Det vil de jo alltid ha bruk for også når barnet blir større. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #20 Skrevet 16. juli 2016 21 minutter siden, Magnifiq skrev: Våre har fått berganssekker, men har de det allerede, så kan det jo være smart med noe annet. Rørospledd i barnestrørrelse har jeg kjøpt på barnas hus hvertfall. http://www.ullvotten.no/produkt/ullpledd-fra-roros-tweed-barnbaby/ her er str jeg tenker på. Event str. større. Det finnes en mindre også, men den syns jeg blir for liten. Finnes i mange forskjellige mønster og farger. Takk. Nå fikk jeg plutselig mange valgmuligheter. Ts Anonymkode: f7f0c...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå