Gå til innhold

Fitbit Charge HR aktivitetsmåler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har denne - er den god? Vurderer å kjøpe på elkjop neste måned, men vil gjerne høre andres meninger om den. 

Anonymkode: c55e6...85a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt min i 1,5 år og elsker den. Tror den er topp 3 av mine kjæreste eiendeler. :fnise: 

Anonymkode: 7f868...fa9

Skrevet

Jeg elsker den. Utrolig kjekk duppedings som motiverer til altivitet! Det er krise om jeg glemmer å ta den på etter dusj :ler:  Pulsmåleren er ikke 100% nøyaktig i høy aktivitet har jeg lest, men man får en god pekepinn uansett. 

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min! Jeg hatet å trene og kunne sitte planta i sofaen hele dagen, men når jeg fikk fitbiten ble jeg virkelig motivert til å røre på meg. Nå er jeg ute og går eller løper hver dag, og det er en herlig følelse når den melder om at jeg har nådd skrittmålet mitt.

Eneste er at hvis jeg skulle kjøpt en aktivitetsmåler igjen ville jeg kanskje gått for Charge (uten HR), da jeg ikke følger med på hjerterytmen. Så vanlig Charge ville lønnet seg, både prismessig og at batteriet holder ut lenger. Ikke for det, batteriet i HR holder i 4-5 dager og går raskt å lade, så det er ikke et problem.

Gjest *kokos*
Skrevet (endret)

Jeg elsker også min! Har hatt den i 1 1/2 år, og blir skikkelig stressa om jeg glemmer den hjemme.

Verken puls- eller trappemåling er helt nøyaktig. Jeg bruker min til å sjekke antall skritt, samt at jeg bruker tidtakingsfunksjonen MASSE. Er ikke inne på appen like ofte som før, men sjekker jevnlig oppsummeringer rundt søvn og aktivitet for å sjekke om jeg er på riktig spor.

Anbefales!

Edit: Må legge til at jeg i tillegg bruker ordinær pulsklokke når jeg løper. Beholder fitbiten på også da, så den logger skrittene.

Endret av *kokos*
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn for noen uker siden da jeg måtte bytte ut min gamle fitbit charge (altså uten pulsmåler).
Jeg gikk med den en ukes tid men måtte bare slutte å gå med den for jeg reagerte veldig på den. Fikk røde kløende klumper i huden akkurat under der hvor pulsmåleren er.

Søkte litt rundt på nettet og fant ut at dette er et ganske vanlig problem med nettopp denne modellen.

https://community.fitbit.com/t5/Charge-HR/Getting-a-rash/td-p/620111

Hadde jeg visst om dette på forhånd hadde jeg nok ikke kjøpt den.

Anonymkode: dadb9...f41

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med min, men bakdekslet falt av og det kom støv i ladehullet, hvilket gjorde at den ikke ladet. Vet om andre som har hatt problemer med sin fitbit charge (ikke hr). 

Jeg har byttet den ut med en fitbit blaze nå, liker appen, så det var greit å fortsette med fitbit. Men denne kom i går, så liten erfaring.

Anonymkode: d32f8...3c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker min. Har den på hele tiden og går kveldsturer om jeg ikke har passert 10 000 skritt den dagen. Syncer trening med Endomondo. Tror skrittmålingen er ganske nøyaktig og håper pulsmålingen gjør at beregnet kaloriforbruk er mer korrekt. Ellers ville jeg valgt en Fitbit Alta uten pulsmåler siden den er mye penere.

Har ikke kontrollert pulsmålingen så nøye, men den ligger nok høyt på trening for jeg kan ha 30 minutter i høyeste sone. Det er vel ikke mulig. Det kan også være at jeg har høyere makspuls enn utregningen 220 minus alder.

Den er helt vill på trapper! Når alltid trappemålet mitt selv om jeg helst unngår dem. Jeg tar heisen på jobb! Kunne sikkert motivert mer til trappegåing hvis den ikke alltid ga meg full score uansett.

Sover sjelden med min. Synes søvnmålingen er dårlig og unyttig.

Anonymkode: 1f97f...25b

AnonymBruker
Skrevet

Trappemåleren måler jo høydemeter, så om man går ute og det er litt bakker så når man det ganske raskt. Men det går jo an å endre målet på antall trapper/skritt osv om man synes målet er for lavt.

Anonymkode: ca291...a23

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...