Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #1 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! Jeg skal til legen på onsdag, og har fått beskjed om å ta med urinprøve, det skal være "morgenurin". Problemet er at jeg har time klokken ett, og må på skolen før det, og deretter direkte til legen. Dvs at jeg må ha med denne morgenurinen på skolen. Går det bra om den "står" noen timer før jeg gir den til legen (altså i romtemperatur i sekken), eller burde den i så fall ha vært i kjøleskap? Har nemlig ikke tilgang til det på skolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. november 2004 #2 Del Skrevet 8. november 2004 Den bør i allefall lagres i kjøleskap, og jeg antar du skal opp ganske tidlig så jeg tror det blir for lenge. Det er bedre at prøven er fersk (altså at du venter med å ta den til rett før du skal ha legetimen) enn at det er morgenurin som har stått timesvis i kjøleskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 En urinprøve kan godt stå i mange timer, men da skal den lagres kjølig. En hel dag i skolesekken er ikke akkurat hel optimalt. Har du mulighet til å la den stå i kjøleskapet hjemme og hente den på vei til legen så er det jo finfint, hvis ikke kan det hende det er bedre å gjøre som Arkana sier. Det kommer helt an på hvilke analyser som skal gjøres, noen ganger er det viktig at det er morgenurin. Jeg ville ringt og spurt hvis jeg var deg. Pass forresten på at du vasker deg godt nedentil først, og at du tisser litt i do før du tisser på prøveglasset. Da unngår du forhåpentligvis forurensing med hudceller og bakterier fra normalfloraen i underlivet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #4 Del Skrevet 9. november 2004 Pass forresten på at du vasker deg godt nedentil først' date=' og at du tisser litt i do før du tisser på prøveglasset. Da unngår du forhåpentligvis forurensing med hudceller og bakterier fra normalfloraen i underlivet. :-)[/quote'] Viktigere enn å vaske seg på forhånd er å holde kjønnsleppene til side. Slik unngår du forurensning som vil være der uansett om du har vasket deg eller ikke. Og så som Virvel sier - starte å tisse i do, og så tisse i glasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #5 Del Skrevet 9. november 2004 Du må ikke vaske deg med såpe før du tar urinprøven. Såpen kan ødelegge for prøveresultatet og gi feil resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Nå kommer vel dette svaret for seint for trådstarter. Men en kan jo levere urinprøven på legekontoret fra morgenen selv om en ikke har time før senere på dagen. Det gjorde jeg sist og da hadde de også resultatene på urinprøven klar når jeg var inne hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå