AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Dilemma. Jeg har fått et vikariat i drømmejobben, med mulighet for forlengelse. Har et barn og ønsker to. Er i pp2. Forrige barn kom etter 1 års mer eller mindre aktiv prøving. Jeg har siklet etter denne jobben i 4 år. Er ganske sikker på at eventuell graviditet vil ødelegge mulighet for fast jobb der. Jeg ønsker ikke så mye større aldersforskjell mellom barna, så det sitter langt inne å utsette prøving pga mulig tilbud om forlengelse/fast drømmejobb. Sønnen min er 2,5 år nå. Damned if I do, damned if I don't. Ønsker å bli gravid, men frykter det på samme tid. Og hvis jeg blir gravid, når fortelle til sjef? Hva ville du gjort? Anonymkode: dac1e...63c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Du må jo ta vikariatet, og fortsette prøve? Du kan ikke miste sjansen til å få drømmejobben fordi du kanskje kan bli gravid, og du kan ikke miste sjansen til å bli gravid fordi du kanskje kan få fast ansettelse i drømmejobben om ett år eller tre. Du kan bli gravid i morgen, og ha 8 mnd i jobben, eller du kan bli gravid om to år, og dermed stå i jobben i nesten tre år hvis du får forlenget vikariat eller fast ansettelse. Anonymkode: 25d33...5dc 1
Havrekjeksen Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Hva er du forespeilet? 5 mnd vikariat med mulighet for forlengelse? Ettårig? I første tilfelle ville jeg faktisk ventet til jeg var inne i en forlengelse før jeg tok opp prøving for å være viss på at jeg blir målt på evner og resultater og ikke arbeidsgivers frykt for mammaperm. Dersom det er langvarig vikariat så ville jeg nok fortsatt å prøve, og gitt jernet for å jobbe godt gjennom svangerskapet uten å bli syk. Jeg hadde litt samme tanker. Jeg kom tilbake i jobb i juni 2015, og et halvt år etter ble mannen og jeg enige om at vi vil ha en til og vil prøve nå. Jeg var like redd for at det skulle klaffe med det samme som jeg håpte på to streker.. For jeg grudde meg til å ha en "Eh, ja, jeg skal ut i permisjon før det har gått mer enn litt over året, jeg"-samtalen. Men nå har det dradd ut, prøvingen som begynte å januar er foreløpig ikke ferdig, og i mellomtiden så har jeg vet et par anledninger fått muligheten til å si at vi ønsker en til, uten å presisere når. Dette ble egentlig en lang post for å gi dette rådet: følg magefølelsen din. Den vil trolig prioritere det som er viktigst for deg (drømmejobben i boks før tobarnsmor? Barn nr to og kanskje ikke drømmejobben? Gamble på at vi klarer begge?). Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Spørs hvor gammel du er, og hva du mener med "mer eller mindre aktiv" prøving. Om du hadde halvparten aktivt hvor du visste du traff EL, så er jo det helt normalt. Er du under 30 hadde jeg ventet av hensyn til erfaringen du kan få her og har ventet på i 4 år. Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg, men har nå fått fast jobb. Jeg må også vinke farvel til et par andre muligheter jeg har fått. I tillegg er jeg 35 med en sykdom som kan føre til infertilitet/større sjanse for abort, så selv om jeg gjerne skulle ventet av hensyn til jobb og meg selv så må jeg nok starte prøving i høst. Det er som du sier, man har jobbet for noe i årevis og endelig fått det landet, og graviditet/helse kan gjøre at det blir vanskelig. Derav tenker jeg alderen din er avgjørende her. Anonymkode: 24506...ced 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå