viren Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Heisann, samboeren min og jeg har nettopp plukket ut forlovelsesringer (som vi også skal bruke når vi gifter oss). Det jeg lurer på er - er det vanlig å gravere inn forlovelsesdatoen i ringene, også i tillegg bryllupsdatoen når den tid kommer, eller fjerne man forlovelesdatoen og har bare bryllupsdatoen? Hadde blitt kjempeglad om noen hadde noen tanker rundt dette
Arkana Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Vi valgte å ikke gravere inn forlovelsesdatoen, kun "Din elskede navn", så skal vi gravere inn bryllupsdatoen når den tid kommer. Jeg tror faktisk ikke det ville vært plass til begge datoene selv om vi hadde ønsket det, siden de inskripsjonene vi valgte tar litt plass.
rutti Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Vi skal bare ha forlovelses datoen i ringene. Bryllupsdatoen er jo bare en tilfeldig datoo, en lørdag liksom, Vi syns forlovelses datoen betyr mye mer...
Chiquita Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Vi har både forlovelsesdato og bryllupsdato Din Bananmann "forlovelsesdato" for alltid "bryllupsdato"
Arkana Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Vi skal bare ha forlovelses datoen i ringene. Bryllupsdatoen er jo bare en tilfeldig datoo' date=' en lørdag liksom, Vi syns forlovelses datoen betyr mye mer...[/quote'] Den er kanskje tilfeldig for dere, men vi velger bryllupsdatoen med omhu. Og det er den som betyr noe for oss. Straks man er gift går man ikke rundt og teller hvor lenge man har vært forlovet.
smilepia Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Vi graverte inn forlovelsesdatoen, og har tenkt å gravere inn bryllupsdato og evt tekst (vi tenker fortsatt på hva teksten skal bestå av) til bryllupet. For oss er begge datoene like viktige, selv om bryllupsdatoen blir litt annet enn hva vi tenkte til å begynne med. (vi forlovet oss 04.04.04 og hadde følgelig lysst på bryllupsdato 05.05.05, men det gikk ikke pga kr.himmelfartsdag og konfirmasjon, og 06.06.06 ble lengre å vennte enn hva vi ønsket) Vi tenker som Arkana, at når vi er gift er det den datoen som teller, ikke folovelsesdatoen. (selv om det er hyggelig å huske den også) -Smilepia-
natasha Skrevet 8. november 2004 #8 Skrevet 8. november 2004 Vi skal bare ha forlovelses datoen i ringene. Bryllupsdatoen er jo bare en tilfeldig datoo' date=' en lørdag liksom, Vi syns forlovelses datoen betyr mye mer...[/quote'] Det tror jeg ikke jeg har hørt om noen som har gjort før. Mulig du kommer til å se annerledes på det når bryllupsdagen er der. For vår del var iallefall det en veldig spesiell dag, ikke "bare en hvilkensomhelst lørdag".
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #9 Skrevet 8. november 2004 Bryllupsdatoen er jo bare en tilfeldig datoo' date=' en lørdag liksom, [/quote'] :o Ærlig talt, nå klarer jeg ikke lenger å ta deg seriøst. Beklager.
Arwen Skrevet 8. november 2004 #10 Skrevet 8. november 2004 Samme hvor tilfeldig valgt den er så er det jo den som betyr noe etter vielsen :o
Xina Skrevet 8. november 2004 #11 Skrevet 8. november 2004 Vi har forlovet oss og skal bruke samme ringene. Vi skal selfølgelig gravere inn bryllups datoen i ringene.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #12 Skrevet 8. november 2004 Vi har gravert forlovelses-datoen inn i ringane, men bryllupsdatoen betyr jo ikkje noko mindre av den grunn då!
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2004 #13 Skrevet 8. november 2004 Vi kommer til å ha både forlovelsesdatoen og bryllupsdatoen gravert i ringene. Hos oss vil det stå: Min ***** 29.02.2004 20.05.2005 K
Gjest ThereseF ikke innlogget Skrevet 8. november 2004 #14 Skrevet 8. november 2004 Vi kommer til å ha både forlovelsesdatoen og bryllupsdatoen gravert i ringene. Hos oss vil det stå: Min ***** 29.02.2004 20.05.2005 K Slik kommer vi til å gjøre det også! Synes begge datoene er viktige, og vi har også valgt bryllupsdato med omhu.
Smiling Skrevet 8. november 2004 #15 Skrevet 8. november 2004 Vi har gravert inn et lite "motto" for oss to, men har ingen datoer eller navn i ringene: Planen er liksom å prøve å huske både datoen for frieriet, bryllupsdagen og hvem det er vi er gift med :-)
Bokalven Skrevet 8. november 2004 #16 Skrevet 8. november 2004 Vi har ingen dato i ringene våre. Det står kun "I LOVE THEE" gravert i dem. Vi syntes det passet best for oss.
Systo Skrevet 8. november 2004 #17 Skrevet 8. november 2004 Vi har allerede slitt ut de første forlovelses ringene våre. De hadde vi gravert inn Din xxxx 24.02.97. (Er så slitt at vi skal evt. smelte dem om til smykke til barna våre) Kjøpte nye for 2år siden. Navnet gravert uten på (Noe jeg vil understreke at vi kom på lenge før Ari og Martha var et par... :-x ) og forlovelsesdato inni, også skal vi ha bryllupsdatoen i neste år.
nat26 Skrevet 8. november 2004 #18 Skrevet 8. november 2004 Vi har ikke gravert inn dato siden vi skal bruke de samme ringene når vi gifter oss,i min står det "gullet mitt" og navnet hans og i hans står det "gullet ditt" og mitt navn
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #20 Skrevet 8. november 2004 Det var kanskje dårlig formulert, men folk har da ulike meiningar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå