Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Det er så vondt å være sjalu!!! Det er så sårt inni en. Tvilen og usikkerheten. Redselen for om det ligger mer i ting , ord, handlinger enn det ser ut som på overflaten. Mistenksomheten. Om man kan stole på den andre. Så lite som skal til før man føler at alt vakler, den vemmelige følelsen inni magen da. Så blir man kvalm og redd. Og kanskje også sinna og føler seg sviktet. Det er vondt å være sjalu. Det er vanskelig å være sjalu. Det er ødeleggende å være sjalu. Og jeg skulle ønske jeg slapp det. Men hvordan kan jeg klare det, når jeg ikke en gang vet om jeg kan stole på han?. Jeg er sjalu. Det er lite som skal til. Og det er så trist. For jeg skulle ønske jeg slapp å kjenne på den følelsen. Slapp å bli så redd og mistenksom. For det er ødeleggende, det vet jeg jo, det sier jo alle. Og er det noe jeg ikke vil så er det å ødelegge. Men jeg kan ikke noe for at jeg er sjalu heller. Jeg ble ikke født sjalu. Men erfaringer har gjort meg slik. Dårlige erfaringer, desverre. Er jeg alene? Skal det mye til før dere kjenner følelsen inni magen som spiser en opp?
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Kjenner igjen det du skriver. Har vel egentlig ikke vært noen særlig sjalu person før nå. Jeg har truffet en helt utrolig gutt, vi har vært sammen en god stund nå, og jeg har stolt på han hele veien, og ikke hatt noen særlige "sjalutendenser". Men for et halvt års tid siden gjorde han noe som gjorde at tilliten jeg hadde til han fikk seg en knekk. Vi fikk snakket ut om ting, og valgte å fortsette forholdet. Vi har det veldig bra sammen og elsker hverandre høyt! Men nå sliter jeg altså med sjalusi, og det gjør vondt. Vil jo ikke være en sjalu person. Når mobilen hans piper kjenner jeg at det knyter seg i magen. Prøver å jobbe med meg selv, og nå har jeg også tatt motet til meg og fortalt han hva jeg føler. Får håpe det blir bedre nå som han vet, og kanskje kan hjelpe meg litt
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Jeg også sliter litt med sjalusi. For meg går det mest på at jeg er usikker på meg selv, min tiltrekningskraft på han, og at jeg har utrolig dårlig selvtillit.. Hvorfor skal han komme hjem til meg når han kan få ei som er mye bedre enn meg? Det ER forferdelig vondt. Utenpå vet jeg at det virker som om jeg har veldig mye selvtillitt og er fornøyd med meg selv, MEN det er bare utenpå. Inni meg er jeg veldig klar over hva andre ser når dem ser meg. Jeg er overvektig, men klarer ikke gjøre noe med det. Tro meg, jeg har prøvd , men det går ikke.
Andrine22 Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Ja-det er gruuusomt vondt å være sjalu. En ting er å være mistenksom selv om man ikke har grunn til det, men like ille er den dårlige samvittigheten over at du ikke klarer på stole på... Men jeg har heldigvis blitt litt bedre på området ved å "arbeide" med meg selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå