Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er vanlig for masterstudenter ved UiO å bli med på fadderuka dersom de er nye studenter ved universitetet?

Studiet mitt starter ikke før den 24. august, så det er derfor litt tungvint å bli med på fadderopplegget som starter allerede uka før. Samtidig er jeg redd for å falle utenfor dersom jeg ikke er med, da jeg husker hvor viktig fadderuka var som ny bachelorstudent. Ser det er grilling på kvelden den 24., i tillegg til hyttetur senere på høsten, hvilket kanskje betyr at det ikke er så vanlig å være med på fadderuka? 

Noen med gode råd og erfaring? :) 

Anonymkode: 25fd0...347

AnonymBruker
Skrevet

Fadderuken er i utgangspunktet for bachelorstudenter, ikke masterstudenter, og jeg har aldri hørt om at mastere slenger seg på. Du kunne sikkert gjort det, men hadde det gjort så mye for deg, egentlig? Du ville jo da tilbrakt tid med andre enn dine medstudenter, og sannsynligvis folk som ikke har studert før og dermed er litt ferske og ikke nødvendigvis helt på bølgelengde med deg.

Sannsynligvis er det litt infomøter, kanskje en lunsj og diverse for deg og dine medmasterstudenter, så jeg ville heller fokusert på å treffe folk der. Du kan til og med ta initiativ til å ta en øl sammen eller lignende? Tull litt med at dere kan arrangere deres egen vesle fadderuke? Et eller annet? Mange masterprogrammer er så små at det ikke er noe problem i det hele tatt å få god kontakt med folk, selv for den tilbakeholdne, men jeg vet ikke hvordan det er med dine studier, så klart.

For øvrig er det standard prosedyre at fadderuken foregår uken før undervisningsstart.

Anonymkode: 8a2ab...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16. juli 2016 at 13.27, AnonymBruker skrev:

Fadderuken er i utgangspunktet for bachelorstudenter, ikke masterstudenter, og jeg har aldri hørt om at mastere slenger seg på. Du kunne sikkert gjort det, men hadde det gjort så mye for deg, egentlig? Du ville jo da tilbrakt tid med andre enn dine medstudenter, og sannsynligvis folk som ikke har studert før og dermed er litt ferske og ikke nødvendigvis helt på bølgelengde med deg.

Sannsynligvis er det litt infomøter, kanskje en lunsj og diverse for deg og dine medmasterstudenter, så jeg ville heller fokusert på å treffe folk der. Du kan til og med ta initiativ til å ta en øl sammen eller lignende? Tull litt med at dere kan arrangere deres egen vesle fadderuke? Et eller annet? Mange masterprogrammer er så små at det ikke er noe problem i det hele tatt å få god kontakt med folk, selv for den tilbakeholdne, men jeg vet ikke hvordan det er med dine studier, så klart.

For øvrig er det standard prosedyre at fadderuken foregår uken før undervisningsstart.

Anonymkode: 8a2ab...865

Tusen takk, var det jeg håpa på som svar! :) nei, å bli med på et fadderopplegget helt uten mine egne medstudenter ser jeg ikke vitsen i :P 

Anonymkode: 25fd0...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...