Gå til innhold

Noen her om er butikksjef i Varner gruppe butikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg har vært så heldig og fått en butikksjefjobb på Cubus. 

Lykken er kortvarig da jeg har et par bet.anm som jeg bærer med meg fra et misslykket samboerkap noen år tilbake.

Jeg begynte plutselig å tenke at kanskje dem sjekker kredittverdigheten min i ansettelsen no?

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har fått beskjed om og maile fødsels og personnr mitt til regionsjefen sånn at han kan sende det videre til dem som driver med lønn, og det var da jeg plutselig begynte å tenke på dette.

Setter veldig pris på svar :)

Anonymkode: d876a...090

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal de sjekke kredittverdigheten din? Tror nok du bekymrer deg veldig unødvendig. 

Anonymkode: 57741...08a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg har vært så heldig og fått en butikksjefjobb på Cubus. 

Lykken er kortvarig da jeg har et par bet.anm som jeg bærer med meg fra et misslykket samboerkap noen år tilbake.

Jeg begynte plutselig å tenke at kanskje dem sjekker kredittverdigheten min i ansettelsen no?

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har fått beskjed om og maile fødsels og personnr mitt til regionsjefen sånn at han kan sende det videre til dem som driver med lønn, og det var da jeg plutselig begynte å tenke på dette.

Setter veldig pris på svar :)

Jeg har hørt om dette, men da kun  forbindelse med jobb i bank.
Ganske sikker på at det er informasjon de ikke har lov til å hente ut uten ditt samtykke :)

AnonymBruker
Skrevet

Er ass.butikksjef i en Varnerbutikk, og jeg har aldri fått brev om at Varnergruppen har tatt kredittsjekk på meg. Skjønner ikke helt hvorfor de skulle gjøre det heller :P 

Anonymkode: 4cb19...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er butikksjef i Varner og det gjør de ikke. Så ikke tenk på det :-)

Anonymkode: 3bf27...f44

AnonymBruker
Skrevet

De sjekker ikke det. De ber om det for å legge deg inn i worksoft, så de kan legge kontrakt, gi deg ansattnr mm

Anonymkode: 1d191...492

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Sendte avgårde fødsels og pers nr mitt på fredagen og fikk til svar at dem håpet kontrakten skulle være på plass i løpet av neste uka men var usikkert pga ferie. 

Kjenner at jeg ikke helt klarer og roe meg ned..leste på nett at idag så var det visst veldig vanlig at arbeidsgiver tar en kredittsjekk hvis man ska ha en litt viktig jobb. 

Noen flere som vet/erfaring?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte avgårde fødsels og pers nr mitt på fredagen og fikk til svar at dem håpet kontrakten skulle være på plass i løpet av neste uka men var usikkert pga ferie. 

Kjenner at jeg ikke helt klarer og roe meg ned..leste på nett at idag så var det visst veldig vanlig at arbeidsgiver tar en kredittsjekk hvis man ska ha en litt viktig jobb. 

http://www.dinside.no/926505/kan-arbeidsgiver-kredittsjekke-deg

Tror ikke du har en type stilling der det er aktuelt?
Har du ansvaret for økonomien til bedriften?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du burde bekymre deg om er at du  blir bedt om å sende fødsels og personnummeret ditt på mail. Det er faktsik noe Datatilsynet ikke tillater at blir sendt på mail på grunn av fare for misbruk/identitetstyveri. 

Anonymkode: 91d3e...9c4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ansvarlig for økonomien i den forstand annet en kassen da...

Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

http://www.virke.no/virkehjelperdeg/juridiskbistand/juridiskefagartikler/Sider/Har-arbeidsgiver-adgang-til-%C3%A5-foreta-kredittsjekk-f%C3%B8r-ansettelse.aspx

Jeg tror heller ikke stillingen din går under " aktuell stilling skal ha en høyere funksjon eller dersom stillingen skal innbefatte et stort økonomisk ansvar. " Dessuten tror jeg at man i de tilfeller man foretar en kredittsjekk at du 
1. Blir informert om det, og må samtykke
2. Det blir gjort FØR du blir tilbudt stillingen.

Anonymkode: 7fe75...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som er ansatt som butikksjef ila dem siste par årene som kan fortelle hvordan det pleier og være?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som er ansatt som butikksjef ila dem siste par årene som kan fortelle hvordan det pleier og være?

Jo. Blitt ansatt som sjef de siste par årene og har jobbet i Varner i ti år. Har allerede svart deg at nei, de sjekker ikke det. 

Anonymkode: 1d191...492

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 17.7.2016 at 12.48, AnonymBruker skrev:

Hei du.

Jeg satt akkurat slik som deg for noen uker siden! Fikk jobb som butikksjef. Jeg har også betalingsanmerkninger i tillegg til trekk i lønn av skattemyndighetene 😓 Livredd for at de skulle trekke tilbake tilbudet, og ble ekstra nervøs da jeg måtte sende inn personnummer osv. 

Men bedriften har INGENTING med om du har anmerkninger osv! For det første så har de ikke lov å innhente kredittopplysninger av deg (selv om mange bedrifter "skremmer" med dette) 

For det andre: so what? Jeg valgte å tenke slik at ja, jeg har fucka ting økonomisk for mange mange år siden som jeg nå og i allerede mange år svir for og nedbetaler på alt jeg kan. Gjør det meg uegnet som butikksjef? Nei! Hvis det kommer noe godt av mine feil rundt økonomien, så er det at penger og budsjett - STÅLKONTROLL! 

Ikke tenk på det 😀 Bruk det heller som en styrke! 

Anonymkode: 7b8f4...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...