Gå til innhold

Male på kjøkkeskap.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vil male mine kjøkkenskap,åssen får jeg best resultat? Må jeg bruke både pensel og rull??

Noen ideer?

Kan åsså nevne at skapene er malt en gang allerede, men ikke med den fargen jeg nå skal male over med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste resultatet får du dersom du tar skapet til en billakkerer og ber han gjøre det. Vet mange som har gjort det og resultatet blir perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste resultatet får du dersom du tar skapet til en billakkerer og ber han gjøre det. Vet mange som har gjort det og resultatet blir perfekt :)
:Nikke:

Hvis jeg skulle ha gjort dette selv, ville jeg ha vasket kjøleskapet grundig med salmiakvann, pusset ned malingen, malt med grunning og brukt spraymaling til det "øverste laget". :)

Om det funker.. er en annen sak. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle ha gjort dette selv, ville jeg ha vasket kjøleskapet grundig med salmiakvann, pusset ned malingen, malt med grunning og brukt spraymaling til det "øverste laget". :)

Nå var det vel ikke kjøleskapet det var snakk om her da... :roll:

Jeg malte kjøkkenet i fjor. Jeg brukte rull, det ble virkelig pent!

Alle som har sett det synes det ser ut som ny kjøkkeninnredning. (Vi har byttet ut alle håndtak , samt benkeplate også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der kan du se. Leste feil jo... Huff.

Ja bruke rulle og liten pensel for å komme til. Pusse ordentlig om det er ujevnheter og vaske bort alt fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

jeg har også lyst til å male mine kjøkkenskap. De er nå i lakket furu(tror jeg). Hvordan bør jeg gå fram? Pusse?

Hvilken malingstype? Grunning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oljemaling glatter seg definitivt best ut og blir penest! Det er verdt peset med lukt og white spirit. Helt klart.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lyst til å male mine kjøkkenskap. De er nå i lakket furu(tror jeg). Hvordan bør jeg gå fram? Pusse?

Ja!

Hvilken malingstype?

Oljemaling!

Grunning?

Ja! Jotun heftgrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...