Torelli Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Hei, jeg har endelig fått sambo med på noe oppussing! Jeg har et ønske om å ommøblere i stue/kjøkken samtidig. Her er planløsning for solgt tilnærmet identisk naboleilighet. Har tegnet på endringene til vår som hovedsakelig er bord rundt stolpe og delvegg mellom kjøkken og stue. Jeg er så lei av spisebordet som står rundt bæresøylen midt i rommet. Hvor ville dere plassert spisebord i denne leiligheten? Hvordan ha sofa/ TV?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Jeg synes at sofaen har en fin plassering. Er det TV-en du har tegnet inn til høyre? Kan dere ha spisebordet i nærheten av der det er tegnet inn spisebord? Jeg ville hatt en/ flere store planter der søylen er, dersom dere ikke evt har behov for å ha et møbel (kjøpmannsdisk?) stående ved søylen Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Evt: Plasser spisebordet der sofaen er, og flytt sofaen mot venstre Anonymkode: 6162d...ce2 2
Torelli Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at sofaen har en fin plassering. Er det TV-en du har tegnet inn til høyre? Kan dere ha spisebordet i nærheten av der det er tegnet inn spisebord? Jeg ville hatt en/ flere store planter der søylen er, dersom dere ikke evt har behov for å ha et møbel (kjøpmannsdisk?) stående ved søylen Anonymkode: 6162d...ce2 Sofaen blir nok stående, tv-en står på kortveggen mot kjøkkenet ja, for å få minst mulig gjenskinn fra vinduene. Jeg vil gjerne flytte spisebordet til der det er skissert på planen før mine kludringer.?sambo ikke enig, han mener bordet i søylen er tipp/topp... Fint tips ang plater ved søyle. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 5 minutter siden, Torelli skrev: Sofaen blir nok stående, tv-en står på kortveggen mot kjøkkenet ja, for å få minst mulig gjenskinn fra vinduene. Jeg vil gjerne flytte spisebordet til der det er skissert på planen før mine kludringer.?sambo ikke enig, han mener bordet i søylen er tipp/topp... Fint tips ang plater ved søyle. Takk for fin tilbakemelding! Kanskje du får bestemme at bordet får stå der ved terassen, om han får bestemme noe annet? Eller få han med på å prøve å ha det slik i en periode, for så å snakke sammen om hva begge synes om det etter noen uker? Har han sagt hvorfor han ønsker å ha spisebordet rundt søylen? Jeg synes det høres svært uheldig og ukoselig ut at det skal være en søyle midt i spisebordet. Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Kanskje mannen din synes at det er praktisk å ha bordet der grunnet at det er nærme kjøkkenet, og/ eller for å ha ekstra "benkeplass"? Det er jo mulig å ha et lite bord/ trancherbord el.l. stående på kjøkkensiden av søylen, eller noe annet som gir litt ekstra benkeplass/ evt bordplass for 1 eller 2, dersom man bare (alene eller 2) skal sitte ned med en kaffe el.l. Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Kanskje han hadde likt et slikt Trancherbord på kjøkkensiden av søylen? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60323021/ Flere her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/10471/?sorting=price Det finnes også trancherbord med ekstra plate til å slå opp (som til vanlig henger ned) Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Eller evt et veggmontert klaffebord på kjøkkensiden av søylen? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30180504/ Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Det er kanskje ikke noe i veien for å beholde bordet (evt gjøre det mindre?) rundt søyla for å ha det som kjøkkenøy for matlagning m.m., og samtidig ha spisebord + stoler ved terassen? Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 49 minutter siden, Torelli skrev: Sofaen blir nok stående, tv-en står på kortveggen mot kjøkkenet ja, for å få minst mulig gjenskinn fra vinduene. Jeg vil gjerne flytte spisebordet til der det er skissert på planen før mine kludringer.?sambo ikke enig, han mener bordet i søylen er tipp/topp... Fint tips ang plater ved søyle. Hei! Kan mannen din evt bli fornøyd med en slik kjøkkenøy på kjøkkensiden av søylen? (Og ha spisebordet med stoler ved terassen?) Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Evt ha kpisebord bak søyla (på stuesiden av søyla) Anonymkode: 6162d...ce2 1
Glitnir Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Jeg er i utgangspunktet enig med din mann i at det er bedre med spisebord nærmere kjøkkenet. Men med en søyle tvers igjennom bordet..? Er ikke den i veien for at man kan se hverandre når man sitter der? I så fall hadde jeg flyttet bordet dit du vil. 2
Torelli Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2016 Mannen mener plasseringen er best slik det er, kun fordi det er sånn det er nå. Allergisk til endring. Mange gode forslag her 1
Torelli Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #14 Skrevet 15. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for fin tilbakemelding! Kanskje du får bestemme at bordet får stå der ved terassen, om han får bestemme noe annet? Eller få han med på å prøve å ha det slik i en periode, for så å snakke sammen om hva begge synes om det etter noen uker? Har han sagt hvorfor han ønsker å ha spisebordet rundt søylen? Jeg synes det høres svært uheldig og ukoselig ut at det skal være en søyle midt i spisebordet. Anonymkode: 6162d...ce2 Bordet er snekret rundt søylen, så er ikke så lett prøve noe som helst. Visst vi fjerner dette er det enklere flytte rundt på et bord 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Et øyeblikk siden, Torelli skrev: Bordet er snekret rundt søylen, så er ikke så lett prøve noe som helst. Visst vi fjerner dette er det enklere flytte rundt på et bord Ok Da stemmer jeg for at dere fjerner det bordet som er snekret rundt søylen, og sammen finner et spisebord som dere først prøver å ha ved terassen Anonymkode: 6162d...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #16 Skrevet 16. juli 2016 Beklager å si det, men for en utrolig dårlig planløsning den leiligheta hadde. Det er jo dører over alt og virker veldig vanskelig å møblere.. Jeg tror bordet står best der det står. Å plassere det så nærme terassen vil nok virke veldig nært sofa. Evt. ville jeg kanskje satt det inntil veggen mellom hovedsoverom og det andre soverommet, men kan kanskje føles litt trangt mellom gang/stue. Kan dere fjerne søyla? Anonymkode: ab3a1...4ed
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å si det, men for en utrolig dårlig planløsning den leiligheta hadde. Det er jo dører over alt og virker veldig vanskelig å møblere.. Jeg tror bordet står best der det står. Å plassere det så nærme terassen vil nok virke veldig nært sofa. Evt. ville jeg kanskje satt det inntil veggen mellom hovedsoverom og det andre soverommet, men kan kanskje føles litt trangt mellom gang/stue. Kan dere fjerne søyla? Anonymkode: ab3a1...4ed Tvilsomt. Den er nok bærende... Anonymkode: 6162d...ce2
Torelli Skrevet 17. juli 2016 Forfatter #18 Skrevet 17. juli 2016 Ja, planløsningen er ikke den beste, men den får vi ikke gjort noe med. Leiligheten ligger i en blikk der det er fjell bak, så kun vinduer mot to sider. Søylen er bærende så er veldig kostbar gjøre noe med, det er ikke aktuelt. Mye areal går bort i gang, leiligheten er 97 kvm men virker mindre pga dette. Det er ikke plass til spisebord langs vegg mellom soverommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå