AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Etter å ha slitt med dyp og kraftig depresjon i mange år, samt ganske kraftig angst, har jeg bestemt meg for å omfavne kroppen min og begynne å ta vare på meg selv. Jeg sliter fortsatt, men jeg må ta et oppgjør med meg selv. Selvbildet mitt har gått ifra å være på bunnen til å være nesten halvveis. La oss si at på en skala fra 1 til 10 så er 1 så dårlig at en vil dø på grunn av hvordan en ser ut, så er jeg på en 3 nå. Jeg har ikke vært så bra noensinne. 10 er ok/bra selvfølelse. Mål: Stramme opp, få stor rumpe og sterkere muskler i armene og ryggen fordi jeg er svak der. Er 171 høy og veier 76 kg. Vekta driter jeg i men jeg vil gjerne bli normalvektig. Sitter mye fylde på lårene mine, er genetisk bra anlagt og bygger muskler fort, husker det ifra tiden jeg trente en del for 5 år siden Jeg har også funnet en av de største grunnene til at jeg ikke har kommet i gang med treninga, nemlig at jeg føler jeg må begynne med kostholdet. Kostholdet mitt er ikke dårlig, men det er ikke bra heller. Jeg har kuttet ut godteri og junk, det er det slutt på. Men jeg spiser lite og dårlig noen dager. Jeg har hele tiden tenkt at kostholdet må være plettfritt, om ikke er trening bortkasta ganger tusen. Hva tenker dere om proteintilskudd til å begynne med? F.eks etter en styrkeøkt som varer i 20 minutter (trener hjemme med lette vekter), er det da innafor å bruke proteinshake til kostholdet mitt er ok? Jeg vet allerede at jeg ikke får i meg nok proteiner gjennom kostholdet. Så kutter jeg ut proteinshaken når jeg har fått et bedre kosthold, regner med det kommer når jeg har kommet inn i treninga? Er styrke og pilates jeg vil trene. Har whey 100 proteinpulver elns stående som jeg kjøpte for noen måneder siden når jeg tenkte jeg skulle komme i gang.. Anonymkode: 0631c...32e
Krapylet Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Kjør på! Om du vet at du ikke får nok protein gjennom mat så er proteinshake mer eller mindre et must om du planlegger å bygge muskler. Og om den er god på smak er det jo en ekstra "belønning" etter trening :D Lykke til!
Snurri Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Så flott at du vil komme i gang og trene :-) trening har, utenom å være bra sånn generelt sett, god effekt på både depresjon og angst. Du skriver ikke om du er mann eller dame, men det er forsåvidt ikke så viktig. Ta gjerne litt proteintilskudd hvos du synes det hjelper :-) men det aller viktigste, særlig dersom du har en tendens til å være litt hard mot deg selv: ikke sikt mot perfekt! Gled deg for alle små fremskritt med både humør, kropp pg kosthold! Tenk på maten som bensinen som fyrer motoren. Den bør være bra, men vanlig kosthold er helt ok, og det er viktig at du får i deg nok til å gi energi til treningen. Når du har fått formen litt i gang kan du alltids fokusere mer på evt endring av kroppen etter hvert. Masse lykke til! :-) 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Flott at du skal komme i gang med å trene igjen! Hvis proteinpulveret gjør at du føler deg litt mer seriøs, så kjør på, men med et godt kosthold med mye kjøtt og animalske råvarer er det helt unødvendig og bortkastede penger. Man får i seg nok proteiner gjennom kjøtt, egg, ost og sånt. Anonymkode: 2d3b1...510
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 For de aller fleste er proteintilskudd overflødig. Dersom du sliter med å få i deg nok proteiner, så kan ett egg eller kanskje en kyllingfile ekstra være nok for å dekke behovet. Det skal ikke så mye til. http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/idrettsernaering/faktaark/page467.html Anonymkode: 20df0...287 1
Pinkee Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Bare slenge innpå proteinshake du, er helt ufarlig. Hvis det får deg til å fortsette å trene, så er det jo supert. Jeg heier på deg, trening gjør så godt for både kropp og sjel. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå