Gå til innhold

Er det for mye å drikke 12 øl?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut på lørdag, og jeg har så vidt penger

Kun penger til inngang og en øl :) Vil da drikke hjemme først, er dette for mye?

J18 

Anonymkode: 653bf...9c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Over hvilket tidsrom skal disse ølene konsumeres? Er du vant til å innta mye alkohol? Hvor mye pleier du å drikke?

Anonymkode: 9e34f...e66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ut på lørdag, og jeg har så vidt penger

Kun penger til inngang og en øl :) Vil da drikke hjemme først, er dette for mye?

J18 

En 18 år gammel jente som mener hun bør drikke 6 liter (!) øl før hun drar på byen? Jeg håper du har med noen som kan passe på deg.....

Vet du at den mengden tilsvarer omtrent 2,7 desiliter ren alkohol?

Anonymkode: c389e...75c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over hvilket tidsrom skal disse ølene konsumeres? Er du vant til å innta mye alkohol? Hvor mye pleier du å drikke?

Anonymkode: 9e34f...e66

Jeg vil begynne å drikke kl 19-20 :) jeg vet ikke helt, jeg kan klare mye unntatt sprit

Skrevet

Trenger nok max 4-6 små hjemme.. For poenget er vel ikke å bli full..?

Skrevet

Hvis du ikke vet om du tåler det bør du la være å drikke så mye. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Viktualia skrev:

Hvis du ikke vet om du tåler det bør du la være å drikke så mye. 

Ok, hva med 8 øl da? Det er jo bra mengde. 

Skrevet

Jeg kan fint drikke den mengden uten å bli særlig brisen, men jeg har både stor kropp og ellers høy alkoholtolderanse. Er du en normal person så vil jeg tro du ikke kommer så langt om det er 0,5l bokser på tiden før du reiser ut. Når du spør vet jo du tydeligvis ikke din egen grense, så ta det litt etterhvert. Du kan ta med deg det, men legg nå for all del igjen litt i stedet for å bli overstadig beruset eller dårlig av all gjæringen osv i ølet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hva med 8 øl da? Det er jo bra mengde. 

Maks det ja. En øl i halvtimen bør holde deg til du blir spandert på på byen ;)

7 haddde sikkert holdt også :)
For min del holder det med 6 stk, alltid vært mer enn nok det (fra 14 år og oppover).

Anonymkode: 92a59...60f

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skalnut så er det nok med seks øl.

Anonymkode: 9e033...2af

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke bare om mengde, men om hvor fort man inntar det. Drikker man langsomt, vil man forbrenne noe underveis, og derved senke toppen av promillekurven.

12 halvlitere med øl tilsvarer forøvrig nesten en helflaske sprit i alkoholmengde. Om man skal innta den mengden i løpet av 3-4 timer tror jeg neppe man kan påregne å slippe inn på noe utested før neste dag.

Anonymkode: c389e...75c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nøyd meg med 4-6 halvlitere og heller hatt noen kroner til overs, hvis ikke målet er å drikke seg full. Bare tull å tulle nedpå 12 øl før man skal ut.

Anonymkode: 9c4ee...69d

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nøyd meg med 4-6 halvlitere og heller hatt noen kroner til overs, hvis ikke målet er å drikke seg full. Bare tull å tulle nedpå 12 øl før man skal ut.

Anonymkode: 9c4ee...69d

Jeg vil bli full, men ikke så full at jeg må bli bært 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanskelig for oss å svare på, for vi vet jo ikke hvor mye du tåler. Jeg hadde nok kastet opp og blitt snøblind på mye mindre enn det. 

Anonymkode: 06f68...a03

Skrevet

Ja, det holder lenge med en sekspakning.

Du vil merke at du ikke orker drikke 12 og er drita nok lenge før. 

Gjest Chauve-Souris
Skrevet

For meg stopper det på 5 halvlitere, ved en sjette blir jeg for full. Om jeg skulle ha drukket 12 tør jeg ikke tenke på hva som ville skjedd... :P 

TS, kan du ikke bare drikke noen øl, og når du føler deg brisen og i godt humør kan du dra på byen, du MÅ jo ikke drikke ett gitt antall øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...