Gå til innhold

Når folk skriver "har en dårlig betalt drittjobb"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke har utdannelse. Får meg litt mer til å tenke på det jeg lenge har slitt med. Er 24 år og har ikke høyere utdanning. Jobber i en ok jobb, ikke drømmejobb og drømnelønn med OK. Det passer bare ikke å slutte nå.. Men jeg lurer på, yva er disse drittjobbene folk skriver om? Er det vasking, stå i kiosk? Jobbe i kafe, vekter? Det lyder ofte slik"har ikke utdannelse, så jeg må liksom ta til takke med de dårligste betalte drittjobbene" :(

Anonymkode: 333e5...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del jobbet med renhold.

Anonymkode: e3951...568

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilke jobber de tenker på. Har selv jobber som stuepike før. Noen dager var det en drittjobb, men de fleste dagene var det helt greit. Kom helt ann på dagsformen om det var en drittjobb eller ikke :P (men kan tenke meg at de dagene jeg er i dårlig humør så hadde det som ellers er drømmejobben også vært en drittjobb).

Anonymkode: 55e8f...ceb

Skrevet

Hvem vet.. Kan være på gatekjøkken, renhold, vanlig butikk, bensinstasjon, kafé, osv. Det er vel helst servicebransjen som oftest søker nye ansatte og hvor man ikkje trenger ein komplisert utdannelse for å få jobben.

Men om de har tid og energi til å klage, så kunne de heller gjort noe vettig og søkt annen jobb eller tatt høyere utdanning for å skaffe seg noe annet enn ein "dårlig betalt drittjobb". Irriterende med folk som syter og klager over valg de har tatt selv, om du ikkje liker det så gjør noe med det liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, TheNordTroll skrev:

Hvem vet.. Kan være på gatekjøkken, renhold, vanlig butikk, bensinstasjon, kafé, osv. Det er vel helst servicebransjen som oftest søker nye ansatte og hvor man ikkje trenger ein komplisert utdannelse for å få jobben.

Men om de har tid og energi til å klage, så kunne de heller gjort noe vettig og søkt annen jobb eller tatt høyere utdanning for å skaffe seg noe annet enn ein "dårlig betalt drittjobb". Irriterende med folk som syter og klager over valg de har tatt selv, om du ikkje liker det så gjør noe med det liksom.

Hva jobber du med? Har du noe som kan kalles drittjobb?

AnonymBruker
Skrevet

Er sivilingeniør, men savner sommerjobben min som renholder. Som ingeniør slutter ikke jobben når du kommer hjem. Skulle jeg kunne velge yrke så hadde jeg blitt vasker. Men det er håpløst å finne damer når man har det yrket, så jeg ble siv. Ing.

Anonymkode: ee291...e17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er sivilingeniør, men savner sommerjobben min som renholder. Som ingeniør slutter ikke jobben når du kommer hjem. Skulle jeg kunne velge yrke så hadde jeg blitt vasker. Men det er håpløst å finne damer når man har det yrket, så jeg ble siv. Ing.

Tuller du nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå?

Nei jeg er seriøs. LIker ikke å tenke og stresse. Driter egentlig i penga, jeg tar stolthet i alle jobber jeg tar. Men dessverre er det ingenting som tørker en kvinne opp, enn en mann som jobber i et veldig lavstatus yrke.

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er seriøs. LIker ikke å tenke og stresse. Driter egentlig i penga, jeg tar stolthet i alle jobber jeg tar. Men dessverre er det ingenting som tørker en kvinne opp, enn en mann som jobber i et veldig lavstatus yrke.

Hehe, du høres ut som en drømmemann. :) Og det mener jeg. Jeg måtte bare spørre om du tullet, for den innstillingen er sjelden vare, dessverre.  Yrkesstolthet er viktig å ha, jeg setter pris på en som tenker som deg. Altfor mange ser ned på renholdere, det har jo dessverre du også opplevd. Jeg hadde mange hyggelige kolleger i min tid som renholder. Hadde du vært mannen min skulle du fått slutte på flekken: å trives i jobben er viktigere enn status og lønn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sant. Menn i høystatusyrker kan være utrolig lite tiltrekkende fordi mange av dem ikke kan noe som helst praktisk. Det er ikke turn on å være kvinne å vite at du skifter dekk mye fortere enn mannen din om han kan det i det hele tatt kan skifte dekk og kjøre bil eller at han bestiller en håndverker for å male om stuen når du vet at det ville blitt like fint om dere gjorde det selv. Han bare gidder ikke fordi dere har råd og han har yogatime..osv..

Anonymkode: 4b71d...b51

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, du høres ut som en drømmemann. :) Og det mener jeg. Jeg måtte bare spørre om du tullet, for den innstillingen er sjelden vare, dessverre.  Yrkesstolthet er viktig å ha, jeg setter pris på en som tenker som deg. Altfor mange ser ned på renholdere, det har jo dessverre du også opplevd. Jeg hadde mange hyggelige kolleger i min tid som renholder. Hadde du vært mannen min skulle du fått slutte på flekken: å trives i jobben er viktigere enn status og lønn. 

Takk! Jeg merker også at renholderne er de hyggeligste menneskene jeg møter på ymse steder. Slår alltid av en prat. Det er ikke slik at jeg mistrives veldig mye. Altså jeg er jo god i prorammering og alt som følger med, men det blir fort slitsomt i lengden. Savner det å kunne legge fra seg jobben når man faktisk drar hjem. Mannen din er heldig!

Nei, det er ikke sant. Menn i høystatusyrker kan være utrolig lite tiltrekkende fordi mange av dem ikke kan noe som helst praktisk. Det er ikke turn on å være kvinne å vite at du skifter dekk mye fortere enn mannen din om han kan det i det hele tatt kan skifte dekk og kjøre bil eller at han bestiller en håndverker for å male om stuen når du vet at det ville blitt like fint om dere gjorde det selv. Han bare gidder ikke fordi dere har råd og han har yogatime..osv..

Anonymkode: 4b71d...b51

Haha, jeg er ikke pratkisk anlagt av meg, men å skifte dekk gjør jeg. Hvis han tjener så mye at han kan kaste bort penger på sånt, så tror jeg kanskje det er like greit at han faktisk bestiller håndtverkere. Tid er penger, og kanskje han tjener mer på å ikke gjøre jobben selv men ansette folk til å gjøre det. Skjønner han godt. Så til tross for manglende praktiske ferdigheter, er han fortsatt tiltrekkende på magne andre måter.

Alt kan jo læres forsåvidt. Pappa har gjort så og si alt i huset, og han jobber på fabrikk. Hvis han får det til, så burde jeg få det til :P

Skrevet
Den 2016-07-15 at 15.46, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Har du noe som kan kalles drittjobb?

Eg jobber ikkje, så drittjobb har eg ikkje, nei. 

Men i min ungdom gikk eg avisrute og det var ein drittjobb som var dårlig betalt :P

Skrevet

Når jeg sier "dårlig betalt drittjobb" så viser jeg til jobber der jeg var på beina 9 timer i strekk, fikk betalt 70kr i timen og pent måtte ta imot klager fra bøllete surpomper med et smil.... Eller den gangen jeg jobbet som telefonselger fordig jeg hadde valget mellom dette og å søke støtte fra NAV. Tenkte aldri på jobben jeg hadde i kassa på KIWI som en drittjobb, nei. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, TheNordTroll skrev:

Eg jobber ikkje, så drittjobb har eg ikkje, nei. 

Men i min ungdom gikk eg avisrute og det var ein drittjobb som var dårlig betalt :P

Jeg er sikkert slem som sier det, men det var det jeg trodde.

Uansett, den forenklingen din er ganske... vel.... enkel. Folk kan ha helseutfordringer eller sosiale utfordringer som gjør at de sitter fast i en jobb de ikke liker. Det er ikke alltid folk har mulighet til å "bare slutte å syte, og gjøre noe med det".

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert slem som sier det, men det var det jeg trodde.

Uansett, den forenklingen din er ganske... vel.... enkel. Folk kan ha helseutfordringer eller sosiale utfordringer som gjør at de sitter fast i en jobb de ikke liker. Det er ikke alltid folk har mulighet til å "bare slutte å syte, og gjøre noe med det".

Slem? Da må man anta at eg skulle brydd meg, men det gjør eg altså ikkje. Og ellers ved bruk av de små grå, så burde det jo nesten si seg selv at eg siktet til oppegående mennesker, ikke de med fysisk eller psykisk sykdom - slik som TS også mener. Selv om eg ikkje har jobb nå, så har eg hatt flere jobber tidligere. Og noen av de var mindre kjekke og ein var pga "helseutfordringer". Likte ikkje jobben, fikk lite betalt, men eg klarte da å la være å syte som eit bortskjemt barn og var heller takknemlig for at noen var villig til å gi meg jobb.. Og det tenker eg at andre også fint kan gjøre: holde kjeft med syting om fæl jobb/lønn (hva er vitsen, syting hjelper nada og er ikkje moro for noen å måtte høre på) og være glad de overhodet har jobb å gå til som gir penger på kontoen. Evt slutt og la noen andre få muligheten til å tjene penger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv en tendens til å si at jeg jobber "bare" i butikk, fikk den reaksjonen at det ikke var "bare". Litt fordi jeg ikke følte at det var ikke så bra i forhold til en jobb som krever høyere utdannelse. Nå har jeg høy utdannelse, men liker fremdeles å jobbe i butikk :P 

Anonymkode: c9aed...ffe

Skrevet

Den verste (og dårligst betalte) jobben jeg har hatt var hos et firma som drev med meningsmålinger. Vi måtte ringe rundt og spørre folk om de mest absurde ting, veldig mange jeg snakket med ble rasende og kjeftet meg huden full og vi fikk bare hundre kroner timen.

Har fremdeles ikke høyere utdanning, men har en jobb jeg elsker som betaler greit.

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg misliker voldsomt betegnelsen drittjobb. Jeg kan ikke komme på et eneste utført stykke ærlig arbeid som jeg anser som en drittjobb.

Skrevet

Er man såpass misfornøyd med jobben man har, kaller det en drittplass, dårlig lønn og slikt, ja...Da burde de få fingeren ut av ræva og faktisk gjøre noe med det. Sier de da "Ja..Men jeg klarer ikke skole/skole er ikke noe for meg/sliter så med fag" Ja...Da har du faktisk ingenting å klage på. De aller aller fleste kommer seg igjennom skolen.
Utdannelse er dritkjedelig! Men...Har man en drømmejobb som krever utdannelse, så må man bare bite tenna sammen og bli ferdig med det.

Jeg har jobbet på mange forskjellige plasser og jeg har likt de alle sammen bortsett fra 1plass. Jobben i seg selv var det jeg likte å holde på med, men pga en tufs av en arbeidsgiver så var jeg der bare en kort stund -Seksuell Trakassering,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...