waco Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Hvorfor gjør dere det egentlig? Er det fordi dere er utvalgt eller noe sånt som gjør at dere tenker at dette her er lure penger? En smart investering kanskje? Jo jeg kan på en måte forstå at dere tenker at dere er blant de få utvalgte her i verden, altså mennesker som skal være lykkelige på slump, - men er det ikke bedre å spare pengene og heller bruke dem på en regnværsdag? I stedet for sløse penger på spill, hvorfor sløse penger på aksjer eller eiendom? Da sitter dere i det minste igjen med aksjene og eiendommen selv etter tap eller at verdien synker. Faktisk så kan dere skive av verdien på aksjene med 28 % på skatten av det beløpet du tar ut etter tap. - Så alt annet enn pengespill kan det lønne seg å investere i. Derfor lurer jeg på hvorfor dere forbruker inntekter på pengespill når dere sitter igjen med ingenting dersom pengene går tapt? Det finnes ikke dummere investeringer av pengebeløp, enda så velger dere noe som er gir dårligere avkasting enn å ikke investere i det hele tatt? Hvis det er kjedelig med aksjer, og slitsomt med eiendom og trist med aksjefond, - er det virkelig så gøyalt å spille pengespill? Nå har jeg aldri spilt med penger på internett men jeg kan tenke meg at det er like kjedelig å miste penger der som i den virkelige verden, - stemmer det eller? 2
Nuttery Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Fordi jeg mangler impulskontroll. Spiller i hovedsak ikke så mye nettspill, men andre pengelotterier. Det går heldigvis ikke utover økonomien min på noen betyrdelig måte, men det har potensiale til å gjøre det hvis det blir for mye. Det er et slags adrenalinrush - mulighet for å vinne penger. Avhengighet er ikke nødvendigvis bare alkohol og rusmidler 2
Gjest Aqua Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 De som er spillegale er jo de som har et problem med spilling. Altså spiller de ikke fordi de "vil", men fordi det er en tvangshandling ut i fra et psykisk problem.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Det er nok et adrenalinrush - se på reklamene for disse spillene, hvordan de er bygget opp. "Meld deg på nå og få 1000 kr til å spille for". Noen som tror det er mulig å vinne etter at disse 1000 er brukt opp? Så er det jo også slik at man prøver å rette opp at man har tapt med å spille mer fordi en jo "logisk nok" før eller siden "må vinne". Dermed synker man ned i en evig ond sirkel. Det er ikke veldig ulikt disse som blir offer for disse nigeria svindlerne - de skjønner ikke at pengene er tapt og holder kontakten oppe/ sender mer penger i håp om å få igjen det de allerede har investert.. Så deler av en Dr Phil episode om en suksessfull business dame som var "gift" med en nigerianer. Hjelpe meg så blind hun var. Alle dokumenter i forbindelse med "giftermålet" hadde grove skrivefeil, feil i nummerserien på stempel i pass osv. Hun ville bare ikke se det. Alle andre kunne se at hennes "mann" var gift med en nigerianer på hans ekte Facebook profil. Ikke en gang når hun nektet å sende mer penger og han skrev på Facebook at minibanken hans var tom tok hun hintet. Familien hennes prøvde å nå frem, men hun mente de var forutinntatt. Canadiske myndigheter nektet mannen innreise på grunn av de forfalskede papirene - nok en gang skjønte hun ikke at hun verken av gift med denne mannen eller hva som var hans virkelige navn. Det heter "don't throw good money after bad" og det er her det svikter hos disse.
waco Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2016 3 timer siden, Blondie65 skrev: Så deler av en Dr Phil episode om en suksessfull business dame som var "gift" med en nigerianer. Hjelpe meg så blind hun var. Alle dokumenter i forbindelse med "giftermålet" hadde grove skrivefeil, feil i nummerserien på stempel i pass osv. Hun ville bare ikke se det. Alle andre kunne se at hennes "mann" var gift med en nigerianer på hans ekte Facebook profil. Ikke en gang når hun nektet å sende mer penger og han skrev på Facebook at minibanken hans var tom tok hun hintet. Familien hennes prøvde å nå frem, men hun mente de var forutinntatt. Canadiske myndigheter nektet mannen innreise på grunn av de forfalskede papirene - nok en gang skjønte hun ikke at hun verken av gift med denne mannen eller hva som var hans virkelige navn. Ja det er ulempen med å være forelsket.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Er det ikke litt smålig å harselere med syke mennesker som trenger hjelp? Jeg jobber med spill, og det er helt klart at problemspillerne har store personlige problemer av ulik art, og at de lider av en avhengighet som er vel så sterk som rusavhengighet. Skriv om innlegget ditt til å harselere med heroinmisbrukere som pumper tusenlapper inn i årene sine, så ser du kanskje hvor ufin du er nå? Man blir ikke et større menneske av å sparke folk som allerede ligger nede. Anonymkode: 11048...255
waco Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt smålig å harselere med syke mennesker som trenger hjelp? Jeg jobber med spill, og det er helt klart at problemspillerne har store personlige problemer av ulik art, og at de lider av en avhengighet som er vel så sterk som rusavhengighet. Skriv om innlegget ditt til å harselere med heroinmisbrukere som pumper tusenlapper inn i årene sine, så ser du kanskje hvor ufin du er nå? Man blir ikke et større menneske av å sparke folk som allerede ligger nede. Anonymkode: 11048...255 Nå prøver jeg bare å få en forklaring her fra noen som har erfaring. At du skal bli fordømmende fordi jeg ønsker å lære mer om temaet for du ta på din egen kappe. Kan ikke du forklare da, - du som jobber med spill? Hvorfor må man spille om penger, kan man ikke bare spille? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå