AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Kan jeg ta opp poteter straks jeg ser blomster? Anonymkode: d16f1...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Du kan ta dem når som helst: høster du tidlig får du bare færre og mindre poteter. Synes du småpoteter er tingen så høster du tidlig. Sånn generelt høster folk enten etter et gitt antall uker (basert på potetsort og erfaring) eller når løvet har begynt å visne ned. Men trenger du poteter til middagen er det fritt frem å grave opp en plante av gangen og spise etterhvert også. Om spørsmålet er når potetene er av maks antall og størrelse så er svaret på det: når løvet har visnet ned. Ikke vent for lenge da enkelte arter har det med å pådra seg sykdommer når løvet begynner nedbrytingen. Anonymkode: 12a71...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Tusen takk for et kjempegodt svar! Andre året her og i fjor ble det en del grønt på potetene - som man jo ikke skal spise. Det er mandelpoteter forresten, med en herlig gul-svart blomst! Anonymkode: d16f1...dc8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Kan med dette bekrefte at julipoteter er små...og smaksrike. Anonymkode: d16f1...dc8 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et kjempegodt svar! Andre året her og i fjor ble det en del grønt på potetene - som man jo ikke skal spise. Det er mandelpoteter forresten, med en herlig gul-svart blomst! Anonymkode: d16f1...dc8 Hiv på mer jord i år, så ikke sollyset når ned til potetene Det er det som gir grønnfargen. Anonymkode: 45ef0...c47 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Takk igjen! Jeg glemmer bestandig å hyppe. Men jeg har tang i bedene mine når jeg får tid til å høste - det er tilfelle i år. Kan hende det hjelper...de potetene jeg tok opp i dag lå veldig grunne. Anonymkode: d16f1...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå