Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet blendahvitt i dag på syklusdag 27 og tenker automatisk at løpet er kjørt denne mnd. Jeg har en stabil syklys på 30/31 dager og venter mensen 18/19 juli. Vi hadde sex sist 6 juli. Ellers har jeg hatt stikninge, strekk i lysken, blødende tannkjøtt, øm/støl underlivet og menssmerter. Mensmerter får jeg aldri før rett før mensen kommer.  Det river også til i underlivet når jeg hoster/nyser, men man kan vel egentlig ikke ha syntomer før det produserer hsg?Jeg må bare slutte å teste nå og vente på tr som skal komma om 3/4 dager.

I følge el kalkullatoren hadde jeg el 7 juli, men kan det være for tidlig for meg å teste egentlig? Det er 8 dager siden.  

Håper på respons, jeg har hatt pms from hell den siste uka. Jeg griner ekstremt sjelden, men tårene har bare rent og jeg har reagert på alt mulige teite ting

Anonymkode: 1f195...093

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du hadde el for åtte dager siden er det alt for tidlig å teste. Og hvorfor venter du mensen 18-19 dersom du hadde el den 8? Uvanlig med så kort tid mellom el og mens. 

Dersom du er en slik som skal teste tidlig for graviditet æ, med ustbil syklus, må du i det mindre bruke el test for å vite når du har el og ikke teste før 12 dager etter el ca pm du skal tenke løpet er kjørt. Akkurat nå er det jo umulig for deg å vite når du forventer mens eller el, så tidlig testing vil driver deg til vannvidd

Anonymkode: 34969...594

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er for tidlig å teste, du kan ikke forvente ett sikkert svar på 8DPO. 

Test ca 14 dager etter el, eller på/etter IKM for sikkert svar. 

Anonymkode: 38130...ad3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du hadde el for åtte dager siden er det alt for tidlig å teste. Og hvorfor venter du mensen 18-19 dersom du hadde el den 8? Uvanlig med så kort tid mellom el og mens. 

Dersom du er en slik som skal teste tidlig for graviditet æ, med ustbil syklus, må du i det mindre bruke el test for å vite når du har el og ikke teste før 12 dager etter el ca pm du skal tenke løpet er kjørt. Akkurat nå er det jo umulig for deg å vite når du forventer mens eller el, så tidlig testing vil driver deg til vannvidd

Anonymkode: 34969...594

Takk for svar.  Jeg har stort sett alltid mensen samme dato per mnd, men den varier feks fra 17,18,19. Feks i apri fikk jeg mensen 17 april, 19 mai og 19 juni. Jeg har denne pp'n tatt utgangspunkt i 30 dagers syklus og bruker en app. Der står det at jeg har El 5 juli som er på dag 7. Jeg hadde El symtomer 2/3 juli som betyr 2 dager fra den 5 juli,  men El kan ha kommet etter dette. Jeg skrev feil lengre oppe ang hva appen sier når jeg hadde El. Vet jo at den ikke kan stoles på så klart.  Uansett jeg har er i følge den på dpo 10 slik jeg regner det ut? I følge appen skal jeg ha mensen om 4 dager og en test kunne vist positiv?, men samtidig kan det hende at et egg fester seg i disse dager og derfor negativ test?

Jeg ligger på sofaen og er syk og i ste fikk jeg noen skarpe stikkninger som varte i ca 15 sec og tenkte hva skjedde her nå, kanskje det er noe på gang. Vet at man føler på alt mulig når man ønsker å bli gravid😝☺️ Uansett de stikkene var kraftige, men det kan sikkert like så godt komme av andre ting..

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.  Jeg har stort sett alltid mensen samme dato per mnd, men den varier feks fra 17,18,19. Feks i apri fikk jeg mensen 17 april, 19 mai og 19 juni. Jeg har denne pp'n tatt utgangspunkt i 30 dagers syklus og bruker en app. Der står det at jeg har El 5 juli som er på dag 7. Jeg hadde El symtomer 2/3 juli som betyr 2 dager fra den 5 juli,  men El kan ha kommet etter dette. Jeg skrev feil lengre oppe ang hva appen sier når jeg hadde El. Vet jo at den ikke kan stoles på så klart.  Uansett jeg har er i følge den på dpo 10 slik jeg regner det ut? I følge appen skal jeg ha mensen om 4 dager og en test kunne vist positiv?, men samtidig kan det hende at et egg fester seg i disse dager og derfor negativ test?

Jeg ligger på sofaen og er syk og i ste fikk jeg noen skarpe stikkninger som varte i ca 15 sec og tenkte hva skjedde her nå, kanskje det er noe på gang. Vet at man føler på alt mulig når man ønsker å bli gravid😝☺️ Uansett de stikkene var kraftige, men det kan sikkert like så godt komme av andre ting..

EL på dag 17 skulle det stå, ikke 7☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er for tidlig å teste, du kan ikke forvente ett sikkert svar på 8DPO. 

Test ca 14 dager etter el, eller på/etter IKM for sikkert svar. 

Anonymkode: 38130...ad3

Takk for tilbakemelding. Jeg skal ikke teste før

etter den 19 juli har jeg bestemt meg for. I følge meg selv og appen er jeg dpo 10 i dag. Jeg skrev feil i første innlegget, men det er kanskje for tidlig med tanke på riktig test resultat det også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...