Gå til innhold

Hvorfor får de økonomiske svake så mange barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks hun er trygdet inntekt på rundt 23-24000. Og 270000 i gammel morro inkasso gjeld, og 30 000 i privat gjeld, hun har 3 barn men nesten ingen penger ikke noen mulighet til og kjøpe noe til barna konstant blakk springer på sosialen og maser om penger. Ser det er flere her jeg bor der arbeidsledige og trygdete får barn men ikke økonomi til og forsørge barna sine. Hvorfor gjør de dette? Helt seriøst hvorfor. 

Anonymkode: d3e6f...e0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De trenger en mening i livet da de ikke kan jobbe eller være ute og oppleve verden

Anonymkode: 32429...9da

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Får vondt av barna som ikke kommer på ferie eller en tur på kino uten at de får sponset ferie eller kino billetter av barnevernet, hun eksen min så var 2 av 3 innen for barnevernet. Glad jeg kom meg vekk i fra den dama for og si det sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lav inntekt - lav utdanning - abortmotstander 

Anonymkode: d7c69...82f

• Liker 21
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eks hun er trygdet inntekt på rundt 23-24000. Og 270000 i gammel morro inkasso gjeld, og 30 000 i privat gjeld, hun har 3 barn men nesten ingen penger ikke noen mulighet til og kjøpe noe til barna konstant blakk springer på sosialen og maser om penger. Ser det er flere her jeg bor der arbeidsledige og trygdete får barn men ikke økonomi til og forsørge barna sine. Hvorfor gjør de dette? Helt seriøst hvorfor. 

Jeg har også lurt på hvorfor det er sånn noen ganger, har ikke helt plukket opp hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får vondt av barna som ikke kommer på ferie eller en tur på kino uten at de får sponset ferie eller kino billetter av barnevernet, hun eksen min så var 2 av 3 innen for barnevernet. Glad jeg kom meg vekk i fra den dama for og si det sånn.

Sånn som du omtaler henne og det faktum at du lager een tråd om henne på internett, attpåtil på et forum hun sannsynligvis er inne på selv også, så tror jeg hun skal være glad hun er kvitt deg også. Et forhold som skal fungere må bestå av både kjærlighet og respekt og det siste er det ihvertfall ikke mye av her.  

Anonymkode: b4fbe...93b

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Må vel også ta med det at hun stjal minibank kortet mitt og tok ut 8000, men som du sier ab bra hun ble kvitt meg lol

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De tenker ofte ikke på hva ansvar innebærer, konsekvenser eller langt fram i tid. 

Anonymkode: afd3b...df7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på nav-kurs, og av de jeg jobbet "med", ønsket de vel å være lik "alle andre". Samtidig var det en del som hadde noe ved seg, som manglende selvinnsikt over situasjonen, og de hadde en rekke unnskyldninger for sin situasjon,  der de spilte på min medfølelse. 

De med de største utfordringene,  var alenemødre uten førerkort og uten tanke om å ta en utdanning. Vel. Det hadde vel ikke hjulpet med utdanning hvis de rotet med økonomien. 

Tror mange trenger veiledning,  der de lærer om økonomi og ansvar for eget liv. Lærte de alltid å sette opp et budsjett i Excel og viste et program fra luksusfellen. 

Men det er ikke enkelt å endre et innarbeidet tankesett. Og vi ser at det ofte går i arv. 

Anonymkode: 00b51...d22

• Liker 7
Skrevet

Det er vel typisk at de bare lar humla suse. Nei, utdanning trenger vi ikke. Orker ikke å gå på skolen. Oops der kom det en regning, den legger vi i skuffen. Vi du ha to hunder? Ja, takk. Nå var det ikke mer penger på kontoen, gitt, da tar vi en tur på nav. Nei, nå var det lenge siden jeg har hatt mensen, er visst gravid, jeg, det blir sikkert koselig osv osv.

AnonymBruker
Skrevet

Så mange...? 3?

Anonymkode: 93980...41c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel noen som gir litt opp å ha en skikkelig karriere, og da må de ha noe å fylle livet med.

Har en slik venninne selv, etter at hun nærmet seg 30 og ikke hadde fått noe igang med karrieren og ble låst i et dårlig spor, så ble det graviditet etter graviditet. Nå handler alt om barna, selv om jeg tror det er litt vanskelig for henne å ikke ha bedre råd. Men alle overlever jo i Norge.

Anonymkode: 90b52...304

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ett nært familie medlem som sliter med psyken og er mega lat, orker ikke jobbe, bor hjemme, lever det gode liv på nav.... Heldigvis ikke barn enda. En ting er at man sliter, men en får jo tilbudt hjelp til å komme seg på beina. Det skader vertfall ikke å prøve å engasjere seg i samfunnet. Selv kunne jeg aldri satt liv til verden, uten økonomi.. Det er jo egentlig rein logikk. Å ikke minst viss man vill sitt barns beste. 

Anonymkode: 0d95a...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er et ønske om å være som alle andre. I tillegg mangler de økonomisk svake ofte selvinnsikt, og mange føler at de har så mye omsorg og annet å gi, og barn trenger jo først og fremst omsorg. Mange mangler forståelsen av at økonomi også er viktig.

Med økonomisk svak mener jeg de som ikke klarer å forvalte pengene de har. Jeg har høy utdannelse, fast jobb og får utbetalt 23-24 000 i måneden. Har et lavt forbruk og sparer både i bsu og fond i tillegg til studielån og ekstra innbetalinger på boliglånet.  Problemet til de økonomisk svake er at de ikke evner å tenke økonomisk, og det går utover barna.

Anonymkode: 11829...016

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utbetalt 23-24 000 i trygd? Jeg jobber 100% og har utbetalt i underkant av 23 000.

Det er jo ingenting i veien for å få en bunch av unger når staten kaster penger etter alenemødre og arbeidsledige innvandrere som produserer unger på løpende band. Støtteordningene er alt for gode rett og slett, så det stimulerer jo ikke til at folk ønsker å forsørge seg selv når de like gjerne kan sitte hjemme og poppe ut unger.

Anonymkode: 5d519...87d

• Liker 14
Skrevet

Det er en mulighet for at noen av de hadde en grei økonomi, orden på livet, når de fikk barn. Men så har de feks. Mistet jobben, skilt seg, blitt uføretrygd osv. Så gjør at de har havnet i den situasjonen. Det er ingen som kan utforutse slike ting. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er et ønske om å være som alle andre. I tillegg mangler de økonomisk svake ofte selvinnsikt, og mange føler at de har så mye omsorg og annet å gi, og barn trenger jo først og fremst omsorg. Mange mangler forståelsen av at økonomi også er viktig.

Med økonomisk svak mener jeg de som ikke klarer å forvalte pengene de har. Jeg har høy utdannelse, fast jobb og får utbetalt 23-24 000 i måneden. Har et lavt forbruk og sparer både i bsu og fond i tillegg til studielån og ekstra innbetalinger på boliglånet.  Problemet til de økonomisk svake er at de ikke evner å tenke økonomisk, og det går utover barna.

Anonymkode: 11829...016

Høyt utdannet med den lave inntekten? Hva legger du i høyt utdannet?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyt utdannet med den lave inntekten? Hva legger du i høyt utdannet?

Dette er helt vanlig, altså. Jeg har mastergrad og 10 års ansiennitet i staten, og får 25 000 utbetalt. Kjenner det er litt kjipt når en som går på trygd og ikke har studielån får nesten like mye...

Anonymkode: 5cb37...1b7

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt vanlig, altså. Jeg har mastergrad og 10 års ansiennitet i staten, og får 25 000 utbetalt. Kjenner det er litt kjipt når en som går på trygd og ikke har studielån får nesten like mye...

Blir du ufør som ung får du bare 15 000 etter skatt. Har du jobbet en stund får du noe mer. Det kan du muligens være glad for, da det kan være du som havner i en ulykke eller utvikler en sykdom i morgen og trenger trygd selv

Anonymkode: 32429...9da

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mastergrad og ble syk som ung. Har studielån på 400 000. Kjenner det er litt kjipt at du har 10 års ansiennitet i staten og kan jobbe og betale ned lånet ditt...

Anonymkode: ff7a5...fb6

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...