AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Har vært i langvarig forhold (8 år) som tok slutt for 1 år siden så er ikke så vant til å være singel, men trives med det og har det fint. Meldte meg inn på tinder for noen måneder siden og merker at alle sammen virker så virkelighetsfjerne? Det er duck-face etter duck-face, brunkrem og hvitt hår vs happy-clappy bilder som er like personlige som en reklamepost. De virker så "tomme" Synes jeg blar gjennom dette 1 eksempel 2 eksempel 3 eksempel 4 eksempel 5. eksempel 6. eksempel Note: klar over at det er hjernedødt av meg å bruke tid på å skrive en post om "problemstillingen" men ser jo daglig poster som er like hjernedøde her inne, så hvorfor ikke påpeke min betrakning. Dette er det som går igjen på Facebook, Instagram, Tinder og jeg synes ikke det er attraktivt. Men er det dette som er attraktivt på dagens sjekkemarked? Hvem er disse menneskene som gaper og gapskratter på hvert bilde som om kjeven skulle gått ut av ledd og henger i taket, og hvem er oversminka øyebrynene? Vet da faen hva jeg vil med denne tråden. Morten, 34 Anonymkode: ee39a...873
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det dette som er attraktivt på dagens sjekkemarked? Jeg synes ikke det. 1-3 er "too much". 4-5 er resting bitch face. 6 er en klassisk ovenfra og ned vinklet duck face. Det er ingen fasit for den perfekte bildestilen synes jeg, dette avhenger av hvordan dama ser ut. Men det bør være et bilde der hun utstråler noe positivt samtidig som det ikke er tilgjort. Noen ganger er det fint å vise tenner Men et smil uten tenner kan også være fint Og man trenger ikke nødvendigvis se rett inn i kamera Nå er dette bilder av utseendemessig veldig attraktive damer som det er lett å få fine på bilder, men jeg kan allikevel ikke tenke meg noen som fremstår som "sitt beste jeg" ved å bruke "bildeteknikkene" fra eksempel 1-6.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 1 time siden, PseudonymBruker skrev: Jeg synes ikke det. 1-3 er "too much". 4-5 er resting bitch face. 6 er en klassisk ovenfra og ned vinklet duck face. Det er ingen fasit for den perfekte bildestilen synes jeg, dette avhenger av hvordan dama ser ut. Men det bør være et bilde der hun utstråler noe positivt samtidig som det ikke er tilgjort. Noen ganger er det fint å vise tenner Men et smil uten tenner kan også være fint Og man trenger ikke nødvendigvis se rett inn i kamera Nå er dette bilder av utseendemessig veldig attraktive damer som det er lett å få fine på bilder, men jeg kan allikevel ikke tenke meg noen som fremstår som "sitt beste jeg" ved å bruke "bildeteknikkene" fra eksempel 1-6. Noen av disse ble også litt for tom reklame. Sånn type man ser på Specsavers, plakater på kjøpesenteret etc. Det blir monotont/glatt-pent uten noe særlig glimt i øyet. Får liksom ikke helt sett personen bak disse bildene. Men ser poenget! enig i poenget.Det kan være fint å vise tenner, men det er på en måte ikke fint hvis det er på alle bildene og munnen er heeelt åpen (sett noen som har det på profilbildene på Facebook, Tinder og Instagram. Bare masse bilder av svært glis). Jeg forbinder smil med noe varmt og koselig, men det er noe ved dette som jeg ikke klarer å sette helt fingern på! Er noe med å være glesk-tullete og styrete som går igjen og igjen.. Eks , eks , eks Men det er vel noe slikt man må forvente i dag, pga sosiale medier? Jeg opplever ikke dette hele tiden, men nesten. Hender man finner noe som virker mer real og som det er behagelig å hvile øynene sine på. eks , eks Tilfeldige eksempler og sammenligninger, men synes for eksempel at det er tonnevis med Sandraer og mindre av andre type. Liker bilder som fremhever noe real og noe sjarme..et glimt i øyet uten å være helt crazy og styrete. Men nå merker jeg at dette begynte å ta litt av Anonymkode: ee39a...873 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Du må bare velge deg ut andre jenter. Jeg har ikke slike bilder av meg selv på sosialt media (kvinne, 26). Anonymkode: b2e08...364
Gjest BethD Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Jøss... Nå er jeg dame og ser ikke den siden av Tinder men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier ivertfall
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du må bare velge deg ut andre jenter. Jeg har ikke slike bilder av meg selv på sosialt media (kvinne, 26). Anonymkode: b2e08...364 Joda, det er ikke større problemstilling for meg enn jeg gjør det til, sånn som nå. Men lurer på om sosiale medier har ødelagt sjarmen til enkelte..Eller om det alltid har vært sånn og det bare er mer fremhevet nå. Synes sjarmerende begynner å bli mer og mer sjeldent. Anonymkode: ee39a...873
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, BethD skrev: Jøss... Nå er jeg dame og ser ikke den siden av Tinder men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier ivertfall Ser du det ikke på Facebooken din? Instagram? (om du er på sosiale medier). Er det ikke sånn du oppfatter menn på Tinder +? Ingen aning på hvordan det er på den fronten, men noen venninner har nevnt at det er mye tull der også. Anonymkode: ee39a...873
Gjest BethD Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ser du det ikke på Facebooken din? Instagram? (om du er på sosiale medier). Er det ikke sånn du oppfatter menn på Tinder +? Ingen aning på hvordan det er på den fronten, men noen venninner har nevnt at det er mye tull der også. Anonymkode: ee39a...873 Joda jeg har Instagram og Facebook og det er nok mange slike bilder men jeg reagerer ikke på det på samme måten som deg. Det er vel blitt normalen nå. Blir det ALTFOR overdådig med ducklips og sminke osv så reagerer jeg men ikke mer en at jeg flirer litt og går videre med livet. Ang menn på Tinder så er jo det en kategori for seg selv
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Hei, Jeg har noen venninner på instagram og facebook som virker ganske klisje og er tydelig påvirket av sosiale medier. Man ser at bildene deres er typisk "sosiale medier tryne" og da skal det som regel inneholde 1. Stort glis, 2. Hvis ikke stort glis, skal det være en ny hårklipp eller sminke eller klær som er fremhevet 3. Kan være bilder av interiør og smoothies mellom alle selfisene. Det er noe narssisistisk med det hele og det har nok kommet for å bli I tillegg er det veldig "in" å vise seg frem som superhappy på farta, gjerne i treningsklær. Når jeg åpner facebooken min nå så er det et bilde av en venninne som poserer foran kamera med en kopp og et fokusert og sminket blikk, beskrivelse: god morgen. Anonymkode: 807e0...dae 1
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 7 minutter siden, BethD skrev: Ang menn på Tinder så er jo det en kategori for seg selv Dette er klassisk KG. Man lager en tråd om noe det ene kjønnet er dårlige på. Også kommer det beskyldninger om at det andre kjønnet er like ille eller verre. Også har vi det gående....
Gjest BethD Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 14 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Dette er klassisk KG. Man lager en tråd om noe det ene kjønnet er dårlige på. Også kommer det beskyldninger om at det andre kjønnet er like ille eller verre. Også har vi det gående.... Ok? Var ikke helt det som var intensjonen men okei
Marie90 Skrevet 20. juli 2016 #12 Skrevet 20. juli 2016 Den 15.7.2016 at 10.54, AnonymBruker skrev: Joda, det er ikke større problemstilling for meg enn jeg gjør det til, sånn som nå. Men lurer på om sosiale medier har ødelagt sjarmen til enkelte..Eller om det alltid har vært sånn og det bare er mer fremhevet nå. Synes sjarmerende begynner å bli mer og mer sjeldent. Anonymkode: ee39a...873 Jeg tror det er forsterket noe. Men jeg tror også det er mange faktorer som spiller inn utenom sosialt media i seg selv. Som at feminismen har ødelagt mye for kvinner, og fokuset på utseendet har økt (og på andre, gode feminine egenskaper har sunket). Men det er en diskusjon for en annen tråd. Selv er jeg ikke på Tinder så kan ikke tale for det. Men bruker instagram. Har relativt få bilder i min feed som de du viser til. Pleide å få opp noen blant "likte bilder" fordi en fyr jeg fulgte (og datet) hele tiden ga tommel opp. Det faktum at han fulgte så mange lavmålsjenter og ga dem billig oppmerksomhet hele tiden, var en av grunnene til at jeg droppet ham. Nå er feeden min ganske trutmunn-fri. Og jeg kjenner i tillegg mange pene jenter i tyveårene. De har bilder av seg selv, men en annen type bilder. Det er ansett som veldig kleint å ta selfies i speilet. Tror dette er noe miljøbetinget. Jentene jeg har observert som legger ut bildene du viser til er ofte ikke de som har så veldig mye gående for seg i livet. Det er sjelden du forlater advokatkontoret kl. 19 for å dra hjem og gjøre deg klar til selfie i speilet kl 20, for å sette det på spissen. (Selvsagt ikke ment helt bokstavelig, så folk trenger ikke komme drassende med eksempler på venner med høy utdannelse som tar selfies).
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #13 Skrevet 20. juli 2016 3 timer siden, Marie90 skrev: Jeg tror det er forsterket noe. Men jeg tror også det er mange faktorer som spiller inn utenom sosialt media i seg selv. Som at feminismen har ødelagt mye for kvinner, og fokuset på utseendet har økt (og på andre, gode feminine egenskaper har sunket). Men det er en diskusjon for en annen tråd. Selv er jeg ikke på Tinder så kan ikke tale for det. Men bruker instagram. Har relativt få bilder i min feed som de du viser til. Pleide å få opp noen blant "likte bilder" fordi en fyr jeg fulgte (og datet) hele tiden ga tommel opp. Det faktum at han fulgte så mange lavmålsjenter og ga dem billig oppmerksomhet hele tiden, var en av grunnene til at jeg droppet ham. Nå er feeden min ganske trutmunn-fri. Og jeg kjenner i tillegg mange pene jenter i tyveårene. De har bilder av seg selv, men en annen type bilder. Det er ansett som veldig kleint å ta selfies i speilet. Tror dette er noe miljøbetinget. Jentene jeg har observert som legger ut bildene du viser til er ofte ikke de som har så veldig mye gående for seg i livet. Det er sjelden du forlater advokatkontoret kl. 19 for å dra hjem og gjøre deg klar til selfie i speilet kl 20, for å sette det på spissen. (Selvsagt ikke ment helt bokstavelig, så folk trenger ikke komme drassende med eksempler på venner med høy utdannelse som tar selfies). Anonymkode: 59051...8a3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #14 Skrevet 20. juli 2016 3 timer siden, Marie90 skrev: Jeg tror det er forsterket noe. Men jeg tror også det er mange faktorer som spiller inn utenom sosialt media i seg selv. Som at feminismen har ødelagt mye for kvinner, og fokuset på utseendet har økt (og på andre, gode feminine egenskaper har sunket). Men det er en diskusjon for en annen tråd. Feminismen har ødelagt mye for kvinner? Det er mulig det har blitt mer fokus på utseendet og at andre egenskaper har sunket. Men vet ikke helt om jeg vil henge meg på "politikken" bak innlegget. Anonymkode: 59051...8a3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #15 Skrevet 20. juli 2016 4 timer siden, Marie90 skrev: Jeg tror det er forsterket noe. Men jeg tror også det er mange faktorer som spiller inn utenom sosialt media i seg selv. Som at feminismen har ødelagt mye for kvinner, og fokuset på utseendet har økt (og på andre, gode feminine egenskaper har sunket). Men det er en diskusjon for en annen tråd. Selv er jeg ikke på Tinder så kan ikke tale for det. Men bruker instagram. Har relativt få bilder i min feed som de du viser til. Pleide å få opp noen blant "likte bilder" fordi en fyr jeg fulgte (og datet) hele tiden ga tommel opp. Det faktum at han fulgte så mange lavmålsjenter og ga dem billig oppmerksomhet hele tiden, var en av grunnene til at jeg droppet ham. Nå er feeden min ganske trutmunn-fri. Og jeg kjenner i tillegg mange pene jenter i tyveårene. De har bilder av seg selv, men en annen type bilder. Det er ansett som veldig kleint å ta selfies i speilet. Tror dette er noe miljøbetinget. Jentene jeg har observert som legger ut bildene du viser til er ofte ikke de som har så veldig mye gående for seg i livet. Det er sjelden du forlater advokatkontoret kl. 19 for å dra hjem og gjøre deg klar til selfie i speilet kl 20, for å sette det på spissen. (Selvsagt ikke ment helt bokstavelig, så folk trenger ikke komme drassende med eksempler på venner med høy utdannelse som tar selfies). Har feminismen ødelagt for en del kvinner på sosiale medier? (FB, Tinder,Instagram). Ikke fått det med meg. Anonymkode: ee39a...873
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #16 Skrevet 20. juli 2016 Må nevne at jeg har sett min dose av flotte og oppegående jenter på alle disse sosiale mediene også. Dette er snakk om en viss type på internett.Ts Anonymkode: ee39a...873
CaraEvingne Skrevet 20. juli 2016 #17 Skrevet 20. juli 2016 (endret) . Endret 15. mars 2017 av CaraEvingne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå