Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvorfor rydder de ikke opp etter seg? På Ekeberg har nettopp en romleir blitt tvangsavviklet av politiet og det er søppel,å og avføring overalt. Slik har det vært flere ganger. Hvorfor legger de ikke søppel i poser? Prøve å holde orden? Og lage et "toalettområde" i skogen der nummer 1 og 2 gjøres, ikke bare sette seg ned der de står å gjøre det. Er det ikke et utinnstinkt å oppleve avføring og urin som frastøtende? Hva er det med den rumenske kulturen så gjør de så "ekle"? Skjønner ikke :icon_frown:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Joda - de syntes nok urin og avføring er avstøtende - på den måten at "vi driter ikke midt i leieren, vi driter tre meter unna bak en busk".

Til resten av spørsmålene dine - maslows behovspyramide.

Anonymkode: d4519...957

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, aicelain skrev:

..hvorfor rydder de ikke opp etter seg? På Ekeberg har nettopp en romleir blitt tvangsavviklet av politiet og det er søppel,å og avføring overalt. Slik har det vært flere ganger. Hvorfor legger de ikke søppel i poser? Prøve å holde orden? Og lage et "toalettområde" i skogen der nummer 1 og 2 gjøres, ikke bare sette seg ned der de står å gjøre det. Er det ikke et utinnstinkt å oppleve avføring og urin som frastøtende? Hva er det med den rumenske kulturen så gjør de så "ekle"? Skjønner ikke :icon_frown:

Dette har ikke noe med den rumenske kulturen å gjøre. Dette er rom folk, ikke rumenere.

romfolk gjør egentlig akkurat det samme i sitt hjem land( som ikke trenger å være Romania). I sine hjemland er de også utstøtt, der de har lov å bo fins det ikke søple bøtter og innlagt vann( heldig hvis de har utedo).

Har bodd der nede litt, og det et stor forskjell på rom kultur og rumensk kultur. Rumenere hadde aldri kasta søppel slik eller gått på do i skogen.

Hvorfor i det hele tatt Rom folk gjør sånn, har jeg aldri skjønt. Men kan tenke meg at de går på do slik for de må gjøre det "hjemme" også. De fleste er super fattige og har ingen steder å bo( evt i et falleferdig hus uten vann)i tillegg koster det å gå på offentlige toaletter. Da det koster litt mer å gå på offentlig toalett enn å kjøpe et brød, ville man vel heller prioritert det til barna fremfor toalett?

Men er helt enig med deg, det er ekkelt, og min rydde mani slår inn med en gang jeg ser søppel.

Anonymkode: a4923...2fe

Skrevet

Sikker på at de kommer fra Romania? Romfolk er ikke det samme som rumenere

AnonymBruker
Skrevet

Det merkelige er jo at de driter ned alt uansett, selv der de har tilgang på gratis toalett!! Man har jo forsøkt å sette opp toaletter til dem, noe som bare har resultert i fullstendig nedgrisede og tette toaletter. Og jeg lurer jo også på hva de spiser, for det virker som om de har en voldsomt stor produksjon av avføring. 

Anonymkode: 86291...af1

• Liker 1
Skrevet

Dette er sigøynere, vel, romfolk, da, om man vil være politisk korrekt.

hvorfor? Aner ikke. De har hatt tilhold i Europa i århundrer, men vil fortsatt ikke ta del i samfunnet.

Vil også legge til at jeg er lei av at medier ikke lengre kan skrive "sigøynere", fordi nå brytes skillet ned mellom dem og etniske østeuropeere for 'uinnvidde' nordmenn. Jeg har møtt ekte rumenere - har ingenting å utsette på dem i hvert fall :)

AnonymBruker
Skrevet

Fatter det ikke jeg heller. Så noen sigøynere en gang som stod og dreit OPPÅ et dosete på maccern.. Altså,why? De forstår vel åssen de bruker en do? 

Anonymkode: 15fdc...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...