Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg trenger råd for å bedre ansiktet mitt. Jeg har det siste året fått "plutselige" små og større kviser på pannen og rundt området ved tinningen. Der det ikke er kviser var det veldig rød-aktig og fettete. Jeg har blitt fortalt tidligere at jeg har en fet hud. Dette klarte jeg å fjerne ved å endre rutinene for vasking av ansikt. Nå derimot er det samme kommet tilbake rundt begge kinnene. Dessverre har jeg brukt feil metode for å fjerne kviser. Noe som har resultert i et lite "blod-søl" ved forsøk på fjerning, og videre at det blir en liten eller stor rød "klump" som blir værende en stund før den kommer tilbake. 

Påsketider 

Rundt påsken ble jeg mer bevisst på dette og ble mer irritert over dette. Jeg begynte å vaske meg i ansiktet på kvelden med "Spotless Deep Cleansing" (fra apotek). Vaske hendene godt, lunkent vann i ansiktet og skrubbet inn forsiktig og avskylling. Videre forsøkte jeg basiron. Dette gav etterhvert resultat (se bilde). 

Sommertider

Etterhvert kom problemet tilbake rundt kinnene. Her har jeg i 1-2mnd forsøkt å fjerne det på samme måte. I tillegg har jeg brukt skrubb ved noen anledninger som en del av vasken av ansiktet. Videre var jeg innom en hudpleier som så kjapt på huden min og anbefalte at jeg begynte på "Pro Skin Oerfection Peel Pads" av Elisabeth Arden. Har brukt den 2 ganger på 2 uker. Har ikke merket noe forskjell. Jeg har ingen fast fuktighetskrem jeg bruker. 

Skulle gått fast til hudpleier, men som student blir det for veldig dyrt, dessverre. 

Er det noen som sliter med det samme? Tips? Råd? 

- Har lagt ved bilder slik det ser ut nå. 

20160714_212132-001.jpg

20160714_212225-001.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har overproduksjon av talg. Du trenger masse fukt iform av vann, ikke fett. Det ser ut som at huden din er fet, fuktfattig og uren. Jeg ville pøst på med ren fuktighet iform av vann, ikke fett. En god dyprensende leirmaske og gjerne en kvisegel iform som du kan behandle kvisene med lokalt. Jeg er fornøyd med Jan Marini - Acne treatment lotion og Jan Marini - acne treatment wash. Dette er veldig sterke produkter som du må begynne forsiktig med. Fks en gang annenhver kveld, forså å bruke produktene oftere. Anbefaler en skånsom rens itilegg så du kan bytte på å bruke rensene. 

Anonymkode: 166a1...c2b

Skrevet

Ta en tur til hudpleier som selger gode merker (feks Matis, Elixir) og få anbefalt produkt der, blir dyrt første gangen, men videre kan du kjøpe disse over internett mye billigere. 

Du bør bruke fuktighetskrem også. Om du renser, men ikke tilfører fukt tørker du ut huden din og gjør problemet verre. Feks denne kan du prøve: https://www.blush.no/product/786337/ansikt/dagkrem/fet-uren-hud/matis-rponse-puret# 

Gjest marizz
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke du trenger å punge ut for overpriset dyre merker, spesielt ikke når du er student og har dårlig råd. Jeg ville fortsatt med rensen du bruker hver morgen og kveld. Om du vil kan du innføre en toner(jeg anbefaler koreanske tonere! Kan komme med tips om du er interessert). Ellers bør du som noen andre nevnte bruke fuktighetskrem som tilfører fukt og ikke vann. en gel krem er for eksempel en god ide for din hudtype. Jeg har fortsatt lyst å anbefale koreansk kosmetikk, så kommer gjerne med noen tips til det også :) (Koreansk kosmetikk er forresten billig og bra).

Ellers er det nok lurt å bruke peeling av og til, samt leiremaske. Alikevel er nok det viktigste at du finner en bra hudkrem, og eventuelt en toner om du ikke har noe imot å ha en komplett hudpleierutine. 

Skrevet

Om det fortsetter over tid er det også mulig å dra til legen og få en antibiotikakur mot problemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan trappe opp bruken av padsene fra EA pro. Prøv 2 ganger i uken neste uke, evnt 3 uken etter. Skal brukes maks 3 ganger i uken. Det er viktig at huden din får nok fuktighet da dette er sterke produkter, jeg liker å kombinere med fuktighetskrem fra Matis. Du MÅ bruke sterk solfaktor daglig på EA pro produkter da disse gjør huden tynn og mer utsatt for solskader.

Hilsen hudpleier 

Anonymkode: 75cd5...5d0

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan trappe opp bruken av padsene fra EA pro. Prøv 2 ganger i uken neste uke, evnt 3 uken etter. Skal brukes maks 3 ganger i uken. Det er viktig at huden din får nok fuktighet da dette er sterke produkter, jeg liker å kombinere med fuktighetskrem fra Matis. Du MÅ bruke sterk solfaktor daglig på EA pro produkter da disse gjør huden tynn og mer utsatt for solskader.

Hilsen hudpleier 

Vil også legge til at av apotekprodukter ville jeg gått for La Roche Posay. Du kan for eksempel bruke en rens og fuktighetskrem fra denne serien kombinert med padsene. 

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar når det gjelder årsak og anbefalinger på produkter. Ringte nettopp en som har kunnskap på området. Hun anbefalte, da jeg er student, å gå for La Roche Posay sine produkter. I første omgang rens og fuktighetskrem. Så at dette ble nevnt i et av svarene. Da blir en tur til apoteket imorgen 1. prioritet. 

Skrevet

Ville kjøpt en god rens, og fuktighetskrem, leiremasken fra glamglow som heter Supermud reddet huden min fra kviser, den trekker også ut olje. Tar den på kvisene og etterpå er de mye mindre :-) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil også legge til at av apotekprodukter ville jeg gått for La Roche Posay. Du kan for eksempel bruke en rens og fuktighetskrem fra denne serien kombinert med padsene. 

Jeg skrev en felles takke-melding lengre nede, hvor det også kom frem at jeg ble anbefalt av en bekjent å bruke  La Roche Posay sine produkter. Disse var gjerne litt billigere. Er det noen spesifikke produkter du sikter til? Slik at jeg ikke kommer på apoteket og får en La Roche Posay-produkt som ikke passer helt til min type hud. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må også spørre dette som gjelder innhold av vann i produktene? Noen lengre opp nevner det med at det bør være vann i fuktighetskremen og noen at det ikke må være det. Jeg glemte også å nevne at jeg har a-topisk hud-eksem. Merker svært lite til det nå om sommeren. Vet ikke om det har noe å si da. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, jsm skrev:

Jeg må også spørre dette som gjelder innhold av vann i produktene? Noen lengre opp nevner det med at det bør være vann i fuktighetskremen og noen at det ikke må være det. Jeg glemte også å nevne at jeg har a-topisk hud-eksem. Merker svært lite til det nå om sommeren. Vet ikke om det har noe å si da. 

Når folk sier "med vann, og ikke fett" mener de egentlig ingredienser som holder på fuktigheten i huden, f.eks hyaluronsyre. Om en klæsjer rent vann på huden sin vil det ikke gjøre noe godt, logisk nok. Bare be om en oljefri krem som gir mye fukt, og så hjelper de deg nok med å finne noe som kan passe. 

Anonymkode: bb879...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Ville også ha kjøpt meg en pakke med hydrokolloider, f.eks. Cosrx Pimple Patches (kjøpes enklest på Ebay, men finnes også nettsider). Dette er små, mykje patches/nesten-plastre som heler åpne kviser raskere. De suger til seg innholdet/væsken som kommer ut av åpne kviser slik at de blir flatere og mindre synlig. Kjøp en pakke, og om du får en kvise (og popper den - slik ag den blir åpen - noe vi slle vet at vi egentlig ikke burde gjøre, men gjør det likevel), så plasserer du en patch på kvisen om kveld etter at du har renset ansiktet, og sover med den til dagen etter. Om morgenen kan du ta den av, og vil da dersom den ha sugd til seg noe se en slags hvit flekk på midten av den. Alltid lurt å ha en slik pakke med patches liggende. 

Anonymkode: bb879...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...