Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du anmelder hva skjer da? Fra du går inn på kontoret og sier "jeg skal anmelde"?

Om de ikke finner nok bevis?  

Anonymkode: 623fe...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

? Ganske stor forskjell på hva folk anmelder. Er det er ett sykkeltyveri får du et brev i posten etter noen måneder om at det er henlagt, er det overgrep på mindreårig gidder de noen ganger etterforske og det blir rettsak av det..

Du kan anmelde på politistasjonen evt ringe dem å lage en avtale med en etterforsker. 

Anonymkode: f236c...f82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vold.  Men jeg er redd for hva som skjer i mellomtiden mellom anmeldelse og eventuelt konsekvenser. Føler at det er litt bortkastet da når jeg leser svaret ovenfor 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Den 14. juli 2016 at 19.56, AnonymBruker skrev:

Vold.  Men jeg er redd for hva som skjer i mellomtiden mellom anmeldelse og eventuelt konsekvenser. Føler at det er litt bortkastet da når jeg leser svaret ovenfor 

Ts

En god venn jobber som etterforsker og han sier at det lønner seg å anmelde et forhold (hvis du er i tvil).

Det kan føles bra å ha anmeldt saken og en "får situasjonen ut av systemet" (blir ferdig med det).

Han fortalte at det ikke alltid behøves konkrete bevis det kan være tilstrekkelig med at det var sannsynlig.

Anonymkode: eee1a...c15

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det som skriver skjer når du anmelder er at den du anmelder før eller senere blir innkalt til avhør. Hvor fort det skjer,er avhengig av hvor alvorlig forhold du anmelder. Anbefaler deg å gå til politiet. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har anmeldt at noe har blitt stjålet har jeg bare sendt inn elektronisk, fått bekreftelse på anmeldelse og brev i posten noen mnder senere om at anmeldelsen er henlagt på grunn av bevisets stilling.

Når jeg anmelde en som rusa dukket opp på døren min for å slå meg ned med hammer dro jeg med mamma på politistasjonen, sa ifra i luken og ble tatt med inn på et rom for å gi forklaring. Da samlet de alt av bevis (telefonlogger, meldinger, brev, etc). Dette var en ustabil fyr som ikke taklet at jeg ikke ville være kjæreste med han, og stalket meg i omkring 1 år før han ble farlig.
Fikk også spørsmål om jeg ville ha han dømt for dette og om jeg ønsket å søke om økonomisk erstatning.

Så fikk jeg en voldsalarm og han fikk besøksforbud i 6 mnder. 

Etter nesten 1 år (!) fikk jeg brev om at saken ble henlagt fordi han frivillig hadde gått med på å delta på sinnekurs eller noe slikt. Vet at det var mange anmeldelser på han fra før fra andre som hadde opplevd det samme, så syntes det var rart det ble henlagt.

Anonymkode: e5e1b...320

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har anmeldt trusler og stalking og politiet tok det faktisk på alvor. De etterforsket, kalte inn til avhør og det resulterte i besøksforbud og bot selv om de strengt tatt ikke hadde noe annet enn min forklaring mot hans forklaring. Ingen sms, bildet etc. Nå skal det sies at han sannsynligvis forklarte seg så bortinatta at de skjønte at jeg hadde rett, men bare det at de tok det så på alvor som de gjorde har gitt meg tillit til politiet igjen.

Jeg hadde to grunner til å anmelde. Nr1: jeg var kjemperedd og hadde vært det lenge. Nr2: i tilfellet dette skjer med andre, så har han da allerede en anmeldelse på seg som vil styrke saken til nestemann selv om det skulle bli henlagt i denne omgang.

Anonymkode: 68dae...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...