Gjest Marsmamma Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Har hørt at man kan få bleier på blå resept hvis barnet er over en viss alder? Vår sønn på snart 7 tisser av og til på seg om natta, og de største bleiene jeg får kjøpt i butikken er for små.Kan jeg gå til lege/helsesøster å få tak i andre typer bleier som er beregnet på større barn?
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Det vet stemmer. Snakk med legen din/gutten sin. Har hørt om tisselaken, bleier, tabletter til overnatting +++ Lykke til. Mayamor ikke innlogget
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Min fikk, husker ikke om det var over tre eller over fire år.
Gjest EvaL Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Man kan få bleier på blå resept etter at barnet har fylt 6 år ja, for det er først etter denne alderen at barnet blir karakterisert som sengevæter. Kontakt legen din og si at du ønsker en blå resept, denne leverer du til apoteket og du betaler kun en mindre egenandel. Husker ikke helt beløpet, men det regnes ut i fra 1 års forbruk. På Apoteket kan du også få bleieprøver, eller du kan bestille disse via hjemmesidene til produsentene, f.eks. Tena.no, Attends.no eller Abena.no. Blandt disse bør det være mulig for dere å finne en passende og behagelig bleie til gutten deres.
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #5 Skrevet 8. november 2004 Jeg fikk lenge før min sønn var seks år, både bleier og kladder på blå resept.
Gjest EvaL Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Min fikk' date=' husker ikke om det var over tre eller over fire år. [/quote']
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Jeg trodde ikke at leger kunne avgjøre sånt, det står jo guttens fødselsdato på resepten. Og her står det tydelig at min sønn fikk det fra han var fire år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå