Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #1 Del Skrevet 8. november 2004 alså en vakthavnene lege kan han si at en skal ringe på mandag? Når du forklarer hvor du har vondt og hva slags smerter en har? (er da ikke ute etter smerte stillende eller beroligende) Dette skjedde med meg og gikk da senere på dagen til en annen lege (som hadde overtatt vakten) som sa at det var en hissig blodforgiftning jeg hadde) Fastlegen min var ikke på kontoret den dagen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #2 Del Skrevet 8. november 2004 Dessverre har vi en del slurvete leger som stiller en hurtig diagnose over telefonen og ber deg ta to dispril og komme på mandag ja. Om de har lov til det må gudene vite.. Man hører om folk som dør pga sånn slendrian.. :evil: Men vi vet jo også at noen løper til legen for den minste ting, og det lager jo ventetider og køer for "normale" folk da. Jeg har en venninne som var et typisk eksempel på å løpe til legen i hytt og pine. Hver gang ei av døtrene hennes var litt forkjølet så måtte de til lege. Er det rart det blir lange ventelister? Noen her inne som løper til legen med ungene eller seg selv for den minste ting?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg ble sent hjem fra legevakten med brukket hånd en gang, fordi sykesøtrene ikke ville vekke vakthavende lege som lå og sov. 24 timer etterpå fikk jeg hjelp. Det var 24 vonde timer kan jeg love deg... Vet ikke hva som er juridisk rett eller ikke, men å ikke få se lege når man faktisk er syk, er velferdssamfunnet norges største bullshit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #4 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg hadde en tedens til å ringe legen min mye før når barna mine var mindre.Men da hadde gutten min hatt hjernehinnebetennelse, kom hjem fra sykehus, så fikk han infeksjin i et brann-sår fordi en sykepleier ikke gjorde jobben sin.Så vær gang barna mine ble syk(feber,forkjølelse, kvalme) så ringte jeg til legen min og han da vuderte det på telefon om det var nødvendig med time,og jeg sa at jeg føler meg litt sånn hyperkoner fordi jeg ringte, men da sa han at han skulle gi beskjed når han synes det, (han har enda ikke gjort det)Nå er barna mine blitt større og kan bedre fortelle hvor de har vondt.Og det var jeg som startet tråden.Og har ringt til den legen som ikke ville ta imot meg, og sagt hva som feilte meg, og er faktisk blitt anbefalt å klage han inn for komunelegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 Det gjorde vi også 3 år etter sitter jeg med en ødelagt høyrehånd pga feil-gipsing og 2 korrigerende operasjoner.. Den virker jo, men ikke helt slik den skal. Klag du!! Man skal bli hørt av fagpersonell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå