AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Tenker da i snitt 4-5 flasker.. På en god (egentlig dårlig..) kveld kan det fort gå 1-2 flasker, har skjedd at jeg har drukket 8 flasker i uka. Får inntrykk av det er normalt å drikke mye vin. Men lurer på om dette er i overkant mye eller om det er akseptabelt? Anonymkode: 8e4c3...d13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Det er i overkant mye. Drikker du alene? Anonymkode: a6809...d9f 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er i overkant mye. Drikker du alene? Anonymkode: a6809...d9f Ja Anonymkode: 8e4c3...d13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, Sulosi skrev: Det er mye, ikke bare i overkant men mye. Ok. Har allerede drukket en flaske nå i ettermiddag, det er tredje flaska denne uken, så ikke så mye denne uka kanskje? Anonymkode: 8e4c3...d13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Har allerede drukket en flaske nå i ettermiddag, det er tredje flaska denne uken, så ikke så mye denne uka kanskje? Anonymkode: 8e4c3...d13 3 flasker vin før torsdag er fullført? Personlig synes jeg det er mye. At du har stilt deg selv spørsmålet om dette er mye burde fortelle deg noe i seg selv. Anonymkode: b2423...087 5
skruf Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Er selv veldig glad i rødvin og tar meg gjerne to glass på en helt vanlig tirsdag, men det forbruket du beskriver er i overkant mye! Hvis du drikker 1-2 flakser en ettermiddag/kveld, hvordan fungerer du på jobb dagen etter da? Ift dine nærmeste, har de ytret bekymring? Når du drikker så store mengder så er det ikke for kosen sin skyld lengre tror jeg, men for promillen og rusen. 3
Whoops Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Jeg kan strekke meg til å si at 2 glass om dagen er ok (type et glass til middagen og/eller som kos etter middag), men synes ikke at en hel flaske om dagen høres særlig bra ut i det hele tatt. 2
Jacuzzi Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Det er veldig mye. Leveren din kommer nok til å bli ganske skada hvis du fortsetter slik. Hvorfor drikker du så mye?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, Jacuzzi skrev: Det er veldig mye. Leveren din kommer nok til å bli ganske skada hvis du fortsetter slik. Hvorfor drikker du så mye? Fordi det er godt selvfølgelig og jeg nyter å være beruset 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 flasker vin før torsdag er fullført? Personlig synes jeg det er mye. At du har stilt deg selv spørsmålet om dette er mye burde fortelle deg noe i seg selv. Anonymkode: b2423...087 Stiller spørsmålet fordi jeg har fått litt merkelige blikk fra damene på polet i det siste.. Før var de jo hyggelige og spurte om jeg trengte hjelp og slikt, nå spør de ikke lenger, sikkert fordi jeg alltid vet hva jeg vil ha. Men de gir meg bare merkelige blikk og er ikke like hyggelige lenger.. Så er redd de kanskje har fordommer eller tror jeg langer, noe jeg så klart ikke gjør. 1 minutt siden, skruf skrev: Er selv veldig glad i rødvin og tar meg gjerne to glass på en helt vanlig tirsdag, men det forbruket du beskriver er i overkant mye! Hvis du drikker 1-2 flakser en ettermiddag/kveld, hvordan fungerer du på jobb dagen etter da? Ift dine nærmeste, har de ytret bekymring? Når du drikker så store mengder så er det ikke for kosen sin skyld lengre tror jeg, men for promillen og rusen. Har ingen personer nære meg så de vet ikke om det. Eneste jeg har kontakt med er moren min men vi snakker for det meste kun på telefon. Jeg drikker tidlig på dagen, gjerne rett etter jobb slik at jeg er edru og kompatibel til å kjøre på morgenen, fungerer jo greit på jobb jeg men merker at energinivået er veldig dårlig og humøret ganske så flatt og fælt når jeg er edru. Syns jo vinen smaker veldig godt også, er ikke slik at jeg tvinger det ned. Også har det blitt fint å drikke vin i stedet for å fråtse i sjokolade og potetgull, har ikke spist godteri eller noe sånt på mange herrens uker og har greid å gått ned en del kg også, noe som er befriende Anonymkode: 8e4c3...d13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns jo vinen smaker veldig godt også, er ikke slik at jeg tvinger det ned. Også har det blitt fint å drikke vin i stedet for å fråtse i sjokolade og potetgull, har ikke spist godteri eller noe sånt på mange herrens uker og har greid å gått ned en del kg også, noe som er befriende Anonymkode: 8e4c3...d13 Det er mange kalorier i alkohol. Anonymkode: a6809...d9f 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 lukter alkoholiker lang vei Anonymkode: 77794...b0d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #13 Skrevet 14. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaloriene er ditt minste problem. Du drikker veldig mye, ja. Det er ikke et normalt forbruk av alkohol. Anonymkode: 825a9...3c0 5
skruf Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er godt selvfølgelig og jeg nyter å være beruset Stiller spørsmålet fordi jeg har fått litt merkelige blikk fra damene på polet i det siste.. Før var de jo hyggelige og spurte om jeg trengte hjelp og slikt, nå spør de ikke lenger, sikkert fordi jeg alltid vet hva jeg vil ha. Men de gir meg bare merkelige blikk og er ikke like hyggelige lenger.. Så er redd de kanskje har fordommer eller tror jeg langer, noe jeg så klart ikke gjør. Har ingen personer nære meg så de vet ikke om det. Eneste jeg har kontakt med er moren min men vi snakker for det meste kun på telefon. Jeg drikker tidlig på dagen, gjerne rett etter jobb slik at jeg er edru og kompatibel til å kjøre på morgenen, fungerer jo greit på jobb jeg men merker at energinivået er veldig dårlig og humøret ganske så flatt og fælt når jeg er edru. Syns jo vinen smaker veldig godt også, er ikke slik at jeg tvinger det ned. Også har det blitt fint å drikke vin i stedet for å fråtse i sjokolade og potetgull, har ikke spist godteri eller noe sånt på mange herrens uker og har greid å gått ned en del kg også, noe som er befriende Anonymkode: 8e4c3...d13 Nå vet jeg ikke når du starter på jobb, men hvis du har en vanlig 8-16 jobb og drikker to flasker vin etter jobb og utover kvelden så tror jeg faktisk ikke du er uten promille neste morgen når du skal kjøre til jobb.. Som en annen nevner så er det en god del kalorier i vin. Alkohol i seg selv har masse kalorier. Tror det ville vært bedre om du hadde kost deg med sjokolade istedet. Leveren din ville iallefall foretrukket sjokolade... 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #15 Skrevet 14. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange kalorier i alkohol. Anonymkode: a6809...d9f Men går ned i vekt gjør jeg, så rart med det Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: lukter alkoholiker lang vei Anonymkode: 77794...b0d Jeg har bare drukket så mye de siste 3-4 månedene Anonymkode: 8e4c3...d13
skruf Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men går ned i vekt gjør jeg, så rart med det Jeg har bare drukket så mye de siste 3-4 månedene Anonymkode: 8e4c3...d13 Da bør du ta grep nå før det rekker å gå enda lengre. Du er på en farlig vei nå, og fortsetter det sånn så ender du opp som en alkoholiker.. Prøv å ta ei hvit uke, dvs ei helt alkoholfri uke, og kjenn etter hvordan du reagerer på det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #17 Skrevet 14. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men går ned i vekt gjør jeg, så rart med det Jeg har bare drukket så mye de siste 3-4 månedene Anonymkode: 8e4c3...d13 skal ikke så mye til for og være en alkoholiker. ta kontakt med aa de kan kansje hjelpe deg Anonymkode: 77794...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 "Bare drukket så mye de siste 3- 4 månedene". Fin, liten unnskyldning, det der. Også et faretegn. Ta grep, alkoholisme er ikke å spøke med. Anonymkode: 825a9...3c0 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #19 Skrevet 14. juli 2016 http://nhi.no/livsstil/livsstil/alkohol/alkoholisme-symptomer-14161.html Anonymkode: 77794...b0d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #20 Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, skruf skrev: Nå vet jeg ikke når du starter på jobb, men hvis du har en vanlig 8-16 jobb og drikker to flasker vin etter jobb og utover kvelden så tror jeg faktisk ikke du er uten promille neste morgen når du skal kjøre til jobb.. Som en annen nevner så er det en god del kalorier i vin. Alkohol i seg selv har masse kalorier. Tror det ville vært bedre om du hadde kost deg med sjokolade istedet. Leveren din ville iallefall foretrukket sjokolade... Har ikke 8-16 jobb, starter tidligere og slutter mye senere. Har blitt stoppa i promillekontroll to ganger faktisk de siste månedene og da har jeg drukket alkohol dagen før, og jeg har blåst grønt:) De har hyppige pormillekontroller der jeg bor 1 minutt siden, skruf skrev: Da bør du ta grep nå før det rekker å gå enda lengre. Du er på en farlig vei nå, og fortsetter det sånn så ender du opp som en alkoholiker.. Prøv å ta ei hvit uke, dvs ei helt alkoholfri uke, og kjenn etter hvordan du reagerer på det. Kanskje jeg skal prøve på det Takk for svar dere, kanskje jeg bør kutte ned forbruket litt Anonymkode: 8e4c3...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå