KatrineA Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Prøver å finne info på nettet, men uten hell så prøver lykken her isteden:) Jeg har bestilt tur via et nettselskap som finner billigste flybilletter og sammenligner flyselskaper. Flyreisen krever at jeg må mellomlande i Oslo og deretter fly videre til en Europeisk hovedstad. Spørsmålet er om jeg skal følge tidspunkt for oppmøte og innsjekk for innenlands eller utenlandsreise? Ser ikke ut som jeg må sjekke inn bagasjen på nytt i Oslo, da det er liten tid mellom flyene (45 min), og det heller ikke står noe om det på billettene. Begge reiser er med SAS. På forhånd takk:)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Hvis begge reiser er med SAS eller Star Alliance pleier det ikke å være ny insjekking. Da pleier man å få begge biletter ved første insjekking. SAS har en slik chat funksjon på nettsiden, så det greieste er nok å spørre der Anonymkode: 61e2a...f2f
Whoops Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 (endret) Som regel får du ikke kjøpt en gjennomgående reise om det er for kort tid mellom. Flyselskapene setter en minimums tid man MÅ ha og om du mister flyet videre fordi første fly er forsinket er SAS pliktige til å booke deg om på neste avgang. Om du flyr FRA Norge / inneriks går bagasjen automatisk videre til neste flygning. Andre veien må man gjennom tollen fordi Norge ikke er med i EU. Du følger innsjekkingstiden for innenriks flygning når du møter opp og skal sjekke inn til Oslo, men jeg anbefaler deg å ha god tid. Møt opp så tidlig du kan, helst til innsjekkingen åpner 2 timer før avgang(?). Du må regne med kø og om du ikke har regnet med nok tid til innsjekking/bagdrop/sikkerhetskontoll osv er ikek flyselskapet pliktig til å ombooke deg. Det kan bli dyrt. Endret 14. juli 2016 av Whoops
KatrineA Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2016 4 timer siden, Whoops skrev: Som regel får du ikke kjøpt en gjennomgående reise om det er for kort tid mellom. Flyselskapene setter en minimums tid man MÅ ha og om du mister flyet videre fordi første fly er forsinket er SAS pliktige til å booke deg om på neste avgang. Om du flyr FRA Norge / inneriks går bagasjen automatisk videre til neste flygning. Andre veien må man gjennom tollen fordi Norge ikke er med i EU. Du følger innsjekkingstiden for innenriks flygning når du møter opp og skal sjekke inn til Oslo, men jeg anbefaler deg å ha god tid. Møt opp så tidlig du kan, helst til innsjekkingen åpner 2 timer før avgang(?). Du må regne med kø og om du ikke har regnet med nok tid til innsjekking/bagdrop/sikkerhetskontoll osv er ikek flyselskapet pliktig til å ombooke deg. Det kan bli dyrt. Takk for svar Ja, hadde det ikke vært for at flyet går ekstremt tidlig hadde jeg nok vært der i goood tid, men når det er så tidlig er det hardt altså. Spesielt siden jeg også må ta bussen.. Hmm, men må vel være fornuftig 🙈 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis begge reiser er med SAS eller Star Alliance pleier det ikke å være ny insjekking. Da pleier man å få begge biletter ved første insjekking. SAS har en slik chat funksjon på nettsiden, så det greieste er nok å spørre der Anonymkode: 61e2a...f2f Takk 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå