Jemilie Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Ja, føler dette er litt teit spørsmål, men typen min har sååå lyst at jeg skal bake sånne store, lyse horn med valmuefrø som man får i butikken.. Nå har jeg ikke sett eller kjøpt de på en stund, men han mener de ikke er snurret rundt som vanlige horn. Tror med andre ord han vil ha store og "luftige" horn som er sprø på utsiden. Når jeg har bakt horn selv er de jo snurret runt og mer kompakte, på en måte. Bedre spør du meg, but I aim to please. SÅ: har noen oppskrift/vet hvordan man lager sånne? Uten at de blir... preget av å være hjemmelaget
Thorn Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Frøhornene er nok som regel laget av en "pølse" som legges i hesteskoform. Det er i hvert fall det jeg var vant med. Har dessverre ikke noen oppskrift, men jeg vil tro at f.eks. oppskrift på fletteloff burde funke bra
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Jeg tror nok de frøhornene du her viser til er vanlig hvit gjærdeig som bare er lagt i "hornfasong". Anonymkode: 57fa3...4f7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 http://www.bakelyst.no/oppskrift/allergivennlig/vil-du-ogsa-ha-luftig-og-ferskt-bakverk-lenger/ Kanskje hvis du bruker den for "luftigere bakst" for at de ikke skal bli for kompakte :-) har ikke prøvd den selv men Anonymkode: 33457...368
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Du kan helt fint bake luftige horn selv. Fremgangsmåte: -finn deg en helt vanlig oppskrift på horn. Lunk melken og ha melk og en ss sukker i en bolle. Hell 1 ts tørrgjær oppå. La stå et kvarter. Så blander du sammen resten av ingrediensene også. Elt 10-15 min. La heve minst 4 timer. Slå ned deigen og form horn. La heve 2-3 timer. Pensle med egg. Stek. Luftig bakst krever kun en ingrediens: tid. Anonymkode: 94181...7f2 1
Jemilie Skrevet 17. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2016 Tusen takk for alle svar!! ❤️ Skal prøves 😊
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Blir de kompakte kan det godt hende du bruker for mye mel. Anonymkode: 1f081...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå