Gå til innhold

Hvordan få nye venner som voksen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er i midten av 20 årene og føler meg ensom. Jeg har hovedsakelig 2 gode venner, men ønsker meg flere. Jeg vet ikke hvordan man kan få nye venner i den alderen her. Det var mye enklere da jeg studerte, da traff jeg folk på seminarer og slikt. Som voksen i fast jobb, der 90 % av kollegaene dine er 20 år eldre enn deg er det mye vanligere. Det at jeg har kjøpt bolig et stykke unna de to vennene jeg har gjør ikke saken enklere. 

Har dere tips til hvordan jeg bør gå fram? 

Anonymkode: c1000...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær utadvendt, positiv og ta iniativ. Men samtidig vær forberedt på å bli avvist.  Det kreven en del innsats men det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke se deg blind på alder mht kolleger. Selv om de ikke blir dine bestiser, kan du få gode og kule "jobbvennskap". Ta initiativ til, eller bli med på, sosiale aktiviteter.

Prøv å bli bedre kjent med de 10% som IKKE er 20 år eldre enn deg (med mindre de er 30 år eldre).

Prøv å gå på kurs og seminarer som har med jobben å gjøre. 

Står ikke noe om hvor du bor, så det kan være aktiviteter som ikke finnes, men noen tips:

-frivillig organisasjon, f eks leksehjelp med Røde Kors, eller hjelpekorpset som jeg har hørt er veldig sosialt

- språkkurs, hobbykurs e.l. hvor du treffer folk med samme interesser som deg

- foredrag, teater, konserter eller annet som interesserer deg - gå alene, men gjør deg tilgjengelig, smil og vær åpen for småprat

- gruppeturer med turistforeningen

- gå i fjellet, evt bo på en fast DNT-hytte og gå dagsturer

Alle mine nærmeste venner traff jeg da jeg var i 20-30-40-åra! Flest via jobb, men også via kurs, festing, barnehage mm. Lykke til!

Anonymkode: f1629...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...