AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Befruktningen kan jo skje en annen dag enn selve samleiet, avhengig av når EL var og hvor mange dager egget/sædcellen overlevde. Ser mange skriver at de tester så og så mange dager dpo. Men når man ikke har greie på EL, når tester man da? Enkelt sagt; hvis jeg har hatt ett samleie, og det var på en mandag, når kan jeg teste? Vet ikke når jeg skulle hatt mens (ustabil syklus). Hva er vanlig? Anonymkode: bd6b9...206
Silfen Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Tester du 14 dager etter samleie så får du trolig et korrekt resultat. Vil du være helt sikker så venter du tikl 17-18 dager.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Ingen grunn til å gå så lenge som den over ger skriver. Ofte vil man kunne få et positivt resultat etter en uke. Hisk bare på at et negativt resultat ikke nødvendigvis betyr at du ikke er gravid. Anonymkode: 2dfd0...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Takk. Da venter jeg 16 dager. Orker ikke å få en negativ test som jeg så "ikke tror på" fordi det er for tidlig. Slitsomt å håpe videre og Evt få en ny smell uken etter. Hvite tester er ikke noe særlig. Ts. Anonymkode: bd6b9...206
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 3 timer siden, Silfen skrev: Tester du 14 dager etter samleie så får du trolig et korrekt resultat. Vil du være helt sikker så venter du tikl 17-18 dager. Enig med @Silfen. 14 dager+, så slipper en usikkerhet og å kaste penger og tester ut av vinduet. Anonymkode: 1a1ed...499
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Begge gangene fikk jeg svak-svak strek på dag 11. Men måtte jo uansett re-teste på dag 14 for å få "ordentlig" strek. Så hvis du klarer å vente, heller vent. Hvis du er en av de som ikke klarer å vente (som meg), kjøp tester på ebay som er 30 eller noe kroner for 10 stykk. For det blir fort dyrt med de norske for 140 kr pr stykk. Og de fra ebay funker like bra. Anonymkode: f7509...28b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Jeg klarte egentlig ikke vente:/ hadde sex en mandag, testet onsdagen etter på ettermiddagsurin (altså 9 dager senere). Den var kritthvit. Jeg ble kjempeskuffet. Men jeg tror fortsatt jeg er gravid for jeg har så utrolig mye som skjer i magen + trøtt og kvalm. Så jeg må ta en ny test, men da må det være såpass seint at jeg faktisk tror på den. Har lyst å ta en i morgen tidlig, da... :/ æsj. Hater å vente. Anonymkode: bd6b9...206
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 For å sjekke om man er gravid etter å ha bommet med pillen anbefales det å teste 19 dager etter "feilen", så bruker det for testegrense for meg selv nå som jeg prøver. Anonymkode: c4c96...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå