Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsto ikke at jeg fanget meg selv inn i et liv hvor dagen min kunne bli ødelagt om jeg spiste en hvetebolle, drakk et ekstra glass vin, stekte kjøttdeigen i margarin, eller hadde kontroll på hvor mange gram den poteten veide – ting jeg fortsatt jobber med å få et avslappet og mindre viktig forhold til.

Jeg forsto ikke at jeg kjørte meg selv rett inn i en livsfarlig sykdom.

Mediene, deriblant blogger, har vært med på å påvirke utviklingen av mitt anstrengte forhold til mat, kropp og selvfølelse.

Se hva jeg leser på kvinneguiden-forumet av artikler skrevet for kvinner og barn.

Jeg har et spørsmål til dere kvinner, - hvorfor er dere på internett?

Dere tåler det jo ikke uten å bli sjuke jo? Dere er så lett påvirkelige at etter min mening bør dere slutte å være her. Hjernen deres forstår ikke en gang at mennesker er forskjellige, - dere kvinner minner meg litt om hvordan barn tenker! Klarer ikke å unne at andre mennesker er mer vellykket enn dere selv. Dere klarer det bare ikke, misunnelsen er i veien! Dere kaller det å ta ansvar for en sykdom. Alle er ansvarlige skriver dere,- 

Vet dere, - slutt å være på nettet! Ta litt ansvar, - logg dere ut! Dette her er ikke noe sted for dere. Kom dere vekk! Lek heller med barna, - dere som ikke forstår at mennesker er forskjellige? Hvorfor skal dere bli syke, skadet og deprimert bare fordi en dere beundrer ikke har det vondt?

Klarer dere ikke å unne andre mennesker lykke, -er det derfor dere er så ulykkelige?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:fnise:

Endret av liljene
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagen min blir ødelagt om jeg spiser en hvetebolle. Da ligger jeg å vrir meg av fruktanene ;(

Anonymkode: f29cd...9e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne også spørre menn hva dere gjør på nettet når dere er så lett påvirkelige av falske damer (i realiteten menn) som lover dere alt på himmel og jord bare dere sender dem penger til utlandet gang på gang for å kjøpe dere falsk kjærlighet. Dere misunner andre menn for å ha funnet sin kjærlighet og så lar dere noen lure dere for store beløp. Logg dere ut! Dette er ikke noe sted for dere.

Anonymkode: 1c385...45f

• Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er av kvinnekjønn bryr meg ikkje om sånt...Er eg unntaket eller eigentleg ein mann?😬

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kritisert kvinneguiden for dårlig journalisme så mange ganger på FB at nå har de blokkert meg fra å kommentere. :(

Og nei, før jeg blir spurt, ingen av kommentarene har vært personangrep eller misogyniske. Derimot stusser jeg fryktelig når noen angivelig skal være journalist-høyskole-utdannet, om ikke rent av bachelor? sitter og skriver ting som, "wow, dere må lese denne!", og så slenger inn en artikkel. Eller, "Ja, jeg er bare så enig!" - link til artikkel, heller enn å skrive noe fengende, noe som skaper interesse.

Hvis kvinneguiden har som mål å slutte å fremstille kvinner som dumme som nek gjør kvinneguiden en slett jobb med de journalistene de har nå. Dog, det skal de ha, det er et hakk opp fra, "enkelte er født til å være mobbeofre"...

Anonymkode: 2669a...b87

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagen min blir ødelagt om jeg spiser en hvetebolle. Da ligger jeg å vrir meg av fruktanene ;(

Anonymkode: f29cd...9e2

Det rare her er vel, - hvorfor spise hvetebolle dersom dagen blir ødelagt, er det rosinene i bolla hun ikke får ut?

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kritisert kvinneguiden for dårlig journalisme så mange ganger på FB at nå har de blokkert meg fra å kommentere. :(

Og nei, før jeg blir spurt, ingen av kommentarene har vært personangrep eller misogyniske. Derimot stusser jeg fryktelig når noen angivelig skal være journalist-høyskole-utdannet, om ikke rent av bachelor? sitter og skriver ting som, "wow, dere må lese denne!", og så slenger inn en artikkel. Eller, "Ja, jeg er bare så enig!" - link til artikkel, heller enn å skrive noe fengende, noe som skaper interesse.

Hvis kvinneguiden har som mål å slutte å fremstille kvinner som dumme som nek gjør kvinneguiden en slett jobb med de journalistene de har nå. Dog, det skal de ha, det er et hakk opp fra, "enkelte er født til å være mobbeofre"...

Anonymkode: 2669a...b87

Fra artikkelen,  PÅVIRKNINGSKRAFT: "Mediene, deriblant bloggerne, fortalte meg at lange løpeturer var viktig, derfor tvang jeg meg selv ut, selv om jeg hatet det."

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne også spørre menn hva dere gjør på nettet når dere er så lett påvirkelige av falske damer (i realiteten menn) som lover dere alt på himmel og jord bare dere sender dem penger til utlandet gang på gang for å kjøpe dere falsk kjærlighet. Dere misunner andre menn for å ha funnet sin kjærlighet og så lar dere noen lure dere for store beløp. Logg dere ut! Dette er ikke noe sted for dere.

Anonymkode: 1c385...45f

Noen mennesker fortjener og bli snytt. Gjerne de som ikke kjenner sin plass her på jorda.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Svakheten med det kvinnelige kjønn er jo at de gjør som de blir fortalt. Kobler de seg ut av internett så fortsetter de jo å bli fortalt av venninner, naboen eller hvem enn de treffer på i daglig livet. Så hveteboller blir farlige med eller uten internett. :fnise:

Skrevet (endret)
1 time siden, Trollkarlen skrev:

Svakheten med det kvinnelige kjønn er jo at de gjør som de blir fortalt. Kobler de seg ut av internett så fortsetter de jo å bli fortalt av venninner, naboen eller hvem enn de treffer på i daglig livet. Så hveteboller blir farlige med eller uten internett. :fnise:

Hu dama forteller at hun hadde lest i en blogg at det var bra å løpe. Så hun begynte å løpe enda hun hatet å løpe. Fy bloggen!

Det som er bra med at kvinner står frem og forteller hva som er verdensproblemet deres, - ja det gjør at vi andre kan fokusere på det som er viktig her i verden, - og det er som alle vet, - å forsøke og begrense de som ønsker å begrense oss.

Dersom man ikke liker blogger og bloggere, - start din egen blogg da!

Egentlig er det litt merkelig at ikke flere kvinner ser ironien i at kvinner ønsker likestilling samtidig som kvinner elsker underkastelse.

Endret av waco
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en irriterende dame. Kjenner jeg blir flau på vegne av hele mitt kjønn.

"Ik..please skån meg fra alle grusomhetene i verden, jeg tåler ikke lese om tynne mennesker som spiser sunn mat og trener for da må jeg gjøre akkurat det samme! For jeg har ingen kritisk sans!" Vel, flaks hun ikke er så opptatt av krigsreportasjer da, da hadde hun vel startet en krig..

Anonymkode: 76736...dff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner lar seg forføre av overfladiske blogger og ramler ned i avgrunnen av selvhat og depresjon, mens menn lar seg verve til å bli IS-krigere. Er det rart det er krig i verden?

Eller...?

Anonymkode: 730d1...81d

• Liker 1
Skrevet

Vel. Enkelte er lett å påvirke og raske til å gi skylden til andre mennesker. 

"Eg fikk spiseforstyrrelser/forvrengt kroppsbilde og det er bloggere og media og instagram og photoshop og diverse modeller/skuespillere/artister sin feil. Så det er de som må endre seg, i stede for at eg tar tak i meg selv og jobber med meg og mine problemer og slutter å la meg bli påvirket av alt eg kommer over og føkk knows what."

Ugh..

• Liker 4
Skrevet

Lett å sammenligne seg. Lett å skylde på media. Vanskelig å anerkjenne at livet rett og slett ikke alltid er enkelt og at man må tåle det.

• Liker 1
Skrevet

Entusiasmen har du fremdeles. Etter femten lange år.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner lar seg forføre av overfladiske blogger og ramler ned i avgrunnen av selvhat og depresjon, mens menn lar seg verve til å bli IS-krigere. Er det rart det er krig i verden?

Eller...?

Anonymkode: 730d1...81d

Den beste businessen er alltid å sikte mot usikkerhet. Klarer du å nå frem til folks usikkerheter, er det gode penger å tjene.

Kvinners usikkerhet går ofte på attraktivitet og utseende. De vil være tynnere, yngre, glattere, mer feminine.

Menns usikkerheter går på maskulinitet, utnytte sitt potensiale, å bety noe. 

Så ja - ekstreme kvinner utvikler maniske handlingsmønstre, spiseforstyrrelser m.m. og inntar i neste runde offerrollen for mer oppmerksomhet. Ekstreme menn slutter seg til grupper der de kan føle at de har makt, uten at de egentlig må jobbe for det - som innen kriminalitet. 

Anonymkode: 8c530...942

• Liker 2
Skrevet

Folk må kort og greit begynne å ta ansvar for seg selv og drite i alle andre. Jeg kan ikke fatte og begripe at man kan la en blogger eller en instagramkonto gå SÅ innpå seg! Jeg blir helt matt! Da har man virkelig ikke store problemer i livet altså! Det er faktisk skikkelig trist at pene og flinke mennesker som får til noe må "gjemme seg vekk" fordi folk klarer å bli syke av å lese/se på bilder av det. Bitch please, kan man ikke heller unne folk noe godt?

Og ang photoshop og bilder..... ALLE VET AT BILDER ER RETUSJERT og at originalbildet ikke så ut sånn i virkeligheten! Nå må folk se å ta seg sammen altså! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den beste businessen er alltid å sikte mot usikkerhet. Klarer du å nå frem til folks usikkerheter, er det gode penger å tjene.

Kvinners usikkerhet går ofte på attraktivitet og utseende. De vil være tynnere, yngre, glattere, mer feminine.

Menns usikkerheter går på maskulinitet, utnytte sitt potensiale, å bety noe. 

Så ja - ekstreme kvinner utvikler maniske handlingsmønstre, spiseforstyrrelser m.m. og inntar i neste runde offerrollen for mer oppmerksomhet. Ekstreme menn slutter seg til grupper der de kan føle at de har makt, uten at de egentlig må jobbe for det - som innen kriminalitet. 

Anonymkode: 8c530...942

Du er min gud Anonymkode: 8c530...942. 

Fantastisk oppsummert og veldig sant! :fnise:

Anonymkode: 76736...dff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...