Gå til innhold

CANAL DIGITAL suger! - Leverer ikke hastigheten jeg betaler for

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg plagdes med Canal Digital i snart to år, og får ikke den hastigheten jeg betaler for.

Jeg har skrevet mail, snakket med kunderserice uttalige ganger og likevel får jeg ikke hjelp. Betaler for 100 linje, men får 40 ned. Så er umulig å se på nett-tv. Har en følelse av at CD senker ned hastigehten til kundene. Har hatt ulike bredbånd i alle de år, og aldri opplevd maken.

Er det flere som plages?

Jeg har lenge hatt lyst å bytte tilbake til HomeNet da det er det beste jeg har hatt, men borettslaget har CD :(

Anonymkode: fb0a4...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med tallene 100 og 40? Mbit/s? I så fall er sistnevnte mer enn nok for all mulig streaming. Hvordan måler du hastigheten? Hva sier CD? 

Anonymkode: 98c15...ec4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler for en nedlastingshastighet på 100 mbit/s, men får 40. Det er tydeligvis ikke nok da det henger seg på nett tv hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å se nett-TV med 40 ned. Vi har aldri mer enn 15, og vi ser mye på nett-TV. Kan du ikke betale for 40 da, hvis det uansett er det du får?

Anonymkode: f4a58...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler for en nedlastingshastighet på 100 mbit/s, men får 40. Det er tydeligvis ikke nok da det henger seg på nett tv hele tiden.

Jo, det er mer enn nok. Selv med 5 Mbit/s, som jeg har, kan jeg se nett-tv uten problemer. Feilen må da enten være at linja er ustabil, eller at noe er galt med avspillingen eller pc-en. Prøvd med mobiltelefon eller nettbrett? Hvordan fungerer youtube? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pc - Mac, er ny. Router og modem er helt nytt. Tv er ny. Har samme problem på Pc, ipad, tv osv..De på kundeservice skylder bestandig på utstyret, og likevel endte jeg med å kjøpe alt nytt. Opplastingen ligger på 8 her. Jeg betaler for å få god hastighet da vi har flere enheter som bruker nettet, da skal jeg vel ha det jeg betaler for?

Snakker med KS og de sier de må sjekke hastigheten og resetter router, så må ramler jeg ut fra samtalen, og må starte helt fra start av med en ny saksbehandler-

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pc - Mac, er ny. Router og modem er helt nytt. Tv er ny. Har samme problem på Pc, ipad, tv osv..De på kundeservice skylder bestandig på utstyret, og likevel endte jeg med å kjøpe alt nytt. Opplastingen ligger på 8 her. Jeg betaler for å få god hastighet da vi har flere enheter som bruker nettet, da skal jeg vel ha det jeg betaler for?

Snakker med KS og de sier de må sjekke hastigheten og resetter router, så må ramler jeg ut fra samtalen, og må starte helt fra start av med en ny saksbehandler-

Laster du opp mye? Hvor mye streamer du egentlig samtidig? Har du prøvd å laste ned noe med uTorrent (f.eks.) og sett hvilken nedlastingshastighet du får da?

Anonymkode: f4a58...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, laster ikke ned mye. Leser endel på nett, stremaer fra netflix, sumo ol. En som sitter og spiller på ps4 og en på pc (steam). Ellers brukes det kun til det.Sjekket bredbåndstestene online, og de sier det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har muligheten: Prøv å koble pc-en til routeren ved hjelp av en ethernet-kabel i stedet for å bruke trådløst nett.

Hvis dette gir deg bedre hastighet og stabil linje, kan det være at du bør bytte kanal på den trådløse routeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det hver gang jeg snakker med kundeservise, slik at de kan sjekke det. Hastigheten min (online tester) sier det samme med kabel, men deres sier at det ikke er noen feil. Det har kostet meg mange 1000 i nytt utstyr, så er sykt frustrerende:(

Og det er tydeligvis noe når alle klarer å streame med 5mbit/s og jeg bare får hakking og dårlig kvalitet med linja mi..

Men hvordan bytter jeg eventuelt kanal, og hva gjør det?

AnonymBruker
Skrevet

Ps. Vi bor i et borettslag med gamle hus. Misnteker at linja ut av huset er for gammel, men for dyrt å fikse/bytte for CD. Kan det være en mulighet?

AnonymBruker
Skrevet

telenor er best. de leverer 3 ganger hastigheten jeg betaler for så jeg har ikke noe vondt og si om de sånn sett

Anonymkode: 21e13...98f

AnonymBruker
Skrevet

Telenor samarbeider vel med CD. Lite jeg får gjort når alle i borettslaget har samme, og en avtale med CD..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør naboer eller styret i borettslaget om noen andre har tilsvarende problemer. Det kan være at kablene må oppgraderes, det kan jeg ikke noe om.

Å bytte kanal på routeren er nok bare aktuelt dersom det kablede nettverket er stabilt mens det trådløse nettet er ustabilt. Det gjøres ved å logge seg på routeren gjennom nettleseren. Se f.eks. http://www.klikk.no/teknologi/data/article1538432

AnonymBruker
Skrevet

Ok, kan forsøke det, men hvordan vet man hva slags kanal man skal ha for at det ikke skal bli for mye trakkistøy på kanalen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd og opplever det til stadighet, CD er en elendig leverandør og har rævva kundeservice. Må ha det pga borettslaget, da ligger 5 Mbps inne i husleien. Økte opp og betalte for 20, men de leverte sjelden mer enn 12-15. Så ringte de å spurte om jeg ønsket å øke fra 5 til 20, når jeg sa at det betaler jeg jo allerde for uten at dere klarer å levere, så ble det masse stotring på linjen før fyren la på. Da leverte de 20 i nesten en uke etterpå, etter det falt hastigheten til rundt 10 og jeg sa opp abonnementet på ekstra hastighet. Har klagd flere ganger på at nettet faller ut, at det stopper og er fraværende. En gang var det nede i halvannet døgn, da kranglet jeg skikkelig og fikk tre mnd med 40 Mbps som kompensasjon, der hastigheten reelt sett lå på nærmere 50. Den dagen kompensasjonen ble avsluttet forsvant hele nettet, for så å stabilisere seg  2-3 Mbps. Spurte om de lurte kundene for å få den til å kjøpe ekstra hastighet, men det benektet de. Etter en ny runde med klaging ligger det som regel på 4,3. Men det faller ofte ut, og når jeg ringer for å klage er svaret nesten alltid at de ikke har registrert noen feil. Jeg har vært førstemann til å melde feil flere ganger, så de kommer som regel med en "ops, deeeer var det visst ute ja". Nei sier du det, det var jo derfor jeg ringte. I fjor var det så gale at jeg kjøpte trådløst fra Telenor utenom, det har det aldri vært tull med, så det anbefales.

Anonymkode: c0d02...27d

• Liker 3
Skrevet

Første du må gjøre er å teste med kabel. Da med ingen annen trafikk på nettet.

ikke vits å begynne med kanalendringer på wifi før du ser om dette gir hastigheten du skal ha.

list gjerne opp hva du har av utstyr til wifi her.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd og opplever det til stadighet, CD er en elendig leverandør og har rævva kundeservice. Må ha det pga borettslaget, da ligger 5 Mbps inne i husleien. Økte opp og betalte for 20, men de leverte sjelden mer enn 12-15. Så ringte de å spurte om jeg ønsket å øke fra 5 til 20, når jeg sa at det betaler jeg jo allerde for uten at dere klarer å levere, så ble det masse stotring på linjen før fyren la på. Da leverte de 20 i nesten en uke etterpå, etter det falt hastigheten til rundt 10 og jeg sa opp abonnementet på ekstra hastighet. Har klagd flere ganger på at nettet faller ut, at det stopper og er fraværende. En gang var det nede i halvannet døgn, da kranglet jeg skikkelig og fikk tre mnd med 40 Mbps som kompensasjon, der hastigheten reelt sett lå på nærmere 50. Den dagen kompensasjonen ble avsluttet forsvant hele nettet, for så å stabilisere seg  2-3 Mbps. Spurte om de lurte kundene for å få den til å kjøpe ekstra hastighet, men det benektet de. Etter en ny runde med klaging ligger det som regel på 4,3. Men det faller ofte ut, og når jeg ringer for å klage er svaret nesten alltid at de ikke har registrert noen feil. Jeg har vært førstemann til å melde feil flere ganger, så de kommer som regel med en "ops, deeeer var det visst ute ja". Nei sier du det, det var jo derfor jeg ringte. I fjor var det så gale at jeg kjøpte trådløst fra Telenor utenom, det har det aldri vært tull med, så det anbefales.

Anonymkode: c0d02...27d

Fy søren, er akkurat det samme jeg har opplevd med dem i to år. De skulle sende meg loggen på samtalen vår fra i dag på epost, og det ble heller ikke gjort. Jeg lurer virkelig på om det faktisk driver og lurer kundene. Har også 5mbit/s i borettslaget, men oppgraderte til bredbånd 100 hos dem. Synes prisene også er veldig drøye:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...