AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Nå har jeg plagdes med Canal Digital i snart to år, og får ikke den hastigheten jeg betaler for. Jeg har skrevet mail, snakket med kunderserice uttalige ganger og likevel får jeg ikke hjelp. Betaler for 100 linje, men får 40 ned. Så er umulig å se på nett-tv. Har en følelse av at CD senker ned hastigehten til kundene. Har hatt ulike bredbånd i alle de år, og aldri opplevd maken. Er det flere som plages? Jeg har lenge hatt lyst å bytte tilbake til HomeNet da det er det beste jeg har hatt, men borettslaget har CD Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Hva mener du med tallene 100 og 40? Mbit/s? I så fall er sistnevnte mer enn nok for all mulig streaming. Hvordan måler du hastigheten? Hva sier CD? Anonymkode: 98c15...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Jeg betaler for en nedlastingshastighet på 100 mbit/s, men får 40. Det er tydeligvis ikke nok da det henger seg på nett tv hele tiden. Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Det er fullt mulig å se nett-TV med 40 ned. Vi har aldri mer enn 15, og vi ser mye på nett-TV. Kan du ikke betale for 40 da, hvis det uansett er det du får? Anonymkode: f4a58...b45 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler for en nedlastingshastighet på 100 mbit/s, men får 40. Det er tydeligvis ikke nok da det henger seg på nett tv hele tiden. Anonymkode: fb0a4...69c Jo, det er mer enn nok. Selv med 5 Mbit/s, som jeg har, kan jeg se nett-tv uten problemer. Feilen må da enten være at linja er ustabil, eller at noe er galt med avspillingen eller pc-en. Prøvd med mobiltelefon eller nettbrett? Hvordan fungerer youtube? Anonymkode: 98c15...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Pc - Mac, er ny. Router og modem er helt nytt. Tv er ny. Har samme problem på Pc, ipad, tv osv..De på kundeservice skylder bestandig på utstyret, og likevel endte jeg med å kjøpe alt nytt. Opplastingen ligger på 8 her. Jeg betaler for å få god hastighet da vi har flere enheter som bruker nettet, da skal jeg vel ha det jeg betaler for? Snakker med KS og de sier de må sjekke hastigheten og resetter router, så må ramler jeg ut fra samtalen, og må starte helt fra start av med en ny saksbehandler- Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pc - Mac, er ny. Router og modem er helt nytt. Tv er ny. Har samme problem på Pc, ipad, tv osv..De på kundeservice skylder bestandig på utstyret, og likevel endte jeg med å kjøpe alt nytt. Opplastingen ligger på 8 her. Jeg betaler for å få god hastighet da vi har flere enheter som bruker nettet, da skal jeg vel ha det jeg betaler for? Snakker med KS og de sier de må sjekke hastigheten og resetter router, så må ramler jeg ut fra samtalen, og må starte helt fra start av med en ny saksbehandler- Anonymkode: fb0a4...69c Laster du opp mye? Hvor mye streamer du egentlig samtidig? Har du prøvd å laste ned noe med uTorrent (f.eks.) og sett hvilken nedlastingshastighet du får da? Anonymkode: f4a58...b45 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Nei, laster ikke ned mye. Leser endel på nett, stremaer fra netflix, sumo ol. En som sitter og spiller på ps4 og en på pc (steam). Ellers brukes det kun til det.Sjekket bredbåndstestene online, og de sier det samme. Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Hvis du har muligheten: Prøv å koble pc-en til routeren ved hjelp av en ethernet-kabel i stedet for å bruke trådløst nett. Hvis dette gir deg bedre hastighet og stabil linje, kan det være at du bør bytte kanal på den trådløse routeren. Anonymkode: 98c15...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Gjør det hver gang jeg snakker med kundeservise, slik at de kan sjekke det. Hastigheten min (online tester) sier det samme med kabel, men deres sier at det ikke er noen feil. Det har kostet meg mange 1000 i nytt utstyr, så er sykt frustrerende:( Og det er tydeligvis noe når alle klarer å streame med 5mbit/s og jeg bare får hakking og dårlig kvalitet med linja mi.. Men hvordan bytter jeg eventuelt kanal, og hva gjør det? Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 Ps. Vi bor i et borettslag med gamle hus. Misnteker at linja ut av huset er for gammel, men for dyrt å fikse/bytte for CD. Kan det være en mulighet? Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 telenor er best. de leverer 3 ganger hastigheten jeg betaler for så jeg har ikke noe vondt og si om de sånn sett Anonymkode: 21e13...98f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #13 Skrevet 14. juli 2016 Telenor samarbeider vel med CD. Lite jeg får gjort når alle i borettslaget har samme, og en avtale med CD.. Anonymkode: fb0a4...69c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 Spør naboer eller styret i borettslaget om noen andre har tilsvarende problemer. Det kan være at kablene må oppgraderes, det kan jeg ikke noe om. Å bytte kanal på routeren er nok bare aktuelt dersom det kablede nettverket er stabilt mens det trådløse nettet er ustabilt. Det gjøres ved å logge seg på routeren gjennom nettleseren. Se f.eks. http://www.klikk.no/teknologi/data/article1538432 Anonymkode: 98c15...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #15 Skrevet 14. juli 2016 http://www.klikk.no/teknologi/data/article1538432.ece Riktig link. Anonymkode: 98c15...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 Ok, kan forsøke det, men hvordan vet man hva slags kanal man skal ha for at det ikke skal bli for mye trakkistøy på kanalen? Anonymkode: fb0a4...69c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #17 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har opplevd og opplever det til stadighet, CD er en elendig leverandør og har rævva kundeservice. Må ha det pga borettslaget, da ligger 5 Mbps inne i husleien. Økte opp og betalte for 20, men de leverte sjelden mer enn 12-15. Så ringte de å spurte om jeg ønsket å øke fra 5 til 20, når jeg sa at det betaler jeg jo allerde for uten at dere klarer å levere, så ble det masse stotring på linjen før fyren la på. Da leverte de 20 i nesten en uke etterpå, etter det falt hastigheten til rundt 10 og jeg sa opp abonnementet på ekstra hastighet. Har klagd flere ganger på at nettet faller ut, at det stopper og er fraværende. En gang var det nede i halvannet døgn, da kranglet jeg skikkelig og fikk tre mnd med 40 Mbps som kompensasjon, der hastigheten reelt sett lå på nærmere 50. Den dagen kompensasjonen ble avsluttet forsvant hele nettet, for så å stabilisere seg 2-3 Mbps. Spurte om de lurte kundene for å få den til å kjøpe ekstra hastighet, men det benektet de. Etter en ny runde med klaging ligger det som regel på 4,3. Men det faller ofte ut, og når jeg ringer for å klage er svaret nesten alltid at de ikke har registrert noen feil. Jeg har vært førstemann til å melde feil flere ganger, så de kommer som regel med en "ops, deeeer var det visst ute ja". Nei sier du det, det var jo derfor jeg ringte. I fjor var det så gale at jeg kjøpte trådløst fra Telenor utenom, det har det aldri vært tull med, så det anbefales. Anonymkode: c0d02...27d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 Her er en guide for routeren du trolig har: https://kabel.canaldigital.no/hjelp/bredband/tradlos-ruter/endre-tradlos-kanal/ Som beskrevet, bør du velge kanal 1, 6 eller 11. Men som nevnt vil dette neppe hjelpe ettersom det kablede nettet også er ustabilt. Her er en video som omhandler feilsøking av nettet: Anonymkode: 98c15...ec4
Akay Skrevet 14. juli 2016 #19 Skrevet 14. juli 2016 Første du må gjøre er å teste med kabel. Da med ingen annen trafikk på nettet. ikke vits å begynne med kanalendringer på wifi før du ser om dette gir hastigheten du skal ha. list gjerne opp hva du har av utstyr til wifi her.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #20 Skrevet 14. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd og opplever det til stadighet, CD er en elendig leverandør og har rævva kundeservice. Må ha det pga borettslaget, da ligger 5 Mbps inne i husleien. Økte opp og betalte for 20, men de leverte sjelden mer enn 12-15. Så ringte de å spurte om jeg ønsket å øke fra 5 til 20, når jeg sa at det betaler jeg jo allerde for uten at dere klarer å levere, så ble det masse stotring på linjen før fyren la på. Da leverte de 20 i nesten en uke etterpå, etter det falt hastigheten til rundt 10 og jeg sa opp abonnementet på ekstra hastighet. Har klagd flere ganger på at nettet faller ut, at det stopper og er fraværende. En gang var det nede i halvannet døgn, da kranglet jeg skikkelig og fikk tre mnd med 40 Mbps som kompensasjon, der hastigheten reelt sett lå på nærmere 50. Den dagen kompensasjonen ble avsluttet forsvant hele nettet, for så å stabilisere seg 2-3 Mbps. Spurte om de lurte kundene for å få den til å kjøpe ekstra hastighet, men det benektet de. Etter en ny runde med klaging ligger det som regel på 4,3. Men det faller ofte ut, og når jeg ringer for å klage er svaret nesten alltid at de ikke har registrert noen feil. Jeg har vært førstemann til å melde feil flere ganger, så de kommer som regel med en "ops, deeeer var det visst ute ja". Nei sier du det, det var jo derfor jeg ringte. I fjor var det så gale at jeg kjøpte trådløst fra Telenor utenom, det har det aldri vært tull med, så det anbefales. Anonymkode: c0d02...27d Fy søren, er akkurat det samme jeg har opplevd med dem i to år. De skulle sende meg loggen på samtalen vår fra i dag på epost, og det ble heller ikke gjort. Jeg lurer virkelig på om det faktisk driver og lurer kundene. Har også 5mbit/s i borettslaget, men oppgraderte til bredbånd 100 hos dem. Synes prisene også er veldig drøye:( Anonymkode: fb0a4...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå