AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg vet ikke om dette passer best her eller på kropp og helse, men prøver her. I høst vinter slet jeg veldig med å få i meg mat, og gikk ned over 20 kg. Utover vinteren hadde jeg så lite energi at jeg ikke klarte å røre meg så mye, og etterhvert ble jeg sengeliggende. Siden påske har jeg klart å spise mer eller mindre normalt, og jeg har hatt nok energi til å røre meg litt om dagene. Jeg har spist sunt de aller fleste dagene, og noen dager innimellom har jeg kost meg med litt godteri. I dag gikk jeg for første gang på vekten, og jeg oppdaget at jeg har gått opp 8 kg! Jeg prøver å roe meg selv ned med å tenke at jeg hadde mistet mye muskler og var ganske dehydrert da jeg begynte å spise igjen, pluss at jeg har begynt å trene litt. Men dette kan jo ikke være grunnen til alle de 8 kiloene! Hvor mye er det normalt å gå opp etter en slik periode, og vil det stabilisere seg? Tidligere etter slike perioder har jeg begynt å overspise, og da er det jo ikke rart kiloene har rast opp igjen, men nå har jeg jo spist sunt... Jeg var aldri undervektig, og jeg er fremdeles normalvektig nå, men jeg er livredd for å gå opp masse igjen. Hjelp? Anonymkode: 3b2e5...54e
Linnea27 Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om dette passer best her eller på kropp og helse, men prøver her. I høst vinter slet jeg veldig med å få i meg mat, og gikk ned over 20 kg. Utover vinteren hadde jeg så lite energi at jeg ikke klarte å røre meg så mye, og etterhvert ble jeg sengeliggende. Siden påske har jeg klart å spise mer eller mindre normalt, og jeg har hatt nok energi til å røre meg litt om dagene. Jeg har spist sunt de aller fleste dagene, og noen dager innimellom har jeg kost meg med litt godteri. I dag gikk jeg for første gang på vekten, og jeg oppdaget at jeg har gått opp 8 kg! Jeg prøver å roe meg selv ned med å tenke at jeg hadde mistet mye muskler og var ganske dehydrert da jeg begynte å spise igjen, pluss at jeg har begynt å trene litt. Men dette kan jo ikke være grunnen til alle de 8 kiloene! Hvor mye er det normalt å gå opp etter en slik periode, og vil det stabilisere seg? Tidligere etter slike perioder har jeg begynt å overspise, og da er det jo ikke rart kiloene har rast opp igjen, men nå har jeg jo spist sunt... Jeg var aldri undervektig, og jeg er fremdeles normalvektig nå, men jeg er livredd for å gå opp masse igjen. Hjelp? Anonymkode: 3b2e5...54e Kjaere deg, det er mye viktigere aa vaere sunn og glad enn tynn! Hvorfor maa du vaere under normalvekt? Vet du at bivirkningene av aa vaere sykelig tynn kan vaere mye verre enn aa ha lite energi og mindre konsentrasjon (som er ille nok) men ogsaa benskjorhet (knekke bein i hytt og pinevaer) haaravfall, hjertesykdom og diabetes (hos tynne lagres fettet noen ganger rundt hjertet), nedsatt immunsystem, problemer med aa bli gravid, okt risiko for abort om du skulle bli gravid likevel, for aa nevne noe.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 3 timer siden, Linnea27 skrev: Kjaere deg, det er mye viktigere aa vaere sunn og glad enn tynn! Hvorfor maa du vaere under normalvekt? Vet du at bivirkningene av aa vaere sykelig tynn kan vaere mye verre enn aa ha lite energi og mindre konsentrasjon (som er ille nok) men ogsaa benskjorhet (knekke bein i hytt og pinevaer) haaravfall, hjertesykdom og diabetes (hos tynne lagres fettet noen ganger rundt hjertet), nedsatt immunsystem, problemer med aa bli gravid, okt risiko for abort om du skulle bli gravid likevel, for aa nevne noe. Jeg formulerte meg kanskje litt uklart. Jeg ønsker selvsagt ikke å være undervektig. Jeg begynte å spise igjen fordi jeg ikke vil få disse bivirkningene, pluss at jeg ikke vil se undervektig ut. Jeg ønsker å være normalvektig, men helst i nedre del av skalaen. Og det jeg er mest redd for er å fortsette å gå opp... Anonymkode: 3b2e5...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå