Gå til innhold

Hvor i Oslo skal jeg bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann dere.

Jeg er en student som ser etter et sted å bo i Oslo, men trenger råd og tips fra dere.

- Jeg studerer på BI, og opptil 30 min reisevei til skolen synes jeg går greit

- Jeg er en rolig person og det er viktig at det er et trygt område

- Skal bo alene

- Grunerløkka er uaktuelt, synes det er masete der og jeg føler ikke at jeg passer inn

- Har godt inntrykk av Bjølsen, Majorstua og Nydalen

- Har sett litt på Skøyen, Brekke og Nordberg , men lurer på om det blir litt for øde for meg som student?

- Trener og setter pris på fine uteområder

- Nattbuss hadde vært et pluss

- Butikker og treningssenter i nærheten

Anonymkode: f77c8...693

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sagene er midt i blinken. Ikke langt fra BI og heller ikke langt fra sentrum. 

Anonymkode: 8f441...176

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skulle også til å foreslå Sagene, kjempehyggelig og rolig område med kort vei til BI. :) Eventuelt Torshov, St. Hanshaugen eller Frogner. Jeg går ut ifra at du skal leie? Hva med studentboligene på Sogn, Bjølsen eller Vestgrensa?

Bodde en periode rett ved Skøyen da jeg studerte på Blindern, og likte personlig området kjempegodt, men kjente litt på at det var et stykke unna skolen, i tillegg til at alle vennene mine på studiet bodde mer sentralt. Nordberg går vel greit, men Brekke tipper jeg vil føles litt øde.

Endret av Doe Deer
AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på Sagene, bodde der selv i 9 år og trivdes godt inntil for et par år siden. Bjølsen går nok for omtrent det samme og er hakket nærmere BI.

Anonymkode: 02221...cc3

• Liker 1
Skrevet

Sagene, Torshov, Ila og Bjølsen syntes jeg er områder som passer veldig bra :) Det er utrolig koselig der, og heller ikke langt fra løkka om du vil ned dit en tur i blant. Nydalen er også fint område, men jeg føler det kanskje kan være litt "for" stille der.

AnonymBruker
Skrevet

Ups..

Jeg skrev:
"...bodde der selv i 9 år og trivdes godt inntil for et par år siden"

Mente at jeg bodde der i 9 år, frem til for et par år siden, og trivdes godt (hele tiden) :)

Anonymkode: 02221...cc3

• Liker 1
Skrevet

Synes selv at Nydalen er et mer "sjelløst" sted, og ville helt klart heller gått for Sagene/Torshov/Bjølsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...