Gå til innhold

Eggerøre i lunsjen, forvente at alle lager på rundgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Om du tar med kake hver torsdag, så ja.

Anonymkode: 95dc7...2be

Kake kan jeg godt ta med - OP

Anonymkode: f9f86...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men da setter man ikke fram til seg selv og f.eks 9/10 av andre.. 
Da lager man til seg selv da, og gjerne tar med til sin egen pult.

Settes det fram på felles bord er det til alle rundt bordet.

Ja vel, da her dere et annet lunsjopplegg enn vi har. Her har alle med egen mat. Bortsett fra disse vaflene da...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jørild skrev:

Men da trenger de jo heller ikke spise eggerøre. ;)

Hvorfor ikke? Om det blir satt frem på bordet er det jo til fellesskapet... Laget av noen som VILLE LAGE eggerøre.. 

Helt tullete at det å spise eggerøre skal bety at man skal lage eggerøre... Den som vil lage eggerøre, den lager eggerøre.. Men ikke klag over at noen spiser eggerøre men kanskje ikke er interessert i  å lage eggerøre... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kake kan jeg godt ta med - OP

Så hvorfor kan du ikke lage eggerøre? Det tar jo maks 10 minutter, med mindre dere er ekstremt mange som skal spise, slik at du må lage i flere omganger?

Anonymkode: bafee...940

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sly skrev:

Ja vel, da her dere et annet lunsjopplegg enn vi har. Her har alle med egen mat. Bortsett fra disse vaflene da...

De samme som fant på dette eggerøre-greiene er de samme som går på butikken og handler, vi trekkes 300,- i måneden for dette.

Men da burde jo egentlig alle som spiser lunsj også dele på handlingen da, etter samme prinsipp, men slik er det jo ikke... 

AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor kan du ikke lage eggerøre? Det tar jo maks 10 minutter, med mindre dere er ekstremt mange som skal spise, slik at du må lage i flere omganger?

10 minutter? Heh, din eggerøre er tørr skjønner jeg.. Eggerøre skal lages på svaak varme, og tar opptil 30 minutter å lage.. 

" – Med svak varme har du full kontroll, og det kan godt ta en snau halvtime å lage eggerøre. Eggerøre er slowfood! Når du merker at blandingen begynner å sette seg, må du røre og skrape, igjen og igjen, med kjærlighet og tålmodighet, sier Engdahl. "

http://www.dn.no/smak/2016/07/12/1527/Frokostserien/-alle-lager-eggerre-feil

Skrevet

Om de på jobben din har et eggerøresystem som går bra rundtgang, så må du enten være med på rulleringa eller la være å spise eggerøre. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

10 minutter? Heh, din eggerøre er tørr skjønner jeg.. Eggerøre skal lages på svaak varme, og tar opptil 30 minutter å lage.. 

" – Med svak varme har du full kontroll, og det kan godt ta en snau halvtime å lage eggerøre. Eggerøre er slowfood! Når du merker at blandingen begynner å sette seg, må du røre og skrape, igjen og igjen, med kjærlighet og tålmodighet, sier Engdahl. "

http://www.dn.no/smak/2016/07/12/1527/Frokostserien/-alle-lager-eggerre-feil

Jeg lager eggerøren på svak varme, det tar fortsatt ikke en halvtime. Jeg har også spist mye tør eggerører, så jeg vet godt hvordan den ikke skal smake. Jeg tviler også på at TS' kollegaer bruker en halvtime på den eggerøren.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager eggerøren på svak varme, det tar fortsatt ikke en halvtime. Jeg har også spist mye tør eggerører, så jeg vet godt hvordan den ikke skal smake. Jeg tviler også på at TS' kollegaer bruker en halvtime på den eggerøren.

De bruker ikke en halvtime nei, jeg lager kun eggerøre sousvide

Skrevet

Jeg trodde først dette omhandlet at du ikke spiste eggerøre og derfor ikke ville bidra med å lage; noe som hadde vært forståelig.

Men spiser du, lager du selvsagt når det er din tur :)

• Liker 8
Skrevet

Det jeg ikke forstår er at du mener at når man først lager så kan man lage nok til alle. Den tankegangen er jeg enig i når det ikke er et fast opplegg, men dette er hver uke! Det tar lengre tid å lage eggerøre til flere personer enn kun seg selv, hvorfor er det da selvsagt at denne personen skal gidde å bruke ekstra tid på å lage mat til noen som ikke vil bruke tid på det selv? Hvis du ikke ønsker å bidra så burde du la være å spise eggerøre, punktum. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Det er en dag innimellom hvor du må bruke maks 30 min på å stå og skrape i en panne. Jeg hadde med glede laget eggerøre til fellesskapet dersom dette var noe som ble satt pris på. Litt kan man gi og ta så lenge det ikke er snakk om daglig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fireball skrev:

Jeg trodde først dette omhandlet at du ikke spiste eggerøre og derfor ikke ville bidra med å lage; noe som hadde vært forståelig.

Men spiser du, lager du selvsagt når det er din tur :)

Jeg mener at det å spise noe som er tilgjengelig på bordet ikke skal utløse noen "lage-eggerøre-plikt" .. 
Det er den/de som har lyst på som skal lage. - OP

Skrevet

Jeg mener at det å spise noe som er tilgjengelig på bordet ikke skal utløse noen "lage-eggerøre-plikt" .. 

Eggerøren er for de som deltar på rulleringen, ikke for de som ikke deltar.

• Liker 6
Skrevet

Ja og du har jo lyst på når du forsyner deg? :klo:

Eller ser du ikke den?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bruker ikke en halvtime nei, jeg lager kun eggerøre sousvide

Det er jo den kjipeste varianten. Ingen skorpe :(

Anonymkode: 922f7...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Må du lage en konflikt da og hevde din rett ? Har du så lyst på eggerøre at du ikke kan la den være? Er den verdt en konflikt ? Du spurte og flertallet her mener: lag, om du spiser. De på jobben din syns vel det samme siden du spør. Så da får du bestemme deg for hva det er verdt for deg å fronte det motsatte. Må være spesielt god  den eggerøre spør du meg som er verdt en konflikt i jobbmiljø du skal være i hver dag. ;) 

Anonymkode: 71a36...b5d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Fireball skrev:

Ja og du har jo lyst på når du forsyner deg? :klo:

Eller ser du ikke den?

Nei, det er ingen slik sammenheng.

Det å forsyne seg av noe som står på bordet, og det å lage noe for å sette på bordet er forskjellige ting.

sistnevnte gjøres fordi man har lyst på det, mens førstnevnte gjøres fordi det er tilgjengelig på bordet.
Hvis personen bak sistnevnte ikke ønsker førstnevnte, får evdkommende la være å sette fram på bordet, eller bare la være å lage til å begynne med.

Denne utradisjonen har dessverre tatt over for "pølsetorsdag", noe som burde gjeninnføres.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn i tillegg, jeg antar at med en slik lunsjordning så er det noen som har ansvar for handling, dekke opp og rydde vekk og vaske opp? Om noen ikke er ansatt for å gjøre det, så antar jeg disse oppgavene også går på rundgang? Jeg er enig med de som mener at vil man ha så bør man også bidra. Hvis ikke får de som lager eggerøre lage til seg selv uten plikt til å lage til alle.

I mine unge studiedager hadde jeg forresten en slik jobb der jeg var lunsjansvarlig for en liten bedrift. Jeg bare kom og fikset lunsj til alle, dekket opp og ryddet unna etterpå. Var det ytret ønske om eggerøre laget jeg det også, men ikke til alle, kun til de som faktisk hadde bestilt det! ;)

Anonymkode: 5e6ea...59a

AnonymBruker
Skrevet

Sånn i tillegg, jeg antar at med en slik lunsjordning så er det noen som har ansvar for handling, dekke opp og rydde vekk og vaske opp? Om noen ikke er ansatt for å gjøre det, så antar jeg disse oppgavene også går på rundgang? Jeg er enig med de som mener at vil man ha så bør man også bidra. Hvis ikke får de som lager eggerøre lage til seg selv uten plikt til å lage til alle.

Anonymkode: 5e6ea...59a

Stemmer, denne lunsjmafian som har funnet på dette med eggerøre er vedkommende som normalt handler og dekker på.
Ta av bordet og sette inn i oppvaskmaskin gjør vi selv.

Men med logikken rundt eggerøre skal handling/pådekking også gå på rundgang, siden man tar del i lunsjspisingen.
Med samme logikk bør pådekkingen også gå på rundgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...