Gå til innhold

Eggerøre i lunsjen, forvente at alle lager på rundgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt klønete overskrift, men på jobben er det eggerøre hver torsdag, og "noen" har funnet ut at det er riktig at å lage denne skal gå på rundgang. Merk at den blir laget i jobbtid på kjøkkenet her.. 

Er det feil av meg å mene at det er opp til en av de som faktisk vil ha det å lage den?
En av de andre her mente at man ikke burde spise eggerøre hvis ikke man er villig til å lage eggerøre. 

For meg er det irrelevant om det er eggerøre eller ikke på bordet, men jeg kan godt spise om det finnes. Jeg mener at det at man spiser eggerøre, ikke automatisk betyr at man skal være en av de som lager eggerøre.
Jeg mener at dersom noen har lyst på, og lager eggerøre, bør de lage nok til alle uavhengig om noen av de vil lage eggerøre eller ikke

Hva mener dere?

Anonymkode: f9f86...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med "en av de andre". Om du ikke vil være med på å lage eggerøra så får du la være å spise den.

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt klønete overskrift, men på jobben er det eggerøre hver torsdag, og "noen" har funnet ut at det er riktig at å lage denne skal gå på rundgang. Merk at den blir laget i jobbtid på kjøkkenet her.. 

Er det feil av meg å mene at det er opp til en av de som faktisk vil ha det å lage den?
En av de andre her mente at man ikke burde spise eggerøre hvis ikke man er villig til å lage eggerøre. 

For meg er det irrelevant om det er eggerøre eller ikke på bordet, men jeg kan godt spise om det finnes. Jeg mener at det at man spiser eggerøre, ikke automatisk betyr at man skal være en av de som lager eggerøre.
Jeg mener at dersom noen har lyst på, og lager eggerøre, bør de lage nok til alle uavhengig om noen av de vil lage eggerøre eller ikke

Hva mener dere?

Enig med kollegaen din at om du spiser eggerøre må du være med på rundgangen med å lage eggerøre.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Spiser du eggerøre, burde du være med på å lage eggerøre.

Du kan ikke nyte uten å yte.

Endret av Reveenka
  • Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere?

Du blir selvfølgelig med på denne rundgangen, hva er problemet? I det minste lar du være å spise, hvis du ikke gidder å lage den.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke lage eggerøren? Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor det skulle være et problem å lage eggerøre noen torsdager i året. 

Ellers synes jeg kollegaen din har rett; vil du ikke lage, skal du heller ikke spise. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du og kollegaene dine oppfører dere som om det er slitsomt/problematisk å lage eggerøre, men.

Anonymkode: bafee...940

• Liker 9
Gjest Jørild
Skrevet

Lager du ikke, spiser du ikke. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Men da burde det jo gjelde andre ting.. 
Om jeg en dag lager kake og tar med på jobb, skal jeg forvente at alle andre som spiser av den kaken tar med kake på jobb?

Fungerer jo ikke sånn.. Hvis jeg lager noe, og setter det fram til felles konsumering så er det MITT valg.. Jeg kan ikke kreve at noen andre skal lage samme tingen.. 

Hvis jeg ikke vil dele får jeg ta med meg kaka til kontoret mitt og holde den privat.. 

Jeg er ikke enig med dere i det hele tatt. Jeg mener det er den som har lyst på som lager, og at alle så kan spise OM det settes fram på bordet. Og når man først lager så kan man lage nok til alle.

• Liker 3
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Men du tar feil. Du må gjerne være uenig, men den sosiale kotymen sier at alle lager på rundgang, eller så spiser de ikke. Du må nesten bare forholde deg til resten av verden om du vil være en del av den. 

Endret av Jørild
AnonymBruker
Skrevet

Sånne ting pleier å renne ut i sanden. Det er noen av de supersosiale som har funnet på dette, for det er jo så koselig! Arrg!

Hos oss var det fredagsvafler, toro pose, bland sammen og stek, og vi vet jo alle hvor lang tid det tar å steke, og dette mente da de oppfinnsomme som syntes dette var såååå koselig, at det skulle gå på rundgang. Fredagen var min absolutte travleste dag, og jeg nektet å delta, konsekvensen ville blitt at jeg ville blitt så stressa over alt jeg skulle rekke på kortere tid enn normalt resten av dagen da, og overtid på en liten time kunne blitt aktuelt. Det var vel en og to andre også i bedriften som sa at de ikke hadde tid. Så det ble vel stekt vafler et par fredager, så forsvant det. 

Gi det et par uker, så er ordningen borte. 

Anonymkode: 5eb8a...c8d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jørild skrev:

Men du tar feil. Du må gjerne være uenig, men den sosiale kotymen sier at alle lager på rundgang, eller så spiser de ikke. Du må nesten bare forholde deg til resten av verden om du vil være en del av den. 

Jeg valgte å ikke spise lunsj, og kommer ta det opp med ledelsen.
Eneste rette er at den som faktisk har lyst på noe er den som lager det, og om vedkommende først skal sette fram at de lager til alle.

Gjest Jørild
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte å ikke spise lunsj, og kommer ta det opp med ledelsen.
Eneste rette er at den som faktisk har lyst på noe er den som lager det, og om vedkommende først skal sette fram at de lager til alle.

Du kommer til å bli godt likt. :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke alle som bryr seg om å bli godt likt.. Enkelte er jo faktisk på jobb for å jobbe.

Endret av AndreasBR
  • Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg en dag lager kake og tar med på jobb, skal jeg forvente at alle andre som spiser av den kaken tar med kake på jobb?

Fungerer jo ikke sånn.. Hvis jeg lager noe, og setter det fram til felles konsumering så er det MITT valg.. Jeg kan ikke kreve at noen andre skal lage samme tingen.. 

Hvis jeg ikke vil dele får jeg ta med meg kaka til kontoret mitt og holde den privat.. 

Jeg er ikke enig med dere i det hele tatt. Jeg mener det er den som har lyst på som lager, og at alle så kan spise OM det settes fram på bordet. Og når man først lager så kan man lage nok til alle.

Jeg er delvis enig med deg. Hvis de som lager denne eggerøra er lei av det, så kan de jo bare la være å lage eggerøre eller eventuelt bare lage til seg selv. Jeg er også i mot den typen overstyring. Her er det en som lager vafler hver fredag og hun gjør det av egen fri vilje. Hvis hun ikke er på jobb så er det en annen som frivillig lager vafler, eller så blir det ikke vafler. Det er ikke noe noen lager noe styr ut av.
Det jeg ikke er enig i er at man ikke kan lage bare til seg selv. Det må da være greit å bruke kjøkkenet til å lage seg ett eller annet uten å måtte lage til hele jobben?

Endret av Sly
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den lages i jobbtida er det vel andre faktorer som er viktigere å ta hensyn til. Den som har det travelt, skal ikke måtte slippe alt vedkommende har i hendene for å lage eggerøre mens de som har god tid kan ta det helt med ro og bare vente. Jeg er enig i at den som ikke eter eggerøre heller ikke skal måtte lage den. Men den som eter, får værsågod bidra. Eggerøra lager seg ikke av seg selv heller, det er frekt å være gratispassasjer.

Anonymkode: ee4ec...d8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer jo sånn? Iallfall alle steder jeg har jobbet. Alle tar med kake på jobb, og alle spiser. Tar man aldri med noe snakkes det om 

Anonymkode: 922f7...ba9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tar med kake hver torsdag, så ja.

Anonymkode: 95dc7...2be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sly skrev:

Det jeg ikke er enig i er at man ikke kan lage bare til seg selv. Det må da være greit å bruke kjøkkenet til å lage seg ett eller annet uten å måtte lage til hele jobben?

Selvfølgelig, men da setter man ikke fram til seg selv og f.eks 9/10 av andre.. 
Da lager man til seg selv da, og gjerne tar med til sin egen pult.

Settes det fram på felles bord er det til alle rundt bordet.

Gjest Jørild
Skrevet
2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Ikke alle som bryr seg om å bli godt likt.. Enkelte er jo faktisk på jobb for å jobbe.

Men da trenger de jo heller ikke spise eggerøre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...