Gå til innhold

Han er usikker fordi jeg skal flytte - "taktikk" videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en veldig fin mann de siste fire månedene, og vi har vært eksklusive. Begge har utviklet følelser for hverandre. Dessverre passer det litt dårlig siden jeg skal jobbe i Tyskland de neste 18 månedene. Etter det er det mulig jeg blir flyttet til et annet europeisk land for en periode. Det har vi visst siden vi møttes og skjønt at det kan bli vanskelig, men tiltrekningen mellom oss var for sterk til å la være.

Nå nærmer det seg avreise for meg, og han sier han synes det er vanskelig å være så langt borte fra meg og savne meg. Han trekker seg derfor litt unna. Jeg må bare respektere hvis han ikke vil mer, men håper jo at han bestemmer seg for at han vil satse på oss likevel.

Jeg liker ikke "taktikkeri" i datinglivet, men har tidligere brent meg på at jeg har vist for mye interesse hvis vedkommende er usikker, slik at han trekker seg mer unna. Er det best å holde litt avstand til mannen jeg dater nå, gi han tid, vise at jeg ikke er avhengig av ham og la han og la han savne meg? Eller skal jeg gå all in, si at jeg er forelsket, at jeg skal la han få tenke og bestemme seg, men at det er han jeg vil ha og at jeg vil vente på han? 

Anonymkode: 377ab...569

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye taktikk å kjøre her. Avstand er for mange en dealbreaker. Det viktigste er at dette blir avklart før du drar.

Anonymkode: 7bc9e...7f7

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye taktikk å kjøre her. Avstand er for mange en dealbreaker. Det viktigste er at dette blir avklart før du drar.

Takk for svar. Jeg har vel inntrykk av at det ikke nødvendigvis er en klar dealbreaker for ham, men at det gjør ham usikker. Selv synes jeg avstandsforhold virker vanskelig, men hvis det er drømmepartneren tenker jeg at man kan få det til. Men alle tenker kanskje ikle sånn? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har vel inntrykk av at det ikke nødvendigvis er en klar dealbreaker for ham, men at det gjør ham usikker. Selv synes jeg avstandsforhold virker vanskelig, men hvis det er drømmepartneren tenker jeg at man kan få det til. Men alle tenker kanskje ikle sånn? 

Jeg ville ikke tenkt det i ditt tilfelle. Dere kjenner hverandre ikke godt nok, fire måneder er ikke mye. I tillegg er oppholdet altfor langt, og ikke engang avklart da du "muligens" skal videre til et annet europeisk land. 

Min erfaring er at kvinner veldig ofte er mer positiv til avstandsforhold enn menn. Det er jo et typisk "kvinneforhold" med bare skravling og "tenker på deg"-sms, og ingen sex. Nå er jeg kvinne selv, men jeg synes ikke det er noe for voksne mennesker. Jeg forstår godt at det er en dealbreaker for mange.

Unntaket er selvsagt om man har et veldig solid grunnlag, et forhold som er godt etablert og avstanden er for en kortere periode, med klar avgrensning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at kvinner veldig ofte er mer positiv til avstandsforhold enn menn. Det er jo et typisk "kvinneforhold" med bare skravling og "tenker på deg"-sms, og ingen sex. Nå er jeg kvinne selv, men jeg synes ikke det er noe for voksne mennesker. Jeg forstår godt at det er en dealbreaker for mange.

Jeg er enig i dette (er kvinne selv) og for meg ville det ikke vært noe poeng i å gå videre med dating som har vart i 4 mnd når den ene av oss skulle flytte vekk for halvtannet år. Jeg har datet kjæresten min siden desember (vært kjærester siden mars) og jeg tror ikke at jeg ville fortsatt forholdet om han flyttet så langt vekk for så lang tid nå. Etter et år kanskje.

Anonymkode: 9f051...4d3

Skrevet

Kan du ikke bare sitte ned og prate med han om dette? Si det rett ut om hva du føler. Vær realistisk, 18 måneder sier alt...

Om jeg hadde vært i din situasjon, så hadde jeg spurt om den jeg datet ville brukt den siste tiden jeg har før avreise til å skape noen gode minner og bare hatt det så fint som mulig! Jeg hadde vært dønn ærlig om at når jeg flytter så ville det ikke vært no mer oss enn venner, men at hun er den personen jeg ville brukt min siste tid på.

Når reiser du? Kansje foreslå en date hver dag frem til du skal bort? Hvor dere bestemmer annenhver dag på hva dere skal gjøre :) Om han ikke vil så får du bare fint takke han for 4 fine måneder og respektere valget hans.  

Jeg tror at om 2 personer er ment for hverandre så vil dere helt sikkert finne tilbake til hverandre om noen år kansje når du har flyttet tilbake til Norge. Kjipt situasjon men som jeg sier, hvorfor ikke gjøre det beste ut av det? Blir som å skape et fint kapittel i livet, fin erfaring å ta med videre i livet.

Lykke til :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...