Gå til innhold

Fins det single her inne som ikke har glede av å date, for alt minner de om eksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært på en date siden i starten av mai. Alt minner meg om eksen, og tilslutt så ble jeg kvalm. Når jeg leser her inne så virker det som om alle gleder seg til å date, og har det gøy med det, mens jeg har det slett ikke noe morro med å date. Er det andre som har samme følelsene? 

Anonymkode: b9bba...d2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til dels. Tror jeg bare må finne meg i det, siden det er tre år siden det ble slutt.

Anonymkode: 02ea2...c9a

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Men det går vel over med tiden....:-(

Anonymkode: 71489...ba0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde det. Men det var fordi de datene ikke begeistret meg og jeg kunne ikke se for meg selv med dem, så da drømte jeg meg tilbake til hvor mye bedre og koseligere det var med eksen.

Nå tror jeg at jeg har funnet en som jeg lett dater uten samme tanker i bakhodet. Til dels for at det har gått mer tid siden bruddet, men selvfølgelig også for at jeg har på følelsen at han er "rett" for meg.

Anonymkode: 5852c...4bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært på date i hele mitt liv så vet ikke. Ble sammen med den ene som 19 åring og ble dumpet i fjor etter 20 år. Ikke sett på en mann siden. Jeg er redd. Og jeg ble så såret. Tenk å kaste bort 20 år pga han ville være med flere kvinnfolk. Han var ikke ment til kun ha ei hele livet 😯 Så neivel. Da er jeg alene de 40/50 årene jeg har igjen. #lovehurts

Anonymkode: b5bc4...2b9

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært på en date siden i starten av mai. Alt minner meg om eksen, og tilslutt så ble jeg kvalm. Når jeg leser her inne så virker det som om alle gleder seg til å date, og har det gøy med det, mens jeg har det slett ikke noe morro med å date. Er det andre som har samme følelsene? 

Jepp! Jeg er dame da, men jeg har ikke noe interesse av dating, nesten som det gjør vondt verre. Det er nok fordi jeg ikke har kommet over han enda, men aner ikke hvordan jeg skal klare det.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På en måte. Men antagelig på en litt annen måte enn du mener. Vil heller si at eksen min sørget for at jeg null respekt for menn og at jeg fort ser sider i menn generelt som får meg til å skygge unna veldig fort. 

Anonymkode: a9854...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det finnes en slags sorggruppe for oss som sliter med å komme over et brudd? Eller hjelper det egentlig å snakke mer om det forresten? Gjør kanskje bare at man dyrker sorgen mer? Bedre å finne seg en rebound? Eller gjøre noe helt annet? Samtidig uansett hva man gjør så går jo bare tankene i retning av eksen. Men kanskje ikke med en rebound??

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet

I begynnelsen av bruddet når det var helt ferskt ble jeg fysisk dårlig av å flørte med andre menn.. Jeg orket ikke tanken på å være sammen med noen andre.

Nå når det er gått 1 år så er det bedre, jeg klarer å se for meg å være sammen med en annen og jeg ønsker det også. 

Jeg tror sånne ting tar tid og hvor lang tid kommer helt anpå deg som person! 

Gjest BethD
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det finnes en slags sorggruppe for oss som sliter med å komme over et brudd? Eller hjelper det egentlig å snakke mer om det forresten? Gjør kanskje bare at man dyrker sorgen mer? Bedre å finne seg en rebound? Eller gjøre noe helt annet? Samtidig uansett hva man gjør så går jo bare tankene i retning av eksen. Men kanskje ikke med en rebound??

Rebound var ikke tingen for meg.. se svar over. 

Jeg tror som sagt at du bare må la det ta den tiden det tar!

Snakk om det om du føler for det og få det ut. Godta at du sørger enda og ikke prøv å framskynde prosessen med å late som om du er over det osv.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, BethD skrev:

Snakk om det om du føler for det og få det ut. Godta at du sørger enda og ikke prøv å framskynde prosessen med å late som om du er over det osv.

Jeg har forsøkt rebound, men det funket ikke. Møtte 3 personer etter bruddet. Alle sier de fortsatt vil møte meg men jeg ble mer ulykkelig av det hele. Så rebound eller ny date hjelper ikke. 

Men det som har gjort meg litt bedre er å avstå helt fra mannfolk til jeg få sortert tankene om det som skjedde mellom meg og eksen. Har kommet på nye og bedre tanker. Vet at han var helt feil for meg og det viste han egentlig hele veien. Måten han behandlet meg på var feil. 

Jeg skriver med folk fra nettet, men jeg møter ingen nå. Men en dag så vil jeg gjerne bli klar for å bli skikkelig kjent med en ny en. Akkurat nå spyr jeg av tanken på sex med noen. Men det kommer seg sikkert. Trøster meg med at flere vet hvordan slike ting føles, og forstår det. :) 

Takker for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vært slutt siden nyttår. Kvalmen varte i to måneder. Har vært på 3 dater siden mai.

I starten klarte jeg ikke å date noen, avlyste den ene gangen. Men når kvalmen roet seg og følelsene fikk mer ro, begynte jeg å date og har bare kost meg! Er selvsagt ikke moro å chatte på Tinder, men de jeg prater med der og har truffet har vært kjempe hyggelig å møte på selvom det ikke førte til 2.date. Jeg er kjempe glad for at jeg gjorde det, for jeg hadde skikkelig tvil og lite lyst. Men det er deilig å fokusere på andre interessante mennesker. 

Gå på EN date i august, i det minste.

Anonymkode: 38e39...877

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, BethD skrev:

Rebound hjelper ikke. Og når jeg er sårbar slik jeg er, så hjelper det ikke å gå på nye dater heller. Det hjelper ikke. Jeg er sårbar for den følelsen eksen fikk meg til å føle. 

Skrevet

Tiden vil hjelpe deg! Nå vet jeg jo ikke hvro lenge det er siden bruddet, men for min del tok det rundt 1 år før jeg var helt klar. Datet litt før det hadde gått ett år også, men det føltes bare feil/ jeg var egentlig ikke interessert/ klar.

Lykke til :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

ORKER IKKE TANKEN

Anonymkode: 3aae8...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Vilali skrev:

Tiden vil hjelpe deg! Nå vet jeg jo ikke hvro lenge det er siden bruddet, men for min del tok det rundt 1 år før jeg var helt klar. Datet litt før det hadde gått ett år også, men det føltes bare feil/ jeg var egentlig ikke interessert/ klar.

Lykke til :)

Ikke alltid. Her har det gått 3,5 år og jeg kommer aldri over exen virker det som..Tror jeg kommer til å dø av kjærlighetssorg :( 

Anonymkode: 0848d...5af

AnonymBruker
Skrevet

Ikke eksen, men flørten som varte et år. Orker ikke tanken på å date andre, det blir helt feil. Men har akseptert at ting er som de er, og føler det i det minste er et skritt i riktig retning. Fokusere på seg selv, ikke en rebound eller andre som uansett bare vikarierer som oppmerksomhet.

Anonymkode: f943f...eb8

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke eksen, men flørten som varte et år. Orker ikke tanken på å date andre, det blir helt feil. Men har akseptert at ting er som de er, og føler det i det minste er et skritt i riktig retning. Fokusere på seg selv, ikke en rebound eller andre som uansett bare vikarierer som oppmerksomhet.

Anonymkode: f943f...eb8

Jeg er der du er. Jeg føler at jeg må bli sterkere psykisk for å date. Men samtidig så er det ikke bare det: Det er at jeg ikke har lyst å gå gjennom det samme igjen. Altså jeg har mistet troen på evig kjærlighet, og er redd for midlertidig kjærlighet for så å bli såret. Føler ofte at dating er så kleint. Samtidig så er det slik at jeg peser ikke for å finne meg en mann igjen for jeg har løpt nok etter de Herlig å ta det med ro. Mer behagelig og mer stabilt. Men jeg må nok være mer over eksen før jeg klarer å gå på date. Det er riktig ovenfor en ny date. 

Jeg forstår ikke de som klarer å løpe på date etter date rett etter brudd, men folk er ulike. Samtidig så er det galt å bare date noen for å få oppmerksomhet og komplimenter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...