Gå til innhold

Lunch på kontor

Fremhevede innlegg

Gjest Kontormann
Skrevet

Dersom man arbeider på et kontor og man jobber individuelt og uavhengig av andre, vil det da være naturlig å la arbeidstaker ta lunchpausen sin når det måtte passe ham?

Hva er normal kotyme på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg ville anta at om det ikke er særskilte grunner for at lunsjpausen MÅ taes da og da eller IKKE KAN taes da og da burde det vær opp til hver enkelt arbeidstaker, men jeg antar da at det ikke er sånn hos deg, siden du spør :wink:

Skrevet

Har du ikke hørt om noen faste rutiner på dette vil jeg tro at du kan spise når du selv vil. Lunsjpausen settes gjerne til bestemte tider av sosiale årsaker har jeg en følelse av.. ;)

Skrevet

Vi spiser lunch når det passer oss, såfremt ikke 3 andre på teamet har lunch akkurat da. Altså kun 3 om gangen, men så sitter jo jeg på et callsenter da.

Skrevet

Jeg jobber på kontor, og ingen legger seg opp i når jeg tar lunsj. Kantinen er åpen mellom 10:30 og 13:00, og jeg går til lunsj når jeg har tid/er sulten/ eller noen av mine kolleger vil ha meg med. Tidspunktet varierer altså fra dag til dag alt etter som. Noen ganger har jeg ikke tid til å spise lunsj i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er forskjell på om du har betalt matpause eller ikke. Dersom matpausen ikke er betalt (regnet inn i arbeidstida) så skal den falle på fast tidspunkt og du skal ha helt fri i matpausen, med andre ord skal du ikke være nødt til å svare på telefoner og du kan forlate kontoret/firmaet.

Dersom du må være tilgjengelig i matpausen (f.eks ta telefoner, ekspedere kunder) så skal du ha betalt for matpausen.

Gjest GreenSky
Skrevet
Dersom man arbeider på et kontor og man jobber individuelt og uavhengig av andre, vil det da være naturlig å la arbeidstaker ta lunchpausen sin når det måtte passe ham?

Hva er normal kotyme på dette?

Det heter kutyme. :tunge1: Og ja, til en hvis grad kan en bestemme lønsj selv, men en kan f.eks ikke gå en halvtime før arbeidsdagen er slutt i stedet for å lønsje.

Skrevet
Det heter kutyme. :tunge1: Og ja' date=' til en hvis grad kan en bestemme lønsj selv...[/quote']

Det heter "til en viss grad" :tunge1:

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

Morsom flisespikking på staving på slutten av tråden her, hehe..

Skrevet

Heter det lønsj? Og jeg spør ikke for å pirke på det, jeg bare lurer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å spise min lønsj på pøbben, for der får jeg best sørvis......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...