Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå gir jeg snart opp. Blir aldri fornøyd med mine legger etter barbering. Får dem ikke glatt nok. Under armene ingen problem. Men leggene neida der blir det alltid noen hår igjen.

Noen tips? Ikke voks jeg er ikke tøff nok.

Klem 

Anonymkode: 6d6fb...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ups kom feil sted dette jo... beklager. 

Skrevet

Prøv spenol. Har silkeglatte legger etter jeg begynte å barbere leggene med Spenol 😊

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Frøken888 skrev:

Prøv spenol. Har silkeglatte legger etter jeg begynte å barbere leggene med Spenol 😊

Takk, det står jo en flaske i skapet så det er jo bare og prøve ja.. 😀

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det står jo en flaske i skapet så det er jo bare og prøve ja.. 😀

Lønner seg å gjøre det i dusjen når spenolen trenger litt vann samtidig :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Frøken888 skrev:

Lønner seg å gjøre det i dusjen når spenolen trenger litt vann samtidig :)

Mmm skulle gjerne hatt større dusj da hihi..

Du har nok ikke så liten dusj som meg.

AnonymBruker
Skrevet

Huden/kroppen og beina bør være varme og god før du barberer. Hårbalsam leste jeg her inne skulle være bra å smøre på leggene før barbering. Etter å ha prøvd er det faktisk noe jeg synes er veldig bra. 

Anonymkode: 9cdc3...78e

Gjest Krigerunge
Skrevet

1. Barber deg i dusjen, gjerne etter du har stått der i 5-10 minutter allerede slik at huden er blitt god og varm. 
2. Bruk en god barberkrem/barberolje/barberskum. Her må du nesten bare prøve deg frem, personlig foretrekker jeg olje. Har også brukt skum, gel, vanlig dusjsåpe, balsam som egentlig er ment for håret på hodet og slike ting - men olje er soleklart best. Du kan bruke en vanlig dusjolje, det er det jeg gjør. Kokosolje er et alternativ om du ikke reagerer på det, jeg får dessverre nupper av det. Skum er best om du har veldig harde og sterke hår som trenger å mykgjøres litt. Min erfaring er at noen barberskummer og geler henger seg fast i selve barberbladene og gjør dem sleipere. 
4. Invester i en god høvel. Personlig liker jeg ikke de "kvinnelige" høvlene, jeg kjøper de som er ment for menn. Nå husker jeg ikke navnet på min høvel og barberbladene jeg bruker, men gå for den med flest blad. Med de "kvinnelige" høvlene (mangel på rett definisjon) får jeg ikke like glatte legger. 
5. Du får ikke myke legger kun ved å barbere MED hårene. Du må også barbere mot. Jeg liker å først barbere med, så barbere mot, så en gang med igjen, for å være sikker på at alle hårene er borte. 
6. Ta det med ro, ikke stress, da er det mer sannsynlig at bladene får med seg alle hårene. 
7. Vask leggene godt etterpå for å få bort rester fra krem/gel/skum/olje. Bruk deretter en god og mild dusjsåpe som ikke tørker ut huden din.
8. Etter du er ferdig i dusjen, tørk leggene godt og påfør en god fuktighetskrem. Det er ikke alltid nødvendig, jeg selv smører meg alltid men om du har fuktfattig hud kan det hjelpe med en god body lotion. Noen ganger er faktisk leggene mykere FØR jeg påfører fuktighetskrem, de går ifra å kjennes ut som silke til å kjennes ut som fløyel. Mykt, men litt annerledes overflate. Både silke og fløyel er godt dog. 

Jeg gidder ikke redigere tallene, men glemte å nevne at du kan skrubbe leggene FØR du barberer. Da blir resultatet enda bedre. Lykke til, håper du får silkelegger neste gang du prøver! 

Skrevet

Anbefaler som @Warchild her skriver barberblader ment for menn. Jeg har Venus høvel fra Gilette - barberblad for menn fra samme merke har samme fester og passer perfekt til høvelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...