Marissa Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har lenge brukt bakeblandingen "Lavkarbobrød" fra Møllerens, men nå er lageret tomt og til min irritasjon er det gått ut av sortimentet. (Forklarer vel tikronerstilbudet jeg bygde lager på...) Noen som har en god oppskrift på lavkarbobrød de vil dele?
Wenda Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Disse to er kjempegode. Lager the franska mest, og skjærer det da opp i tynne skiver når det er helt avkjølt og legger det i fryseren så jeg alltid har på dager hvor jeg ikke klarer meg uten noe brødaktig Ingers lavkarbobrød 1 beger cottage cheese5 egg½ dl rapsolje3 ts bakepulver2 ts salt2 ts fiberhusk2 ts johannesbrød-kjernemel50 g fibrex (hvis du tåler gluten, kan du bruke 50 g kruskakli)50 g linfrø40 g solsikkefrø40 g sesamfrø30 g hakkede valnøtter Bruk en stavmikser for å blande cottage cheese, egg og rapsolje. Tilsett de øvrige ingrediensene. La stå i 10 minutter, slik at fiberhusken og johannesbrødkjernemelet sveller. Ha bakepapir i en brødform som rommer 1 ½ liter og ha i deigen. Stekes på 180° i ca. 30 minutter. Senk temperaturen til 150° og la brødet steke i ytterligere 30 minutter. Ta brødet ut av formen og etterstek på 180° i cirka 20 minutter. ------ The franska 3 egg 3 eggehviter 250 g revet ost 0,5 tsk salt 2 ssfiberhusk 1 dl mandelmel 2 dl pofiber 2 ts bakepulver Man kan også ha i et par ss søtstrø om man ønsker en litt søtere variant, men dette er ikke nødvendig 1 egg til pensling og valmuefrø Sett ovnen på 175 grader varmluft Bland alle de tørre ingrediensene Riv osten så fint som mulig og bland det godt inn med det tørre Ha eggene og eggehvitene i en bolle og bland det lett før man har det over i det tørre. Bland det godt, men ikke jobb for mye med deigen Form den så som et brød og ha den over på et bakepapir Pensle med egg og dryss over valmuefrø Stekes i ca 50-60 minutter. Ha gjerne 1-2 dl vann i en form du setter nederst i ovnen for å få en sprø skorpe 1
Marissa Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2016 Takk for tips! Lagde Ingers lavkarbobrød i går, og det var utrolig godt blir nok en ny slager her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå