Marie1992 Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Hei! noen som vet hvilke planter som overlever på baderom uten vindu? helst litt store planter som kan stå i potte på golvet
Arabella Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Nå er det ikke dette du spør om, men hvorfor vil du ha planter på badet?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Du bør ikke ha planter med jord på et fuktig badeværelse. Det er å be om trøbbel mht mugg. Anonymkode: ed1b2...4ad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Ingen planter overlever uten lys over lengre tid. Iallefall ikke om også de elektroniske lysene som oftest er skrudd skrudd av. Anonymkode: fa7de...99a
Gjest Raindrops Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Bregner kan trives i lite lys, eller fredslilje.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Jeg gikkk for falsk plante badet, h ar lagt litt penger i det så den ser faktisk helt ekte ut med mindre du står fem cm fra og ser etter. Anonymkode: 54e38...0fc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Jeg ville også kjørt falsk plante på et bad, når det kan bli såpass fuktig der inne og spesielt hvis dere ikke har vindu. Jeg har et lite innrammet vindu som også fungerer som en hylle - og har plassert en falsk grønn sak der. Ble veldig pent. Anonymkode: 0df15...734
Blekkulf Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Jag hadde en bregne på badet, men den døde nettopp. Den levde fint i 1 mnd før den begynte å dø. Fant også ut at det ble finest med plastikkplante:-)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 har kaktuser på badet, tror de lever enda På et høyt og mørkt sted på kjøkkenet har jeg smaragdpalme, den vokser som bare det. Anonymkode: e0951...a50
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Jeg anbefaler at dersom du bare er ute etter "grønt interiørelement" så satser du på noe falskt bladverk. De ser virkelig ekte ut for tiden, så folk må ta på dem om du legger litt penger i det. Dersom du virkelig vil ha en ekte plante: gå for noe som til vanlig vokser i et miljø ikke ulikt badet ditt. Feks tropiske regnskogplanter. De er både vant til høy luftfuktighet og lite sol. Orkide, bregner, el. Så må de selvsagt ha litt lys. Her har du noen ulike muligheter: 1. Kjøpe 2 eller 3 planter og rotere dem. Litt bry, men planten overlever fint 14 dager på badet om den så får en 14 dager - en måned på stua. Og planter vil en nå gjerne ha på stua også. 2. Kjøpe en plante og et stk plantelys. Du må nok likevel regne med å bytte ut planten oftere enn om den får dagslys, men moderne LED-plantelys er både pent og billig, så det er et reelt alternativ. Om selve lyset (det er litt skarpt) plager deg kan det feks stå på en timer som slår seg på kun om natta. Plantasjen feks har noen stilige plantelys ment til å bli sett. Anonymkode: 81d4c...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå