Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg opplevde noe snodig her om dagen. Jeg gjenforteller:

"Jeg kom inn på Dromedar (kaffebar), og ba om en Macchiato. Jeg ba om å få den med meg i et pappkrus, men fikk beskjed om at nei, det fikk jeg ikke. Ble fortalt at ettersom det var såpass kjølig ute ville temperaturen påvirke kaffen i en slik grad at han ikke lenger kunne stå inne for kvaliteten. Så jeg ble jo nødt til å sitte der alene å drikke den i en vanlig kopp da."

Mange ville nok reagert med irritasjon over å ikke få det de ville, men jeg ville reagert på akkurat samme måte som kompisen min - nemlig med endeløs beundring for denne personen som kan bry seg så veldig om det han selger! Det har noe Soup Nazi-aktig over seg :laugh:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Tror jeg bare hadde smilt og ristet litt på hodet før jeg tok kaffen min i den beholderen han anbefalte :fnise:

Morsom historie, takk for at du delte :hoppe:

Anonymkode: 9f937...161

Skrevet

Seinfeld er kult😉

Skrevet (endret)
2 timer siden, Nevian skrev:

En kompis av meg opplevde noe snodig her om dagen. Jeg gjenforteller:

"Jeg kom inn på Dromedar (kaffebar), og ba om en Macchiato. Jeg ba om å få den med meg i et pappkrus, men fikk beskjed om at nei, det fikk jeg ikke. Ble fortalt at ettersom det var såpass kjølig ute ville temperaturen påvirke kaffen i en slik grad at han ikke lenger kunne stå inne for kvaliteten. Så jeg ble jo nødt til å sitte der alene å drikke den i en vanlig kopp da."

Mange ville nok reagert med irritasjon over å ikke få det de ville, men jeg ville reagert på akkurat samme måte som kompisen min - nemlig med endeløs beundring for denne personen som kan bry seg så veldig om det han selger! Det har noe Soup Nazi-aktig over seg :laugh:

Jeg har jobbet i en stor kaffebar kjede og hvis du titter på forretningsmodellen, hvordan ansatte rekrutteres, hva slags folk som holder lenge nok til å stige i gradene og hvordan en ubegrunnet elitisme om akkurat sitt konsept, får lov til å bli så dominerende at man egentlig ikke har kontakt med virkeligheten lenger, så er historier som den du kom med, fullt forståelig.
Jeg huske bla test av iskaffe i en stor norsk avis der kjeden jeg jobbet for fikk terningkast to. Istedenfor å innse at man kanskje ikke hadde en superbra iskaffe oppskrift, så ble forklaringsmodellen at de som gjorde testen ikke forsto seg nok på iskaffe.

Liksom ikke så mye du kan gjøre da...

Endret av Kim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...