Gå til innhold

Dere som er flinke med mobil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mandag skjedde det noe med mobilen min som gjorde at jeg måtte tilbakestille hele mobilen, altså ble den helt som ny inne i mobilen. Nå i ettertid har jeg problemer med appen "google play tjenester", fordi det faktisk ikke ser ut til at selve appen er installert på mobilen.. og når jeg prøver å installere eller oppdatere den, så står det at enheten ikke er kompatibel for appen. Det er veldig frustrerende da det er andre apper som jeg ikke får brukt uten å ha "google play tjenester" i grunnen. Det kommer også opp varsel som sier at det er en feil med Google play. 

Derfor lurer jeg på om noen her har god greie på mobiler og kanskje kan vite noe om hva som kan være galt, og hvordan jeg fikser det? Har virkelig prøvd å google meg litt fram til en løsning, men får liksom ikke opp akkurat min problemstilling. Takk for all hjelp.

Anonymkode: 172bc...5b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper fortsatt på hjelp fra noen glupinger :)

TS 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jonencloud skrev:

Hvilken mobil og android versjon bruker du?

hvis du trenger hjelp http://www.wikihow.com/Check-What-Android-Version-You-Have

Har Samsung Note 3, og Android versjon 5.0. Har jeg for gammel versjon? Hvordan får jeg isåfall oppdatert den? Takk for svar. 

Skrevet
7 timer siden, Jonencloud skrev:

Hva skjer hvis du med nettleseren på telefonen din går direkte til google play siden for play tjenester 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&hl=no

Det står at varen ikke er "kompitabel" (?) med enheten. Jeg lurer på om jeg trenger en oppgradering av android versjonen? Men jeg vet heller ikke hvordan jeg gjør det.. til tross for at jeg har søkt en del. Skjønner ikke hvordan dette problemet oppsto, det var ikke slik før jeg tilbakestilte telefonen. Årsaken til det var at det hele tiden dukket opp et varsel om at tastaturet hadde stoppet, og det dukket også opp selv om jeg ikke prøvde å bruke tastaturet. Det gikk heller ikke an å bruke tastaturet. Jeg prøvde å skru mobilen av og på flere ganger, og å ha den avskrudd en liten stund, men tastaturet ville fortsatt ikke bli normalt igjen. Så gikk jeg innom en elektronikkbutikk og spurte etter råd, og der sa en ansatt at ettersom det ikke hjalp å skru av og på, så satt det nok dypere i systemet, og at det kunne hjelpe å tilbakestille alt. Så jeg gjorde det, og tastaturet ble da som normalt. Men nå har det jo oppstått et nytt problem, og det hindrer meg i å bruke flere apper, som f.eks. snapchat. 

Skrevet (endret)

Ser ut som et kjent problem. noen påstår å ha løst det ved å manuelt installere en spesifikk versjon av play services etter å ha avinstallert alle oppdateringer for nåværende play services. 

først må du til applisten i innstillinger. finne google play services og velge "avinstaller oppdateringer" for å resette play services til hva enn som er tidligste mulige versjon

deretter må du(fortsatt i innstillingsappen) gå til sikkerhet, og tillate installasjon av apper fra ukjente kilder

til sist med nettleseren på mobilen må du laste ned play services versjon 238 fra nettet http://www.apkmirror.com/wp-content/themes/APKMirror/download.php?id=90733.

med en gang du trykker denne linken vil mobilen laste ned appen i ren filform. når du åpner filen vil du bli spurt om du vil installere denne appen eller no sånt. svar ja. mulig du må restarte telefonen etter det. se om dette funker

Endret av Jonencloud
gjorde en liten feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...