AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har gått ned 8 kilo (66 til 58, og jeg er 164 høy) på 7 uker. Dette er egentlig en vekt jeg tenkte ville gjøre at jeg følte meg bedre (selv om jeg vil et par kilo mer ned, kanskje 53-55), men jeg føler jeg ikke ser resultatene, og føler meg fremdeles "smålubben". Jeg har også mistet cm rundt midje (fra 77 til 70), men føler meg ikke bedre. Hadde egentlig ikke dårlig selvtilitt før, føler jeg har verre selvtilitt nå. Gikk ned et par kilo ved en tilfeldighet, og tenkte da at "joda, jeg kunne ha godt av å gå ned litt", men altså ikke noe problem før. Nå tenker jeg på vekt og kroppsform ofte. Ser på andre jenter og tenker, "å, jeg er ikke der enda". Er redd jeg går i et usunt tankemønster? Eller normalt fram til jeg når målvekten min? - kvinne 23 (så altså ingen tenåring som tror twiggy er idealet) Anonymkode: 94366...31f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Har du noe stress i livet ditt for tiden? Av og til kan vi prøve å flykte inn i slike tanker når vi rømmer fra stress og andre problemer. I verste fall kan bli helt opphengt i vekt, noe som skaper flere problemer på sikt. Tenk over om det har skjedd noe nylig der du fikk en knekk i selvtilliten, om det er noe du er litt trist for eller om det er noe som stresser deg i hverdagen. Har du vært med venner og abre slappet av og hatt det morsomt i det siste? Har du tatt deg tid til å nyte livet litt? Anonymkode: fb299...ae7
mjauritz Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Trener du styrke? Jeg selv gikk ned mye en periode, men følte jeg bare så mer dvask ut. Da trente jeg ikke noe særlig styrke, kun kardio og passet på hva jeg spiste. Jeg gikk mye og fort ned, men kroppen så på en måte mer.. trist ut? Dessuten ble jeg bare stresset og i dårlig humør av det. Fikk nok ikke i meg nok mat og levde alltid på overtidstanken. Jeg vil anbefale deg å prøve å bygge litt muskler. Det gjør noe med hele kroppen og humøret, og i moderate mengder er det mye sunnere enn å bare gå ned ned ned
Vesentlig Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 Det er bra du er litt obs. Det er lett å bli litt blind på seg selv og tenne litt på tanken om å mestre vektnedgang. Kanskje kan du prøve å stabilisere i et par måneder, og om du føler at tanken på vekt og kropp ikke er plagsom så kan du se om du fortsatt ønsker å gå ned eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Det er helt normalt! Hjernen henger ikke med på vektnedgang og oppfatter liksom ikke at du ser annerledes ut. Ikke rart folk sliter med vekt. Jeg er 172 gikk fra 92 til 63 da jeg var på din alder. Merket at jeg brukte mindre klær og følte meg sprekere pga. trening, men så ingen forskjell i speilet. Gikk opp ca. 5 kg og stabiliserte meg der og det tok vel et års tid før jeg sluttet å se på meg selv som feit. Så bruk fornuften, ikke speilet. Anonymkode: 4a971...c4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå